بازدید 4613

جلالی و نعمتی پیمانی با لیست امید نبسته‌اند

نماینده مردم رباط‌ کریم در مجلس گفت: در واقع انتظار سردمداران لیست امید بر این بود که این افراد (کاظم جلالی و بهروز نعمتی) در معادلات مجلس اثرگذار بوده و بتوانند انتظاراتشان را در مسائل سیاسی در مجلس برآورده کنند.
کد خبر: ۵۹۰۱۴۴
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۸ 17 May 2016
نماینده مردم رباط‌ کریم در مجلس گفت: در واقع انتظار سردمداران لیست امید بر این بود که این افراد (کاظم جلالی و بهروز نعمتی) در معادلات مجلس اثرگذار بوده و بتوانند انتظاراتشان را در مسائل سیاسی در مجلس برآورده کنند.

ابراهیم نکو نماینده مردم رباط‌کریم در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس درباره هجمه این روزهای اصلاح طلبان و متهم کردن افرادی مانند جلالی، نعمتی و وی به خیانت، اظهار داشت: یک اشکال اساسی در قانون احزاب و جناح‌های سیاسی کشور وجود دارد که مواضع افراد کاملا شفاف نیست و متاسفانه در مواقع لازم زیر چتر هر کدام که بخواهند می‌روند.

وی افزود: این تغییر موضع خود به آسیبی در کشور تبدیل شده است. در مباحث سیاسی و جناحی آقای جلالی و نعمتی جزو افرادی بودند که در فراکسیون رهروان ولایت مجلس نهم جزو هیات رئیسه و از تاثیرگذاران بودند اما به یک باره در لیستی قرار گرفتند که انتظاراتی را برای افرادی که بانی و تشکیل‌دهنده لیست بودند به وجود آوردند؛ به همین دلیل بود که این انتظارات به واقعیت‌هایی تبدیل شد که آنها انتظار داشتند به وقوع بپیوندد.

نماینده مردم رباط‌کریم در مجلس شورای اسلامی همچنین تصریح کرد: در واقع انتظار سردمداران لیست امید بر این بود که این افراد (کاظم جلالی و بهروز نعمتی) در معادلات مجلس اثرگذار بوده و بتوانند انتظاراتشان را در مسائل سیاسی در مجلس برآورده کنند.

وی بر همین اساس اضافه کرد: مصاحبه‌ای آقای جلالی و نعمتی داشتند مبنی براینکه پیمانی با تشکیل‌دهندگان لیست نداشتند و عهدی نبستند، آنجاست که دعواهای سیاسی اوج می‌گیرد و انتظارات از هر دو طرف به وجود می‌آید لذا من فکر می‌کنم در درجه اول قاعده بازی‌های سیاسی در کشور دارای اشکال اساسی است که هر کسی در هر جناح و با هر شرایطی قرار می‌گیرد. این دلیل اختلافات بعدی است.

نکو در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: زمانی که افراد آن انتظارات را برآورده نکرده و به گونه‌ای دیگر عمل کردند اختلاف بعدی مجدد شدت گرفته و شروع می‌شود. نباید این را به عنوان یک اشکال اساسی اصلاح‌طلبان و یا متقابلا اصولگرایان عنوان کرد چرا که اصولگرایان انتظارات اولیه را که مواضع آقای نعمتی و جلالی در فراکسیون بود را داشتند و از سوی دیگر هم انتظارات اصلاح‌طلبان را با توجه به لیست و انتخابات مجلس به وجود آورد.

وی بر همین اساس اضافه کرد: البته بنده در مجلس دهم رای نیاوردم حملات به من وجود ندارد چرا که از گردنه خارج شدیم اما بحث آقای جلالی و نعمتی و امثال آنها که جریانات روی آنها سرمایه‌گذاری کرده و به نفع آنها رای‌ جمع می‌شود اشکال در اینجاست که ما چگونه از همان ابتدا تکلیف‌مان را با این افراد یا هر فرد دیگری که در لیستی که قرار می‌گیرد روشن نمی‌کنیم.

نکو ادامه داد: در وهله اول حق را باید به تشکیل‌دهندگان آن جریان و لیست امید و به ویژه کسانی که برای اصلاح‌طلبان زحماتی کشیدند داد که وقتی حمایتی داشتند انتظاراتی هم دارند اما اینکه نانوشته انتظارات‌مان را بیان کنیم و نانوشته این انتظارات را داشته باشیم و توقعات‌مان بالا برود کار صحیحی نیست. احزاب در جریان‌ها عملا تعهدات و پیمان‌نامه‌ها را دارند که می‌تواند در آینده انتظاراتی را شکل بدهد ولی اینها هیچ پیمان‌نامه‌ای با یکدیگر نداشته و تعهدنامه‌ای را امضا نکردند. شاید به لحاظ سیاسی هم دوستان را متهم کردن دارای اشکال باشد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار