بازدید 4402

خبر خوش استخدامی برای مدال آوران ورزشی

کد خبر: ۵۹۰۰۷۹
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۰ 17 May 2016
معاون توسعه منابع و پشتیبانی وزارت ورزش و جوانان گفت: مدال آوران بازی های المپیک، پارالمپیک، آسیایی، پاراآسیایی و جهانی به استخدام وزارت ورزش و جوانان درمی آیند.

به گزارش ایرنا «مناف هاشمی» روز سه شنبه در نشست خبری در وزارت ورزش و جوانان افزود: موضوع استخدام قهرمانان مدال آور پس از تصویب در یکی از کمیسیون های فرعی وارد یکی از کمیسیون های اصلی دولت شده است و امیدواریم در دو هفته آینده این موضوع مشخص شود.

وی اظهار داشت: رویداد مهم المپیک 2016 برزیل را در سه ماه آینده در پیش داریم و امیدواریم اتفاقات خوشایندی در این بازی ها برای کاروان ایران رقم بخورد و بر همین اساس به دنبال افزایش انگیزه ورزشکاران اعزامی کشورمان به بازی های المپیک 2016 ریو هستیم.

هاشمی ادامه داد: با توجه به وضعیت اقتصادی، به مدال آوران طلا در المپیک 300 سکه، مدال آوران نقره ای 200 سکه و برنز 120 سکه اهدا خواهد شد. این میزان پاداش نسبت به دوره گذشته رشد 50 درصدی داشته است.

معاون توسعه منابع مالی و پشتیبانی ادامه داد: همچنین از سوی وزارت راه و شهرسازی نیز هدایایی به قهرمانان سی و یکمین دوره بازی های المپیک اهدا خواهد شد.

وی گفت: کمیته ملی المپیک به ورزشکارانی که سهمیه المپیک گرفتند 100 میلیون ریال پاداش پرداخت کرد و وزارت ورزش و جوانان نیز ماهانه 20 میلیون ریال حقوق به آنان پرداخت می کند. این حقوق ماهانه تا زمان آغاز بازی های المپیک پرداخت می شود.

معاون وزیر ورزش و جوانان گفت: قرار شد وزارت راه و شهرسازی به مدال آوران المپیک و پارالمپیک 2016 ریو زمین هایی در شهر پرند و پردیس با تخفیف یک میلیارد و 200 میلیون ریالی تعلق می گیرد.

هاشمی در باره طرح های افتتاح شده ورزشی نیز گفت: از سال 92 تا 94 بیش از هزار طرح نیمه تمام ورزشی از سوی وزارت ورزش و جوانان، بخش خصوصی و خیرین ورزش یار در استان های مختلف کشور به بهره برداری رسید و بیش از 105 طرح نیمه تمام ورزشی نیز به خیرین ورزش یار واگذار شده است و امیدواریم تا پایان امسال شمار این واگذاری ها به 200 طرح برسد.

وی گفت: در تلاش هستیم تا پایان سال مالی 95 بین 500 تا 600 طرح نیمه تمام با استفاده از ظرفیت های موجود به بهره برداری برسد.

هاشمی افزود: سال گذشته در نخستین همایش خیرین ورزش یار در تهران از خیرین ورزش یار استان های یزد، کرمان، اصفهان و تهران تجلیل شد و در نظر داریم امسال نیز دومین همایش تجلیل از خیرین ورزش یار را در یکی از استان های کشور برگزار کنیم.

معاون توسعه منابع و پشتیبانی وزیر ورزش و جوانان در باره اعتبارات سال 95 نیز گفت: این اعتبارات در مقایسه با سال گذشته 43 درصد افزایش داشته و در تلاش هستیم تا بتوانیم دو سوم این اعتبارات را در شش ماه نخست سال با توجه به در پیش بودن بازی های المپیک و پارالمپیک ریو جذب کنیم.

وی ادامه داد: البته فدراسیون های المپیکی بیشترین اعتبارات را خواهند گرفت و امیدواریم با اختصاص به موقع اعتبارات، فدراسیون های المپیکی با مشکل مالی روبرو نشوند.

با کسب سه سهمیه قطعی در رشته جودو، تعداد سهمیه المپیک ایران به 47 سهمیه رسید و فرصت برای افزایش سهمیه در رشته های والیبال، تیر و کمان (تیمی)، بسکتبال، بوکس، شنا و دوومیدانی وجود دارد.

بازی های المپیک ریو 15 مرداد ماه در برزیل آغاز خواهد شد و پیش بینی می شود کاروان ورزشکاران اعزامی با 150 نفر به این مسابقات اعزام شود.

معاون وزیر ورزش و جوانان در باره پرداخت حواله های مدال آوران سال 93 که 25 اسفند 94 در مراسمی با حضور رئیس جمهوری مورد تجلیل قرار گرفتند، گفت: خوشبختانه 50 درصد حواله های این قهرمانان مدال آور پرداخت شده و مابقی آن نیز حداکثر تا پایان خرداد ماه پرداخت می شود.

وی همچنین درباره جذب 100 نیروی انسانی در وزارت ورزش و جوانان، گفت: طبق وعده ای که سال گذشته درباره جذب نیروی انسانی داده شد، این آزمون سال 94 برگزار شد و منتظر ابلاغ سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور برای بکارگیری آنان در حوزه های مختلف ورزشی هستیم.

هاشمی ادامه داد: 362 امریه از ستاد کل نیروهای مسلح مجوز گرفته شد که البته تلاش داریم این تعداد افزایش یابد تا این سربازان که در رشته های تربیت بدنی و یا شاخه های مرتبط با آن تحصیل کرده اند بتوانند جایگزین همکاران ورزشی ما در شهرهای مختلف شوند. این اقدام به منظور کیفی سازی نیروهای انسانی صورت می گیرد.

معاون منابع و پشتیبانی وزارت ورزش و جوانان در پاسخ به پرسشی درباره اینکه آیا به دو باشگاه استقلال و پرسپولیس در سال جاری بودجه ای اختصاص می یابد؟ گفت: وزارت ورزش و جوانان تاکنون پرداختی به این دو تیم نداشته است و آنها از طریق حامیان مالی خود را اداره می شوند.

وی درباره تدوین آئین نامه مالی فدراسیون ها گفت: پیش نویس این آئین نامه به دستور وزیر ورزش و جوانان با حضور کارشناسان خبره نهایی شد. این پیش نویس دارای 30 بند در باره شفافیت مالی است تا از پس از مطرح در شورای معاونان وزارت ورزش و تصویب وزیر ورزش به اجرا درآید.

همچنین آئین نامه اداری فدراسیون های ورزشی نیز در حال نهایی شدن است.

معاون وزیر ورزش و جوانان در خصوص انتخاب خزانه دار فدراسیون فوتبال گفت: در حوزه فدراسیون فوتبال دخالتی نداریم، این رشته البته تحت حمایت وزارت ورزش و جوانان است و درباره انتخاب خزانه دار فدراسیون فوتبال و ذی حسابان دو باشگاه استقلال و پرسپولیس که دولتی هستند، صلاحیت فنی آنان بر اساس حکم وزیر ورزش و جوانان باید به تایید کارگروه ویژه برسد و اگر فدراسیون فوتبال خزانه داری را انتخاب کرده به احتمال زیاد در جریان این موضوع نبوده است که به اطلاع فدراسیون خواهیم رساند.

هاشمی در پاسخ به پرسشی که وزارت ورزش و جوانان بسته های حمایتی برای بازی های ساحلی 2016 ویتنام خواهد داشت؟ گفت: اعتبارات حوزه قهرمانی را افزایش داده ایم که معاونت توسعه قهرمانی و حرفه ای وزارتخانه پیش بینی لازم را در این زمینه انجام داده اند.

وی در خصوص معوقات حقوق پیشکسوتان صندوق حمایت از قهرمانان ورزشی گفت: وزارت ورزش و جوانان متولی پرداخت حقوق پیشکسوتان این صندوق نیست، اما در سه سال اخیر در این زمینه حمایت لازم را انجام داده و قرار است در هفته اخیر با مدیر صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزشی جلسه ای داشته باشیم تا اگر عقب ماندگی در حقوق پیشکسوتان وجود دارد، پرداخت کنیم.

معاون وزیر ورزش و جوانان در پاسخ به پرسشی که آیا 200 میلیارد ریال که رئیس جمهوری سال گذشته دستور دادند تا خارج از اعتبارات به این صندوق کمک شود، محقق شد؟ گفت: هنوز این امر محقق نشده است و در حال پیگیری هستیم.

هاشمی یادآور شد: به غیر از بودجه سال 95 حدود 600 میلیارد ریال تسهیلات و وام در قانون بودجه سال 95 پیش بینی شده که بتوانیم با استفاده از آن برای کمک به طرح های نیمه تمام که به بخش خصوصی واگذار شده، کمک کنیم.

وی گفت: پیش بینی می شود با این رقم بتوان یکصد طرح دیگر را به بهره برداری رساند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها
آخرین اخبار