بازدید 2726

تقویت 120 پله‌ای شاخص کل بورس/ طلسم قدیمی‌ترین واگذاری خصوصی‌سازی شکسته شد

بازار سهام امروز شاهد تحرک بازارگردان‌های سهام و صندوق‌ها در نمادهای معاملاتی پیشرو و شاخص‌ساز بازار بود. بازاری که با فروش بیش از 87 درصدی سهام «حفارس» پس از گذشت چندین بار واگذاری ناموفق رو‌به‌رو بود.
کد خبر: ۵۹۰۳۹۱
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۹ 18 May 2016
بازار سهام امروز شاهد تحرک بازارگردان‌های سهام و صندوق‌ها در نمادهای معاملاتی پیشرو و شاخص‌ساز بازار بود. بازاری که با فروش بیش از 87 درصدی سهام «حفارس» پس از گذشت چندین بار واگذاری ناموفق رو‌به‌رو بود.

به گزارش فارس، شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران در پایان معاملات امروز چهارشنبه 29 اردیبهشت 95، با افزایش 120 و احدی به رقم 76 هزار و 413 واحد رسید.

شاخص کل هم‌وزن نیز با افزایش 33 واحدی عدد 13 هزار و 740 واحد را تجربه کرد.

امروز همچنین شاخص سهام آزاد شناور با افزایش 330 واحدی رقم 84 هزار و 928 واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص بازار اول نیز در حالی با افزایش 159 واحدی به رقم 53 هزار و 464 واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با 182 واحد کاهش عدد 167 هزار و 123 واحد را به نمایش گذاشت.

امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) با افزایش 13 واحدی به رقم 818 واحد دست یافت.

بر اساس این گزارش امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی سه شرکت فولاد مبارکه با 41 واحد، پالایش نفت اصفهان با 36 واحد و ملی صنایع مس ایران با 26 واحد افزایش، بالاترین تاثیر مثبت را بر محاسبه شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

در مقابل معاملات سهام در نماد معاملاتی سه شرکت تاپیکو با 47 واحد، صنایع پتروشیمی خلیج فارس با 29  واحد و بانک ملت با 16 واحد کاهش، بالاترین تاثیر منفی را در برآورد این نماگر به دوش کشیدند.

به گزارش فارس، ارزش کل معاملات امروز بورس تهران به بیش از 242 میلیارد تومان بالغ شد که ناشی از دست به دست شدن 954 میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 71 هزار و 991 نوبت داد و ستد بود.

طی معاملات امروز، نماد معاملاتی شرکت‌های سایپا شیشه، پتروشیمی فناوران، فولاد هرمزگان جنوب، بهمن دیزل، سیمان خوزستان، گروه دارویی سبحان، صنایع مس شهید باهنر، فولاد امیرکبیر کاشان، ماشین‌سازی نیرومحرکه از سوی ناظر بازار سهام متوقف و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های میدکو، صکوک اجاره «صبصیر» و «صکاشی»، مواد معدنی املاح ایران، ملی سرب و روی ایران بازگشایی شدند.

امروز همچنین با اتمام فروش حق تقدم استفاده نشده بهمن لیزینگ نماد معاملاتی حق تقدم خرید این شرکت متوقف شد.

براساس این گزارش امروز بازار سهام شاهد معامله بیش از 109 میلیارد و 471 میلیون تومانی بلوک کنترلی شرکت حمل و نقل بین‌المللی خلیج فارس بود. پس از چندین بار آگهی و عرضه ناموفق سهام بلوکی این شرکت امروز پس از دو روز رقابت بالاخره این بلوک به قیمت هر سهم 360 تومان و 2 ریال از سوی یک مجموعه حقوقی خریداری شد.

آنچه در «حفارس» مورد توجه قرار گرفته است دارایی‌های ثابت ارزشمند این شرکت و زمین‌های گسترده آن در برخی از شهرها است. این در حالی است که پس از موفقیت معامله بلوکی این سهم در روز جاری امروز معاملات خرد این سهم با صف فروش سهام و افت قیمت مواجه بود.

به گزارش فارس،‌امروز در بازار سهام نماد معاملاتی شرکت‌‌های سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات با معاملات درون‌گروهی 50 میلیون سهمی به ارزش بیش از 6 میلیارد ریال مواجه بود.

در پالایش نفت اصفهان  اما امروز 10 میلیون سهم به ارزش بیش از 3میلیارد تومان کد به کد شد.

در صنعتی دریایی ایران نیز امروز 7.5 میلیون سهم به ارزش بیش از 2 میلیارد تومان از سوی سهامدار عمده حقوقی با معاملات درون گروهی مواجه بود.

طی معاملات امروز با فعال شدن بازارگردان‌ها و صندوق‌های سرمایه‌گذاری گروه‌ها و نمادهای معاملاتی پیشرو بازار سهام از جمله خودرویی‌ها، بانک‌ها،‌پالایشی‌ها،‌گروه تجهیزات پیمانکاری شاهد تقویت حجم و ارزش معاملات خرد روزانه بازار در آخرین روز معاملاتی تالار شیشه‌ای در اردیبهشت ماه 95 بود.

در این میان زمزمه‌هایی مبنی بر توافق احتمالی دولت برای استمهال و یا موافقت با تجدید ارزیابی برخی شرکت‌ها و صنایع با برخورداری از معافیت مالیاتی در سال جاری باعث شده تا دوباره حرف و حدیث‌های مختلفی برای برخی شرکت‌ها و گروه‌‌ها شکل گیرد.

در عین حال انتظار برای تقسیم سود مناسب در برخی گروه‌ها از جمله‌ دارایی‌ها، شرکت‌های کوچک سیمانی صادرات محور و دیگر تک‌سهم‌های کوچک بازار همچنان برای معامله‌‌گران خرده‌پا با اقبال روبرو است.

در عین حال مجمع فوق‌العاده دیروز سهامداران شرکت شیشه و گاز حاکی از خبرهای بسیاری در این شرکت بود از جمله اینکه این شرکت علاوه بر واگذاری زمین کارخانه مهرآباد خود به شرکت ساسان و بکارگیری نقدینگی حاصل از این واگذاری در روند تولید و فروش شرکت بنا دارد افزایش سرمایه‌ای قابل توجه را از محل سود انباشته به تصویب هیات مدیره برساند.

در کنتورسازی ایران نیز امروز خبرهایی از مذاکره این شرکت با یک شرکت خارجی برای عقد قرارداد در حوزه‌های اپراتور مجازی شنیده شد. این شرکت در زمینه تولید صندوق‌ های فروشگاهی و تجهیز اصناف کشور در انتظار مشخص شدن عملکرد تولید و فروش ماهانه خود دسته‌کم تا پایان خرداد ماه سال جاری است.

به گزارش فارس، بازار سهام امروز بازاری برخوردار از حمایت حقوقی‌ها و  بازارگردان‌های سهام بود که گروه‌های پیشرو و شاخص‌ساز آن مورد حمایت قرار گرفتند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس