بازدید 5059

فقط داعش و جبهه النصره تروریسم هستند

۱۷ کشور حاضر در اجلاس وین درباره سوریه با صدور بیانیه پایانی به نشست خود پایان دادند
کد خبر: ۵۹۰۲۳۹
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۷:۴۶ 18 May 2016
۱۷ کشور حاضر در اجلاس وین درباره سوریه با صدور بیانیه پایانی به نشست خود پایان دادند و بر تروریستی بودن داعش و جبهه النصره و عدم حمایت مالی از آنها تاکید کردند.

به گزارش مهر به نقل از شبکه المنار، کار گروه بین الملل حامی سوریه که با حضور ۱۷ کشور امروز سه شنبه در وین پایتخت اتریش تشکیل جلسه داد، با انتشار بیانیه پایانی به کار خود پایان داد.

بر اساس این گزارش در این بیانیه تصریح شده است: فقط گروه های داعش و جبهه النصره گروه های تروریستی هستند و جامعه جهانی نباید به آنها کمک مالی کند.

در ادامه این بیانیه عنوان شده است: پس از حصول اخبار در مورد نقض آتش بس در سوریه، این کارگروه تدابیری را که باید در این خصوص اتخاذ شود، مشخص خواهد کرد.

در این بیانیه همچنین اعضاء این کارگروه تاکید کردند که آماده هستند تا برای تعمیم و گسترش آتش بس در تمامی نقاط سوریه کمک کنند. همچنین این کارگروه درخواست کرده است فورا محاصره شهرهای سوریه رفع گردد؛ زیرا تداوم محاصره نقض حقوق بشر است. به علاوه مرزهای سوریه باید در برابر کمک های بشردوستانه بر اساس قطعنامه ۲۲۵۸ باز بماند.

در این بیانیه از رؤسای کشورهای شرکت کننده در این اجلاس خواسته شده که به ناظران اعلام گردد به منظور اتخاذ تدابیر مناسب در برابر نقض آتش بس از هرگونه اشتباه پرهیز کنند.

همچنین کشورهای حاضر در این نشست تاکید کردند که توقف آتش بس و ممانعت از ورود کمک های انسان دوستانه موجب افزایش فشارهای جهانی بر مانع تراشان خواهد شد.

در ادامه این کارگروه از برنامه غذای جهانی سازمان ملل نیز خواسته شده کمک های بشردوستانه را به درخواست سازمان ملل متحد در سریعترین وقت ممکن به مناطق تحت محاصره در سوریه ارسال کند.

در پایان عنوان شده که انتقال سیاسی در سوریه باید از طریق خود نیروهای مردم سوریه انجام گیرد.

لازم به ذکر است حامیان سوریه شامل کشورهای روسیه، آمریکا، انگلیس، چین، آلمان، فرانسه، مصر، ایران، عراق، اردن، لبنان، عمان، امارات، قطر، ترکیه و عربستان و نمایندگانی از اتحادیه اروپا، اتحادیه عرب و سازمان ملل است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار