بازدید 2237
نتایج یک تحقیق نشان داد

سردرگمی شرکت‌های غربی از تحریم‌های ایران در پسا برجام

نتایج یک پژوهش خبری نشان داد بیش از نیمی از شرکت های بین المللی علاقمند به تجارت با ایران به دلیل ترس از تحریم های همچنان پابرجای دولت آمریکا، از ورود به بازار این کشور امتناع می کنند.
کد خبر: ۵۹۰۲۸۶
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۲ 18 May 2016
نتایج یک پژوهش خبری نشان داد بیش از نیمی از شرکت های بین المللی علاقمند به تجارت با ایران به دلیل ترس از تحریم های همچنان پابرجای دولت آمریکا، از ورود به بازار این کشور امتناع می کنند.

به گزارش تسنیم به نقل از بلومبرگ، نتایج یک پژوهش خبری نشان می دهد که بیش از نیمی از شرکت های بین المللی علاقمند به تجارت با ایران به دلیل ترس از تحریم های همچنان پابرجای دولت آمریکا، از ورود به بازار این کشور امتناع می کنند.

بر اساس گزارشی که موسسه حقوقی کلاید اند کو در اختیار بلومبرگ قرار داده، 58 مدیر از 100 مدیر شرکت های بین المللی مستقر در انگلیس گفته اند مطمئن نیستند که بدانند چه اقدامات احتیاطی ای برای حفاظت از سرمایه هایشان و جریمه نشدن از سوی رگولاتورها باید اتخاذ کنند.

این مدیران بنگاه های اقتصادی همچنین درباره قراردادن خود در معرض ریسک تحریم های مرتبط با هسته ای، در صورت نقض توافق از سوی ایران که «به احتمال فراوان» منجر به از دست رفتن پول خواهد شد، تردید دارند.

این تحقیق همچنین نشان دهنده چالش هایی است که ایران برای منتفع شدن از نتایج توافق هسته ای سال گذشته، باید بر آنها فائق آید.

به دنبال توافق هسته ای، تحریم های هسته ای از جمله در زمینه ممنوعیت استفاده از سیستم سوئیفت برای معاملات مالی بین المللی لغو شد. دیگر تحریم های مرتبط با تروریزم و پولشویی دولت آمریکا علیه ایران همچنان پابرجاست که شامل ممنوعیت تجارت شرکت ها و اتباع آمریکایی با ایران و محدودیت هایی در زمینه معاملات دلاری مرتبط با ایران می شود.

بر اساس این تحقیق، حدود 30 درصد از این مدیران گفته اند، برای گفت وگو با دیگر بانک ها درباره طرح های ورود به بازار ایران راحت نیستند.

جان ویتاکر، یکی از اعضای موسسه کلاید اند کو گفت: «اگر یک سوم بنگاه های علاقمند به ورود به ایران، تا این حد نگران تحریم ها هستند که می ترسند درباره طرح هایشان با بانک های خودشان گفت و گو کنند، پس یک مشکلی وجود دارد... سطح بالای مقررات مربوطه، برای اکثر بانک ها پر زحمت و پر التهاب است و نگرانی ها درباره تجارت مرتبط با ایران نیز بر این مشکلات می افزاید.»

هرچند شرکت های اروپایی در صف نخست رقابت برای ورود به بازار 80 میلیون نفری ایران هستند، اما بانک های بزرگ اروپایی تمایلی به تامین مالی فعالیت های مرتبط با ایران ندارند، زیرا همتایان آنها در طی سال های گذشته به دلیل همکاری با ایران متحمل جریمه هایی سنگین شده اند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر