بازدید 2821
پنجمین افت شاخص داوجونز در شش روز گذشته

بهبود اقتصاد، خبر بدی برای بورس‌های آمریکا است؟

نشانه‌های بهبود اقتصادی آمریکا دلیلی برای جشن‌گرفتن در بازارهای سهام ایالات متحده ایجاد نکرده است.
کد خبر: ۵۹۰۴۱۸
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۸ 18 May 2016
نشانه‌های بهبود اقتصادی آمریکا دلیلی برای جشن‌گرفتن در بازارهای سهام ایالات متحده ایجاد نکرده است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از بلومبرگ، در روزی که تولید صنعتی، ساخت مسکن جدید و تورم مصرف کننده آمریکا همگی رشدی فراتر از انتظار داشتند، شاخص متوسط صنعت داوجونز افتی 181 واحد را تجربه کرد تا برای پنجمین بار در شش روز گذشته افتی دست کم یک درصدی را به ثبت برساند.

این سقوط زمانی بیشتر شد که مقامات فدرال‌رزرو اعلام کردند در سال جاری حداقل دو بار افزایش نرخ بهره خواهیم داشت. آشفتگی از هفته گذشته به بازارها برگشته؛ به طوری که سهام شرکت‌ها پایین‌تر از متوسط تاریخی خود معامله می‌شوند. 

والتر هلویگ، نائیب رئیس شرکت بی‌بی‌تی در آلاباما اعلام کرد: «مشخص است که سیاستمداران فدرال‌رزرو در بیرون از بازار سهام، بر طبل افزایش نرخ بهره می‌کوبند. ما خرید زیادی در بازار مشاهده نمی‌کنیم، بنابراین خرید بیشتر موجب افزایش نگرانی‌ها در خصوص تصمیم فدرال‌رزرو شده است.»

روز دوشنبه، بازارها احتمال افزایش نرخ بهره را در ماه ژوئن از 4 درصدی به 14 درصد افزایش دادند. این در حالی است که در 11 مارس و یک هفته قبل از اینکه فدرال‌رزرو به دلیل نگرانی از  سرایت کندی رشد اقتصاد جهانی به اقتصاد آمریکا از اعمال سیاست‌های انقباضی بیشتر صرف نظر کند، شانس افزایش نرخ بهره در ماه ژوئن،  50 درصد بود.

در حال حاضر شانس افزایش نرخ بهره تا پایان سال 66 درصد است. این محاسبات فرض کرده که نرخ موثر فدرال‌رزرو بعد از افزایش بعدی نرخ بهره توسط بانک مرکزی به طور میانگین 0.625 درصد خواهد بود.

سقوط بازار سهام در روز جاری بیشتر شده است، به طوری که شرکت‌های صنعتی همگی به فروش سهام خود روی آورده‌اند. دنیس لاکهارت و جان ویلیامز روسای فدرال‌رزرو ایالتی هشدار دادند که در سال جاری دست‌کم دو مرتبه افزایش نرخ بهره خواهیم داشت،‌در حالی که رابرت کاپلان اعلام کرده ممکن است افزایش نرخ بهره در آینده نه چندان دور اتفاق بیفتد.

گزارش‌ها نشان می‌دهد در ماه آوریل هزینه‌های زندگی در آمریکا با بیشترین سرعت سه ماه اخیر خود رشد کرده است. رشد 0.7 درصدی در تولید صنعتی فراتر از انتظارات اقتصاددانان بوده و نشان از به پایان رسیدن سقوط تولید کارخانه‌های آمریکایی دارد.

از سه‌شنبه گذشته تا کنون،‌ شاخص داو دو رشد 175 واحدی و بیشتر داشته و در سه جلسه بیش از 180 واحد افت کرده است. این شاخص در پایان معاملات امروز با رسیدن به مرز 17530 واحدی 3.1 درصد زیر مقدار اوج خود در سال 2016 قرار گرفت تا در سال جاری رشدی 0.6 درصدی را تجربه کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها