بازدید 9395

ویژگی بارز آیت‌الله بهجت چه بود؟

کد خبر: ۵۹۰۰۴۱
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۸ 17 May 2016
مسوول موسسه فرهنگی دارالهدی گفت: آیت الله بهجت معتقد بودند، کسانی که به سلک روحانیت در می‌آیند و لباس سربازی امام عصر(عج) را تن می‌کنند، در کنار خودسازی اخلاقی و عملی، باید تا پایان عمر، از پرداختن به مسائل علمی بویژه فقه، غفلت نورزند.

حجت الاسلام محمدرضا مجیری در گفت‌وگو با ایسنا، با گرامیداشت سالروز رحلت آیت الله بهجت گفت: ایشان در کنار تحصیل علوم دینی هرگز از خودسازی و تهذیب نفس غافل نبود و در این خصوص همه را به خودسازی و تقوا دعوت می‌کرد.

وی تصریح کرد: آیت الله بهجت شخصیت والایی در اخلاق اجتماعی داشت، اخلاقی که او را نزد مردم محبوب ساخت. ایشان توجه خاصی به معنویات و امور اخلاقی داشت و در واقع وی تشنه معرفت و معنویت بود. وی به گفته بسیاری از شخصیت‌های برجسته، فقه را معطر به عرفان و اخلاق کرد.

مسئول موسسه فرهنگی دارالهدی بیان کرد: او بندگی و عبودیت را زیبنده بندگان خدا می‌دانست و عشق به معبود را افتخار بندگان می‌شمرد.

وی، تواضع، اخلاق حسنه و صلابت را از دیگر ویژگی‌های آیت الله بهجت دانست و گفت: ایشان در برخورد با دیگران اخلاق و منش نیکویی داشت و هرگز نسبت به کسی تند خویی نکرد.

دبیر ویژه نامه محرم حرم، در ادامه از انتشار ماهنامه خُلُق، به مناسبت رحلت آیت الله بهجت خبر داد و گفت: این ویژه نامه ای در خصوص زندگینامه ایشان است که گوشه‌ای از شخصیت این عالم فقید را ترسیم کرده است. در این ویژه نامه زندگی و روش سلوکی و تربیتی ایشان و اخلاق اجتماعی روایت شده است. در این ویژه نامه تلاش شد به غیر از کرامات ایشان به مباحثی همچون روش‌های سلوکی و از همه مهم تر اخلاق اجتماعی وی سخن گفته شود.

آیت‌الله بهجت در سال 1295 در خانواده‌ای دیندار در فومن گیلان به دنیا آمد و 27 اردیبهشت 88 در قم بدرود حیات گفت.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل