بازدید 2726

ورزش خطر 13 سرطان را کاهش می‌دهد

کد خبر: ۵۹۰۰۶۴
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۸ 17 May 2016
ورزش کردن خطر ابتلا به بسیاری از سرطان‌ها را به میزان چشمگیر کاهش می‌دهد.

به گزارش ایسنا، در این بررسی آمده است ورزش کردن به طور چشمگیری باعث می‌شود خطر ابتلا به 13 نوع سرطان از جمله برخی از کشنده‌ترین انواع این بیماری کاهش یابد.

متخصصان با مطالعه روی یک میلیون و 400 هزار فرد بزرگسال دریافتند ورزش کردن حتی برای مدت زمان چند ساعت در هفته می‌تواند خطر ابتلا به سرطان‌های پستان، روده و ریه را کم کند.

"استیون مور" نویسنده ارشد این مطالعه از موسسه ملی سرطان در آمریکا اظهار داشت: هرچه میزان فعالیت بدنی فرد بیشتر باشد از انجام آن به میزان زیادتری سود می‌برد. همچنین با تداوم ورزش کردن خطر ناشی از سرطان در آنان روند کاهشی را طی می‌کند.

استیون مور همچنین تاکید کرد در این مطالعه بین ورزش کردن و کاهش خطر سرطان رابطه‌ای مشاهده شده و ارتباط علت – معلولی بین آن دو تایید نشده است.

به گفته کارشناسان، ورزش مرتب می‌تواند با کاهش خطر ابتلا به 13 نوع سرطان از جمله سرطان خون، کبد، کلیه، شانه، سر و مغز مرتبط باشد.

این محقق افزود: در حال حاضر دستورالعمل برای مدت زمان ورزش کردن 150 دقیق در هفته است که سلامت قلب را دنبال دارد و برای پیشگیری از سرطان هم کارآیی دارد.

محققان اظهار داشتند: به طور قطع مشخص نیست چرا ورزش کردن بر پیشگیری از سرطان تاثیر دارد اما گفته می‌شود فعالیت بدنی سطح هورمون‌هایی از جمله استروژن را که با انواع سرطان‌ها مرتبط هستند کاهش می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری یونایتدپرس، همچنین در افرادی که ورزش می‌کنند سطح التهاب کمتر است و در نتیجه سلول‌های آنان کمتر در معرض استرس اکسیداتیو قرار گرفته و قادر خواهند بود DNA آسیب دیده را که در بروز سرطان نقش دارد، ترمیم کنند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل