بازدید 1833

تاخیر در تسهیل مبادلات بانکی بین المللی به واکنش ایران منتهی می شود

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم بازگشت روابط بانکی بین المللی به سطح مطلوب گفت: اهرم های لازم برای مقابله با کارشکنی آمریکایی ها در خصوص انجام تعاملات بانک های خارجی با بانک های ایرانی وجود دارد.
کد خبر: ۵۹۰۰۰۵
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۲ 17 May 2016

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم بازگشت روابط بانکی بین المللی به سطح مطلوب گفت: اهرم های لازم برای مقابله با کارشکنی آمریکایی ها در خصوص انجام تعاملات بانک های خارجی با بانک های ایرانی وجود دارد.

عیسی امامی درگفت و گو با خانه ملت،درخصوص وضعیت تعامل بانک های خارجی با بانک های ایرانی گفت: یکی از نتایج برجام باید تسهیل روابط بانکی بین المللی باشد و این موضوع باید بصورت مطلوب انجام شود.

هیچ بهانه ای برای عدم تعامل با بانک های ایرانی قابل قبول نیست

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: قبل از اعمال تحریم های هسته ای، بانک های جمهوری اسلامی ایران با بانک های خارجی در ارتباط بودند بنابراین در حال حاضر هیچ بهانه ای برای عدم تعامل با بانک های ایرانی قابل قبول نیست.

فشارهای سیاسی آمریکایی ها مانع از انجام تعاملات بانکی بین المللی مطلوب است

این نماینده مردم درمجلس نهم، ادامه داد: پیش از اعمال تحریم های هسته ای در بانک ها گشایش ال سی انجام می شد و امکان استفاده از شبکه مبادلات جهانی سوئیفت فراهم بود بنابراین اینکه عنوان می شود ضعف در انضباط مالی بانک های داخلی از دلایل کندی در تسهیل مبادلات بانکی بین المللی است قابل قبول نیست.

امامی گفت:سابقه نشان داده گشایش اعتبارات اسنادی در سال های گذشته در بانک های کشور که به ورود حجم وسیع کالاهای سرمایه ای منتهی شده است؛از مثال های ملموس انجام تعاملات با بانک های خارجی است.

وی افزود:اهرم های لازم برای مقابله با کارشکنی آمریکایی ها درخصوص انجام تعاملات بانک های خارجی با بانک های ایرانی وجود دارد.

عضوکمیسیون برنامه،بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی یادآورشد:درحال حاضر تنها به دلیل فشارهای سیاسی آمریکایی ها تعاملات بانکی بین المللی در سطح مطلوب انجام نمی شود که باید به این موضوع رسیدگی شود،البته دولت درحال حاضر درحال پیگیری این موضوع است و اهرم های مقابله در این رابطه وجود دارد و مجلس نیز پشتیبانی لازم را از دولت انجام می دهد؛بنابراین ستاد پیگیری اجرای برجام باید به این موضوع رسیدگی کند.

لازم به ذکر است؛سیستم سوئیفت یا جامعه ارتباطات مالی بین بانکی جهانی،نقل و انتقالات بانکی در سطح بین الملل را انجام می دهد.


تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار