بازدید 1614

آمریکا بعداز 4 سال تحریم‌های میانمار را کامل لغو نکرد

فاینانشال تایمز اعلام کرد: در حالیکه آمریکا بعد از 4 سال هنوز تحریم‌های میانمار را کامل لغو نکرده و مسئولان این کشور به پابرجایی بخشی از تحریم‌ها اصرار دارند باید آینه عبرتی برای ایران باشد.
کد خبر: ۵۸۹۹۹۹
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۵ 17 May 2016
فاینانشال تایمز اعلام کرد: در حالیکه آمریکا بعد از 4 سال هنوز تحریم‌های میانمار را کامل لغو نکرده و مسئولان این کشور به پابرجایی بخشی از تحریم‌ها اصرار دارند باید آینه عبرتی برای ایران باشد.

به گزارش فارس، آمریکا از سال 2012 تحریم‌ها علیه کشور میانمار را برداشته اما با این حال بخش زیادی از تحریم‌ها به تعبیر مقامات آمریکایی با هدف تنبیه و کنترل بیشتربرجا مانده است.

بسیاری از کارشناسان معتقدند وضعیت فعلی تحریم‌ها ایران هم مشابه میانمار است یعنی اگرچه در ظاهر تحریم‌ها برداشته شده اما بخش‌هایی از آن همچنان باقی خواهد ماند.

پریس‌کیلا کلاپ ماموری پیشین سفارت آمریکا در میانمار معتقد است سیاست اجرایی رژیم تحریمی آمریکا علاوه بر اینکه محدودیت‌های مختلفی را در ارتباط با کشورها ایجاد کرده است ساختاری لایه‌لایه دارد و به همین دلیل اجازه عبور از آن را به راحتی نمی‌دهد.

وی می‌گوید احتمال وجود دارد که اکثر سیاست‌ کشورها به صورت مدیریت‌های کوچک اداره شوند. اما تفاوت‌های اجرایی و قانونی بیشتری در این نوع سیستم وجود دارد علاوه بر آن بخش زیادی از وظایف روی سفارتخانه‌ها و بخش USAID است که واقعا غیرمنطقی است.

بر اساس گزارش فاینال نشنال تایمز دولت آمریکا تحریم‌های خود را علیه میانمار حتی به رغم تغییر دولت این کشور ماندگار خواهد کرد. دولت اوباما احتمال دارد امروز سه‌شنبه برقراری تعداد زیادی از تحریم‌ها علیه این کشور را اعلام کند این تحریم‌ها علیه بخش‌های تجاری و افرادی خواهد بود که مرتبط با ارتش حاکم سابق این کشور هستند  و همچنین برخی اسامی نیز به فهرست سیاه منتقل می‌شوند.

این تصمیم آمریکا 6 ماه بعد از انتخابات در این کشور صورت می‌گیرد. اما در همین حال بسیاری معتقدند که آمریکا بعد از لغو تحریم‌ها ایران بخش زیادی از تحریم‌ها را همچنان ادامه می‌دهد.

این در حالی است که یک مقام ارشد آمریکا هشدار داده است ادامه تحریم‌ها در سیاست خارجه آمریکا می‌تواند به صورت بالقوه نقش غالبیتی دلار آمریکا را در سیستم مالی جهان کمرنگ کند.

تیتر کوئیک یک مقام پیشین وزارت خزانه‌داری آمریکا در بخش تحریم‌ معتقد است، ایران و میانمار هردو  مثالهایی هستند که چگونه لغو کامل تحریم‌ها برای آمریکا سخت است. به ویژه زمانی که این تحریم‌ها به مدت طولانی اعمال شده است.

واشنگتن شمار زیادی از تحریم‌ها علیه مردم و شرکت‌های تجاری میانمار را که مشکوک به ارتباط داشتن با ارتش سابق است لغو نخواهد کرد.

براساس این گزارش، آمریکا ممنوعیت تجارت با میانمار و سرمایه‌گذاری شرکت‌های آمریکایی در این کشور را لغوکرده همچنین اما همچنان تحریم‌هایی را به عنوان اهرم‌های کنترلی نگه داشته است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار