بازدید 7155

بانک آمریکایی: دوران نفت ارزان به سرآمد

یک بانک آمریکایی به مشتریان خود خبر داد که بازار نفت پس از گذشت دو سال از عرضه فراوان مستمر در ماه جاری میلادی با کمبود عرضه مواجه است.
کد خبر: ۵۹۰۲۳۸
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۷:۴۵ 18 May 2016
یکی از بزرگ ترین بانک های سرمایه گذاری در جهان اعلام کرد: دوران نفت ارزان قیمت به سر رسیده است.

به گزارش شبکه العالم، یک بانک آمریکایی به مشتریان خود خبر داد که بازار نفت پس از گذشت دو سال از عرضه فراوان مستمر در ماه جاری میلادی با کمبود عرضه مواجه است.
 
گلدمن ساکس پیش بینی کرد قیمت نفت افزایش یافته و در نیمه دوم سال جاری به بشکه ای 50 دلار برسد.

در همین راستا قیمت نفت خام آمریکا دیروز(دوشنبه) به میزان 1.8 درصد افزایش یافت و به بیش از 47 دلار برای هر بشکه رسید که بالاترین سطح ظرف بیش از شش ماه گذشته به شمار می آید.

کارشناسان بانک گلدمن ساکس در یادداشت تحقیقی خود گفتند: بازار نفت از مرحله سیراب شدن تانکرها زودتر از آنچه که انتظار داشتیم به مرحله کمبود عرضه انتقال یافته است.

بانک افزود: نوسان موجود در عرضه و همچنین افزایش تقاضا از سوی هند و چین و روسیه عامل این تغییر و تحول ناگهانی بشمار می روند.

تحلیل گران معتقدند که بازگشت تعادل به بازار نفت عملا آغاز شده است. شایان ذکر است بانک مزبور در سال گذشته میلادی گفت که قیمت نفت به کمتر از 20 دلار در هر بشکه خواهد رسید و عرضه فراوان نفت تا پایان سال 2016 ادامه می یابد.

قیمت ها در فوریه گذشته به کمی بیش از 26 دلار در هر بشکه رسید که از سال 2003 تا کنون پایین ترین سطح به شمار می رود. اما پس از آن افزایش قیمت نفت به شدت آغاز شد. البته گلدمن ساکس پیش بینی کرد که افزایش زیاد قیمت نفت هنوز زود است و استمرار ندارد.

اما همه این صحبت ها به تاریخ پیوست و این بانک به عنوان یکی از غولهای سرمایه گذاری می گوید در اثر حملات علیه خط لوله گاز در نیجریه و آتش سوزی جنگل ها در کانادا تولید جهانی نفت فقط ظرف دو هفته گذشته دو میلیون بشکه در روز کاهش یافت.

گلدمن ساکس پیش بینی کرد که عرضه جهانی نفت با کاهش تدریجی روبرو خواهد شد، میانگین قیمت هر بشکه از آوریل تا ژوئن به 45 دلار و در نیمه دوم سال جاری میلادی به 50 دلارمی رسد.
به عقیده تحلیل گران افزایش تولید نفت ایران و عراق کمبود موجود حاصل از تحولات نیجریه را جبران خواهد کرد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر