بازدید 4694

توقف رشد طلاق در کشور

مدیر کل دفتر سلامت، جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت با اشاره به اینکه ۷۰ هزار ایرانی در سال ۹۴ کمتر فوت کردند از توقف رشد طلاق در کشور خبر داد.
کد خبر: ۵۹۰۰۶۲
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۰ 17 May 2016
مدیر کل دفتر سلامت، جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت با اشاره به اینکه ۷۰ هزار ایرانی در سال ۹۴ کمتر فوت کردند از توقف رشد طلاق در کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، محمد اسماعیل مطلق در نشست خبری به مناسبت روز ملی جوان و همچنین جمعیت با تشریح گزارشی از عملکرد وزارت بهداشت در پروسه سیاست‌های جمعیتی اظهار داشت: بر اساس گفته یکی از اعضای شورای انقلاب فرهنگی در جلسه استانداری شیراز تنها وزارتخانه‌ای که به طور کامل به مباحث جمعیتی پرداخته است و وظایف خود را بر اساس سیاست‌های ابلاغی رهبر معظم انقلاب ابلاغ کرده، وزارت بهداشت بوده است.

وی با تاکید بر آمارهای تولد و مرگ ایرانیان در سال 94 افزود: بر اساس آمار وزارت بهداشت یک میلیون و 577 هزار تولد داشتیم که نشان از افزایش 33 هزار نفری تولد نسبت به سال قبل بود و از آن طرف نیز کاهش مرگ 70 هزار فوتی بودیم که با مقایسه متوفیان سال 93 که بالغ بر 440 هزار نفر بودند نشان داده می‌شود که 70 هزار مرگ در ایران در سال 94 کاهش یافته است و این به معنای تحقق یکی از سیاست‌های ابلاغی جمعیت از طرف رهبری است.

مطلق همچنین با بیان اینکه تعداد تولدها هر سال افزایش می‌یابد و در سال 94 نیز یک میلیون 195 هزار نفر به جمعیت کشور افزوده شد عنوان کرد: این آمارها نشان می‌دهد برآورد آمارهای سازمان ملل درباره کاهش جمعیت ایران محقق نشده است.

مدیر کل دفتر سلامت، جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت همچنین به توقف رشد طلاق در کشور در سال 94 اشاره کرد و افزود: از دلایل طلاق نارضایتی از زناشویی است که بر این اساس وزارت بهداشت آموزش‌های قبل از ازدواج حین ازدواج و بعد از ازواج اجرا می‌کند که بر این اساس با وزارت آموزش و پرورش بحث فرهنگ‌سازی و پرداختن به سلامت دانش‌آموزان مورد توجه قرار گرفته است.

وی همچنین در تشریح مرگ نوزادان خاطرنشان کرد: مرگ نوزادان به آمار 9.5 در هزار تولد زنده کاهش یافته است و بیشتر آنان نوزادان نارس و زیر 2.5 کیلو هستند. همچنین مرگ کودک زیر یک سال به 13.8 در هزار تولد و مرگ کودکان زیر 5 سال به 15.30 در هزار تولد کاهش یافته است که تمام این آمارها خوشبختانه پایین‌تر از پیش‌بینی‌های سازمان بهداشت جهانی است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل