بازدید 5484

آیةالله مکارم:به عقاید اهل سنت توهین نشود

یکی از مراجع تقلید شیعیان ضمن تأکید بر اینکه آینده عراق روشن است، این امر را منوط به حفظ وحدت و تقویت فکری و اخلاقی جوانان دانست.
کد خبر: ۵۹۰۰۸۵
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۲ 17 May 2016
یکی از مراجع تقلید شیعیان ضمن تأکید بر اینکه آینده عراق روشن است، این امر را منوط به حفظ وحدت و تقویت فکری و اخلاقی جوانان دانست.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله العظمی ناصر مکارم شیرازی قبل از ظهر سه‌شنبه در دیدار جمعی از علمای عراق طی سخنانی که به زبان عربی بیان شد، با اشاره به اینکه علمای عراق رسالت بزرگی را در این دوران بر عهده دارند بیان داشت: ما از اختلاف شما ناراحت و از وحدتان خوشحال می‌شویم.

وی با تأکید بر اینکه بیایید به قرآن بازگردیم تا ببینیم چه چیزی درباره وحدت می‌گوید، گفت: خداوند مخالفان را به عذاب وعده داده است و اختلاف به معنای زلزله و صاعقه و شاید بیشتر باشد و با شرک برابری می‌کند.

استاد برجسته حوزه در ادامه با اشاره به اینکه به برکت افکار و توجیه‌های شما وحدت در عراق در همه قشر‌ها حاکم است، افزود: رسالت شما در زمینه دعوت به وحدت سنگین است.

وی با اشاره به اینکه به برکت بسیج مردمی و فعالیت‌های علما دشمن در حال شکست قرار گرفته است، گفت: عراق دارای ارتش بزرگ و علمای عالم به وظیفه است و به برکت مجاهدت‌های علما شاهدخروج دشمن از عراق هستیم.

وعده خدا عملی است

آیت الله مکارم شیرازی بیان کرد: انسان می‌تواند وعده دهد ولی به وعده خود عمل نکند که ناشی از جهل و یا عجز است اما خداوند توانا به همه چیز است و وعده خدا عملی است.

وی با تأکید بر اینکه آینده عراق روشن است و این به وحدت نیاز دارد، ابراز داشت: متأسفانه اختلاف میان شیعه وجود دارد که نگران کننده است چرا باید بین شیعیان اختلاف باشد؟

نقش جوانان در آینده عراق

این استاد حوزه به نقش جوانان در عصر حاضر عراق اشاره کرد و گفت: علما باید با این قشر ارتباط داشته باشند تا عقاید و اخلاق آن‌ها تقویت شود زیرا دشمنان می‌خواهند جوانان را از ما دور کنند و اگر به هدف خود برسند مشکلات بزرگی رخ می‌دهد.

وی ادامه داد: جوانان را به مسجد راهنمایی کنید زیرا مسجد باید مرکز فرهنگی برای شیعه باشد هر چند ما عقاید غیر شیعه را محترم می‌شماریم اما در عین حال از عقاید شیعه کوتاه نمی‌آییم.

تقویت اشتراکات شیعه و سنی

آیت الله مکارم شیرازی با تأکید بر اینکه نباید به دیگران توهین کنیم، ابراز داشت: تقویت عقاید شیعه نباید به توهین عقاید سنی منجر شود چرا که اشتراکات میان ادیان زیاد و اختلافات کم است و در حج ما شاهد اوج اشتراکات بین شیعه و سنی هستیم.

وی ادامه داد: بین ما و سایر مذاهب برادری برقرار است و حتی غیر مسلمانان در صورت عدم دشمنی با ما نیز رابطه خوبی را با آن‌ها خواهیم داشت.

این استاد حوزه علمیه قم بر لزوم حاکم شدن اندیشه برادری در عراق و از بین رفتن اختلافات تأکید و بیان داشت: در مقابل توطئه دشمنان هوشیار باشید و اجازه ندهید جوانان بر خلاف آموزه‌های اسلام و شیعه پرورش پیدا کنند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل