بازدید 2428

امروز؛ انتخاب هیات رییسه موقت فراکسیون امید

منتخب مردم تهران در مجلس دهم گزینه مورد حمایت فراکسیون امید در مجلس دهم را «عارف» اعلام کرد و در عین حال از آمادگی این فراکسیون برای تعامل با فراکسیون فراگیر برای تعامل برای ریاست مجلس سخن گفت.
کد خبر: ۵۹۰۰۳۳
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۹ 17 May 2016
منتخب مردم تهران در مجلس دهم گزینه مورد حمایت فراکسیون امید در مجلس دهم را «عارف» اعلام کرد و در عین حال از آمادگی این فراکسیون برای تعامل با فراکسیون فراگیر برای تعامل برای ریاست مجلس سخن گفت.

مصطفی کواکبیان در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: مردم در انتخابات هفتم اسفندماه نشان دادند که خواهان تغییر جدی، پوست‌اندازی و خانه تکانی در یکی از مهمترین ارکان سیاسی کشور یعنی مجلس شورای اسلامی هستند.

دبیرکل حزب مردم سالاری، با اشاره به جلسه امروز فراکسیون امید، گفت: در این نشست علاوه بر تصویب اساسنامه و بحث درباره کلیات و معیارهای ارکان مجلس دهم، هیات رییسه موقت فراکسیون انتخاب می‌شود.

وی پاک‌دستی، سوابق اجرایی در سطح معاون اول رییس‌جمهور، ریاست سازمان برنامه و بودجه کشور و مدیریت در وزارت علوم از جمله ویژگی‌های محمدرضا عارف برشمرد و افزود: آمادگی تعامل با فراکسیون فراگیر در خصوص ارکان مجلس از جمله نواب رییس و اعضای هیات رییسه، کمیسیون‌های تخصصی، ریاست مرکز پژوهش‌ها و دیوان محاسبات کشور وجود دارد، البته فراکسیون امید کمیته‌ای را برای این کار تعیین کرده است اما منتخبان اصولگرا هیچ واکنشی نشان نداده‌اند.

منتخب مردم تهران در مجلس دهم از رایزنی‌هایش با 20 منتخب مجلس خارج از لیست امید سخن گفت و افزود: هیچ گاه در تاریخ پارلمان پس از انقلاب اسلامی فراکسیون مستقل‌ها نداشته‌ایم و منتخبانی که از تشکیل فراکسیون مستقلان سخن می‌گویند در نهایت یا در فراکسیون امید هضم می‌شوند یا در فراکسیون فراگیر.

کواکبیان همچنین از برگزاری نشست سوم فراکسیون امید به میزبانی حزب مردم‌سالاری در هفته آینده خبر داد.

دبیرکل حزب مردم سالاری در واکنش به سخنان اخیر رییس‌جمهور مبنی برعدم دخالت دولت در انتخابات هیات رییسه مجلس گفت: ضمن احترام به سخنان دکتر روحانی متاسفانه معاونان پارلمانی برخی وزارتخانه‌ها اقداماتی را در این خصوص انجام داده‌اند البته فعالیت‌های این آقایان توسط دوستان مجلس رصد می‌شود.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان