بازدید 12457

در صورت اثبات کمک به داعش استعفا می‌دهم!

وزیر خارجه ترکیه اتهام همتای روسی خود درباره کمک آنکارا به گروه تروریستی داعش را رد کرد
کد خبر: ۵۹۰۲۷۳
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۷ 18 May 2016
وزیر خارجه ترکیه اتهام همتای روسی خود درباره کمک آنکارا به گروه تروریستی داعش را رد و آمادگی خود را برای استعفا در صورت اثبات این اتهام، اعلام کرد.

 به گزارش تسنیم، به نقل از «آناتولی»، «مولود چاووش اوغلو» وزیر خارجه ترکیه‌ خطاب به همتای روسی خود «سرگئی لاوروف» گفت: اگر شما در رابطه با کمک آنکارا به گروه تروریستی داعش تنها یک دلیل و مدرک داشته باشید٬ من آماده‌ام از سمت خود استعفا دهم.

چاووش اوغلو این سخنان را روز سه‌شنبه در نشست بین‌المللی حمایت از سوریه در «وین» پایتخت اتریش، که به ریاست مشترک آمریکا و روسیه برگزار شد، ایراد کرد.

چاووش‌ اوغلو خطاب به لاوروف گفت: شما یک دیپلمات جدی و باتجربه‌تر از ما هستید٬ نباید چنین ادعا‌های بیهوده و بی‌اساسی را باور کنید. رئیس جمهور ترکیه به وضوح اعلام کرد که این خبر بی اساس است، من نیز بار دیگر آنچه را که رئیس‌جمهور (رجب طیب اردوغان) گفته است، تکرار می‌کنم؛ اگر یک دلیل مبنی بر همکاری ترکیه با داعش ارائه دهید من آماده‌ام از سمت خود استعفا دهم، اما گر نتوانستید ادعای خود را ثابت کنید٬ از شما دعوت می‌کنم بقیه زندگی‌تان را مهمان ما در آنتالیا باشید.

طبق این گزارش، دسامبر 2015 نیز رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه در پاسخ به اتهام‌های همتای روسی خود «ولادیمیر پوتین» مبنی بر معامله نفتی آنکارا و داعش، اعلام کرده بود: هرگاه چنین اتهامی ثابت شود، شرافت ملت ما مرا وادار می‌کند از سمت خود استعفا دهم.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار