بازدید 2232

روابط بانکی ایران با دنیا همچنان غیررسمی است

عضو هیات نمایندگان اتاق تهران، مشکل نقل‌ و انتقالات پولی را از مهم‌ترین مشکلات تجار دانست و گفت: هنوز روابط بانکی ایران با دیگر کشورها به صورت رسمی نیست و باید از راه‌های غیررسمی انجام شود.
کد خبر: ۵۸۹۹۹۷
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۲ 17 May 2016
عضو هیات نمایندگان اتاق تهران، مشکل نقل‌ و انتقالات پولی را از مهم‌ترین مشکلات تجار دانست و گفت: هنوز روابط بانکی ایران با دیگر کشورها به صورت رسمی نیست و باید از راه‌های غیررسمی انجام شود.

به گزارش مهر، یحیی آل‌اسحاق گفت: مشکل نقل‌ و انتقالات پولی از مهم‌ترین و قدیمی‌ترین مشکلات تجار و بازرگانان است و هنوز روابط بانکی ایران با دیگر کشورها به صورت رسمی نیست و باید از راه‌های غیررسمی انجام شود و در مورد صادرات خدمات فنی ـ مهندسی نیز موضوع ضمانت‌نامه‌ها و تضمین‌های بانکی، بازرگانان را با مشکل مواجه کرده که البته همه این موارد در حال برطرف شدن است.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران افزود: جنوب عراق از جمله بصره بازار مناسبی برای محصولاتی مانند نفت، گاز، مصالح ساختمانی، خدمات فنی و مهندسی است و زمینه بسیار خوبی برای فعالیت در این منطقه از عراق وجود دارد. بر این اساس فعالان اقتصادی در بخش‌های مختلف خدمات فنی ـ مهندسی، پروژه‌های ساختمانی، عمرانی و موادغذایی در بازار عراق حضور دارند و پیش‌بینی این است که استقبال خوبی از کالاهای ایرانی در بصره عراق صورت می‌گیرد.

رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و عراق افزود: استان بصره شیعه‌نشین است و مردم این منطقه نسبت به خرید و استفاده از کالای ایرانی بسیار علاقه‌مند هستند و بارها درخواست خود را به ما ارائه کرده‌اند و اکنون با  توجه به این فرصت باید تلاش خود را بیشتر کنیم، ضمن اینکه بصره پایگاه نفتی عراق است و در رابطه با فعالیت‌های نفتی بازار خوبی محسوب می‌شود و درآمد اقتصادی بصره نسبت به مناطق دیگر عراق بالاتر است و امنیت نسبی آن نیز بیشتر بوده و امن‌تر است و از طرفی به دلیل نزدیکی با ایران، پیوند‌ها و اشتراکات فرهنگی و مذهبی مردمان عراق به ویژه استان‌های جنوبی آن با ایران زیاد است.

وی، تشنگی بازار عراق، شناخت مردم این کشور از محصولات و کالاهای ایرانی و حضور مهندسان و فعالان اقتصادی ایران در عراق را از جمله عواملی برشمرد که موجب ترغیب سرمایه‌گذاری در آن کشور می‌شود و تصریح کرد: قرار است تسهیلاتی برای تجار  و بازرگانان دو کشور فراهم شود، البته مشکلاتی نیز در زمینه روادید و صدور ویزاهای تجار وجود داشت که در حال برطرف شدن است و مشکلات مرتبط با گمرک و ساعات کار کارمندان آن، حمل‌ونقل، تخلیه و بارگیری و استاندارد نیز در دست بررسی است که البته بخشی از آن حل شده است
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر