بازدید 2617

حفاظت از فرهنگ، نیازمند سواد رسانه‌ای است

قطعا حفاظت از فرهنگ اسلامی ایرانی نیازمند سواد رسانه ای است و باید به این موضوع توجه کنیم که بحث سواد رسانه ای در ایران با آنچه در کشورهای دیگر وجود دارد فرق می کند، چرا که در ایران مباحث و مولفه های فرهنگی از اهمیت بیشتری برخوردار است.
کد خبر: ۵۹۰۱۴۰
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۶ 17 May 2016
لیلا وصالی، مدرس دانشگاه و کارشناس سواد رسانه ای در نشست تخصصی سواد رسانه ای و مسئولیت اجتماعی گفت: در حالی که توجه به موضوع سواد رسانه ای در تمام دنیا با هدف حفاظت از فرهنگ به صورت منسجم و علمی دنبال می شود اما در ایران صرفا به شکل پراکنده شاهد اتفاقاتی هستیم که باید در ذیل شعار سواد رسانه ای و مسئولیت اجتماعی به دنبال مدیریت صحیح برای هماهنگی و هم افزایی و افزایش مسئولیت پذیری عموم مردم باشیم.

به گزارش روابط عمومی جشنواره و همایش سواد رسانه ای و مسئولیت اجتماعی، لیلا وصالی افزود: قطعا حفاظت از فرهنگ اسلامی ایرانی نیازمند سواد رسانه ای است و باید به این موضوع توجه کنیم که بحث سواد رسانه ای در ایران با آنچه در کشورهای دیگر وجود دارد فرق می کند، چرا که در ایران مباحث و مولفه های فرهنگی از اهمیت بیشتری برخوردار است.

وی با اشاره به لزوم استفاده از متخصصان عرصه ی روانشناسی، جامعه شناسی، مطالعات فرهنگی، زبان شناسی و علوم اسلامی برای گسترش سطح سواد رسانه ای کشور تاکید کرد: نهضت سواد رسانه ای را نباید صرفا در حوزه ی رسانه دنبال کرد بلکه باید از تمامی اساتید و صاحب نظران فرهنگی، اجتماعی و حوزوی کمک گرفت تا بتوانیم سواد رسانه ای را بومی کرده و مردم را با این موضوع بیشتر آشنا کنیم.

این مدرس دانشگاه های تهران خاطر نشان ساخت: سواد رسانه ای یک بحث میان رشته ای است و تا امروز متاسفانه به شکل علمی و مفصل در دانشگاه ها به آن نپرداخته ایم و برخلاف تمام دنیا که رشته ای با عنوان سواد رسانه ای دارند ما در ایران چنین رشته ای نداریم و خلاء آن کاملا احساس می شود.

وصالی ادامه داد: یکی از دستاوردهای جشنواره و همایش سواد رسانه ای و مسئولیت اجتماعی باید نزدیک کردن بحث علمی سواد رسانه ای به تجربیات اساتید ارتباطات باشد و باید این دو با هم منسجم و وارد یک راه مشترک شوند.

مدیر گروه مجازی سواد رسانه ای با تاکید بر ضرورت حمایت از فعالان سواد رسانه ای خواستار تعیین حمایتهایی برای تالیف کتب و مقالات مرتبط با سواد رسانه ای شد و گفت: باید از مقالات فعالان سواد رسانه ای حمایت کرده و نسبت به چاپ و ارائه آن ها در مجلات علمی اقدام شود.
لازم به ذکر است همایش ملی سواد رسانه ای و مسئولیت اجتماعی در روز فرهنگ عمومی در تهران برگزار خواهد شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل