بازدید 2708
۱

تولید ملی حامی مشخصی ندارد

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس، با انتقاد از بی توجهی به تولیدات ملی،گفت:رقابت پذیرکردن کالای تولید داخل با مشابه خارجی آن راهکاری است که استقبال مردم به مصرف تولیدات ملی را افزایش می دهد.
کد خبر: ۵۹۰۱۳۰
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۵ 17 May 2016
رمضانعلی سبحانی فر درگفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت،با اشاره به وجود فراوان کالاهای خارجی در بازار،گفت: تنها راه مقابله با کالای خارجی افزایش کیفیت کالاهای داخلی و همچنین حمایت از تولید داخل است.

نماینده مردم سبزوار،جغتای و جوین در مجلس شورای اسلامی،با بیان اینکه بالابودن تعرفه واردات کالاها به ویژه لوازم خانگی می تواند تا حدودی حمایت از تولید داخل را رقم بزند،افزود: متاسفانه بسیاری از کالاهای وارداتی به کشور قاچاق هستند که دراین صورت مشمول پرداخت تعرفه نشده و می توانند به راحتی اقتصاد کشور را با مشکلاتی رو به رو کنند.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با تاکید براینکه تلاش برای رقابت پذیری کالای ایرانی با کالاهای خارجی می تواند به استقبال مردم از تولیدات داخلی منجر شود،تصریح کرد:وقتی مردم بدانند کالای تولید داخل از کیفیت بالایی برخوردار است به طورحتم اقدام به خرید آن می کنند.

 

تولید باکیفیت محصولات ایرانی رمز ماندگاری در بازارهای جهانی است

وی با بیان اینکه در حال حاضر بسیاری از قطعات برای تولید در داخل کشور وارداتی است،گفت: توانمندی کشور و همچنین نیروهای متخصص آن در تولید قطعات مورد نیاز بالا بوده از این رو ما نیازی به واردات قطعات نداریم؛زیرا چنین وارداتی از حجم نیروی کار فعال کشور ما می کاهد.

وی با تاکید براینکه متاسفانه بالا بودن هزینه های تولید درکشور ما به کاهش تمایل نسبت به تولید منجر شده است،افزود: دولت باید با حمایت های منسجم از تولیدات داخلی کاهش هزینه تولید را رقم بزند.

سبحانی فر ادامه داد:هزینه های تولیدکننده داخلی باید کاهش یابد تا به این ترتیب رقابت پذیری کالای داخلی و خارجی صورت بگیرد.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی،یادآور شد:بالا بردن صرف تعرفه واردات،نمی تواند گره کور بخش تولید ما را بازکند بلکه این مهم باید با رقابت پذیرکردن تولیدات ملی با تولیدات خارجی صورت بگیرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
تولید ملی فقط احتیاج به رقابت دارد و نه چیز دیگر.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی