بازدید 10632

ترامپ به رهبر کره شمالی پیشنهاد داد

نامزد حزب جمهوریخواه در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا اعلام آمادگی کرد که برای حل بحران هسته‌ای کره شمالی به صورت مستقیم با رهبر این کشور گفتگو کند.
کد خبر: ۵۹۰۳۲۳
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۳ 18 May 2016
نامزد حزب جمهوریخواه در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا اعلام آمادگی کرد که برای حل بحران هسته‌ای کره شمالی به صورت مستقیم با رهبر این کشور گفتگو کند.

به گزارش تسنیم به نقل از رویترز، دونالد ترامپ، نامزد حزب جمهوریخواه در انتخابات آتی ریاست‌جمهوری آمریکا روز سه‌شنبه در مصاحبه‌ای اعلام کرد که حاضر است با هدف تلاش برای توقف برنامه هسته‌ای کره شمالی با رهبر این کشور مذاکره کرده و تغییر عمده در سیاست آمریکا نسبت به پیونگ‌یانگ را پیشنهاد دهد.

وی در ادامه این مصاحبه اقدامات ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در شرق اوکراین را تایید نکرد و گفت که در صورت انتخاب به عنوان رئیس جمهوری آمریکا اکثر قوانین مالی آمریکا را متوقف خواهد ساخت.

این نامزد حزب جمهوریخواه از ارائه جزئیات بیشتر درمورد طرح مذاکرات خود با کره شمالی امتناع کرد اما اعلام کرد که آماده گفتگو با رهبر این کشور است. وی در این باره گفت: من با او صحبت خواهم کرد. هیچ مشکلی برای گفتگو با او ندارم.

ترامپ همچنین اعلام کرد که چین به عنوان تنها حامی دیپلماتیک و اقتصادی پیونگ‌یانگ را برای یافتن یک راه‌حل مناسب تحت فشار قرار خواهد داد.

روش ترامپ برای گفتگوی مستقیم با کیم برخلاف رویه باراک اوباما است که این وظیفه را به عهده مقامات ارشد کاخ سفید محول کرده است.

کره جنوبی نیز که بیشترین تهدید را از سوی کره شمالی احساس می‌کند نسبت به این اظهارات واکنشی نشان نداد و اعلام کرد که سئول و واشنگتن به خلع سلاح هسته‌ای پیونگ‌یانگ به عنوان اولویت اصلی در مذاکره با کره شمالی متعهد هستند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار