بازدید 3483

پخش بانگ مقاومت در ساعت 11 سوم خرداد

کد خبر: ۵۹۰۰۸۷
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۵ 17 May 2016
سردار کارگر گفت:‌ به مناسبت آزادی خرمشهر در این روز 500 برنامه در سراسر کشور برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا وسیما، سردار سرتیپ بهمن کارگر درنشست خبری افزود: در ساعت 11 سوم خرداد ویژه برنامه بانگ مقاومت و پیروزی از شبکه های صدا و سیما و بلندگوی ساختمان های نهادها، سازمان ها ، مدارس، قطارها و کشتی ها پخش خواهد شد.

وی گفت: برنامه های گرامیداشت سالروز آزادی خرمشهر در روزهای یکشنبه، دوشنبه و سه شنبه (‌دوم تا چهارم خرداد) برگزار می شود.

سردار کارگر افزود: روز یکشنبه دوم خرداد که با نیمه شعبان تلاقی پیدا کرده است جشن های نیمه شعبان و بزرگداشت شهدای مدافعان حرم برگزار می شود.

وی گفت: ‌در روز دوشنبه سوم خرداد همایش هایی برگزار و از رزمندگان آن دوران قدردانی خواهد شد.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس افزود:‌ چهارم خرداد هم که به عنوان روز دزفول، ‌روز مقاومت و پیروزی نامگذاری شده است از حماسه مردم دزفول قدردانی خواهد شد.

سردار کارگر برگزاری مراسم شکرگزاری در مرقد امام (ره) در سوم خرداد و به میزبانی ارتش، برگزاری مراسم صبحگاه مشترک نیروهای مسلح در استان ها به میزبانی ارتش و سخنرانی مسئولان نیروهای مسلح در پیش از خطبه های نماز جمعه استان ها را از دیگر برنامه های گرامیداشت آزادی خرمشهر اعلام کرد.

وی گفت:‌ به همین مناسبت طرح های ملی و منطقه ای به بهره برداری خواهد رسید و نهمین کنگره ملی تجلیل از ایثارگران به همت بنیاد شهید و امور ایثار گران با حضور رئیس جمهور در سوم خرداد برگزار می شود.

سردار کارگر به اقدامات اتاق اصناف کشور به همین مناسبت اشاره کرد و افزود: شهرداران سراسر کشور هم برنامه های متنوعی در این ایام خواهند داشت.

وی گفت:‌ وزارت ورزش و جوانان هم برنامه ها و مسابقات ورزشی در ورزشگاه ها خواهند داشت و از شهدای ورزشکار و شهدای مدافع حرم که ورزشکار بودند نیز تجلیل خواهد شد.

سردار کارگر افزود: ‌وزارت کشور هم در بحث فعال کردن هر چه بیشتر استانداران در برگزاری مراسم سالروز آزادی خرمشهر تلاش فراوان کرده است .

رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت سی و چهارمین سالرزو حماسه آزادی خرمشهر گفت:‌ به همت وزارت امور خارجه، فرماندهان و پیشکسوتان ارتش و سپاه ، راهبرد ایران در آزادسازی خرمشهر را تبیین می کنند و همایش نقش زنان در دوران دفاع مقدس و حماسه آزاد سازی خرمشهر از دیگر برنامه ها خواهد بود.

سردار کارگر برگزاری 22 نمایشگاه عکس مقاومت و سرافرازی در مناطق 22 گانه تهران و رونمایی از 5 جلد کتاب به همت سازمان زنان و دفاع مقدس، را از دیگر برنامه ها اعلام کرد.

وی گفت:‌ به مناسبت سالروز آزاد سازی خرمشهر 700 جلد کتاب مربوط دوران دفاع مقدس نیز در سوم خرداد رونمایی می شود.

سردار کارگر افزود: ‌معاونت های سیما و صدای رسانه ملی هم برنامه های متنوعی به این مناسبت پخش خواهند کرد.

وی همچنین از برگزاری همایش کشوری ادبیات پایداری و جشنواره پایان نامه های برتر در حوزه دفاع مقدس در استان گیلان خبر داد.

سردار کارگر با اشاره به آثار آزادی خرمشهر از نگاه متفکران و سیاست مداران جهان افزود: با آزادی خرمشهر مشخص شد که صدام نمی تواند ماموریتی را که آمریکا واگذار کرده بود انجام دهد.

از 36 کشور جهان در اردوهای راهیان نور شرکت می کنند

سردار سرتیپ بهمن کارگر در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه علت توقف پیشرفت باغ موزه دفاع مقدس در برخی استانها چیست؟ افزود: اینها باغ موزه نیست و اسم آنها مراکز فرهنگی دفاع مقدس است و امیدواریم 70 درصد بودجه آنها در برنامه ششم و 30 درصد در برنامه هفتم اختصاص یابد.

وی گفت: البته در برخی استانها مانند سمنان این مراکز تکمیل شده است و در خراسان رضوی هم کارهای خوبی انجام شد و در این خصوص نیازمند توجه هرچه بیشتر استانداران هستیم.
سردار کارگر در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چه باید کرد تا جشن های سالروز آزادسازی خرمشهر از حالت دولتی بودن خارج شود، افزود: حجم برنامه های مردمی بسیار بیشتر از برنامه های دولتی است و ما یادواره های شهدای بسیار زیادی داریم که در مساجد و با هزینه مردم برگزار می شود.

وی گفت: البته ما از برخی وزارتخانه ها هم انتظار داریم در حوزه دفاع مقدس بیشتر ما را یاری کنند.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس افزود: پرفروش ترین کتاب ها و فیلم ها مربوط به کارهای دفاع مقدس است و اگر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این زمینه ورود بیشتری داشته باشد منتفع هم خواهد شد.

سردار کارگر همچنین درخصوص اردوهای راهیان نور گفت: آنها که ادعا می کنند جوانان در عرصه های دفاع مقدس کم توجه شده اند باید بدانند که سال گذشته پنج و نیم میلیون نفر به اردوهای راهیان نور رفتند و 80 درصد آنان 15 تا 30 سال داشتند.

وی افزود: 70 درصد از این پنج و نیم میلیون نفر هم بار اول بود که به اردوهای راهیان نور می رفتند و اینطور نیست که هر سال فقط عده ای خاص به این اردوها بروند.

سردار کارگر گفت: در ایام عید، رئیس موزه جنگ مسکو مهمان ما در اردوهای راهیان نور بود و او بسیار اصرار داشت که ما تجربیات دفاع مقدس را به موزه مسکو منتقل کنیم.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا در زمینه برخی تحریفات در کتاب های دفاع مقدس هم ورود کرده اید؟ افزود: مسلما بنیاد حفظ آثار به دنبال این است که در این آثار تحریفی صورت نگیرد.

سردار کارگر گفت: ما هم دنبال کیفیت و هم کمیت هستیم و در روز سوم خرداد امسال 700 عنوان کتاب مربوط به دفاع مقدس رونمایی خواهد شد و این به معنی این نیست که همه این عناوین در همین یکسال تالیف و چاپ شده است بلکه بسیاری از این عناوین از قبل آماده چاپ بود که امکان آن فراهم نشد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار