بازدید 1830

تشکیل صندوق‌های پس‌انداز منطقه‌ای ساخت و ساز در هر استان

مدیر عامل بانک مسکن از مجوز بانک مرکزی برای تاسیس صندوق‌های پس‌انداز منطقه‌ای در هر استان خبر داد و گفت: حداقل سرمایه این صندوق ها برای پرداخت تسهیلات ساخت و ساز در تهران 500 میلیارد ریال خواهد بود.
کد خبر: ۵۸۹۹۷۸
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۳ 17 May 2016

مدیر عامل بانک مسکن از مجوز بانک مرکزی برای تاسیس صندوق‌های پس‌انداز منطقه‌ای در هر استان خبر داد و گفت: حداقل سرمایه این صندوق ها برای پرداخت تسهیلات ساخت و ساز در تهران 500 میلیارد ریال خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد هاشم بت ‌شکن در تبیین برنامه های ابلاغی ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی، افزود: حداقل سرمایه برای تشکیل این صندوق ها در کلانشهرها 300 میلیارد ریال و سایر شهرها 100 میلیارد ریال پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه بخش مسکن با 78 بخش اقتصادی کشور رابطه پیشین و 56 بخش دیگر رابطه پسین دارد و سهم مسکن از سبد خانوار 30 درصد است، گفت: تسهیلات بخش مسکن بانک‌ها در سال 1390 برابر 200هزار میلیارد ریال، در سال 1391 برابر 195 هزار میلیارد ریال، در سال 1392 برابر 206هزار میلیارد ریال، در سال 1393 برابر 341هزار میلیارد ریال و سال گذشته 417 هزار میلیارد ریال بود. در حال حاضر سهم مسکن از تسهیلات شبکه بانکی 10 درصد از کل تسهیلات بانک‌ها است و بانک مسکن 45 تا 50 درصد تسهیلات بخش مسکن را پرداخت می‌کند.

وی با اشاره به رکود مسکن در سال های اخیر افزود: از دی ماه 1394 تا فروردین 1395 میزان پرداخت تسهیلات مسکن در مقایسه نقطه به نقطه در مدت مشابه سال قبل به ترتیب در دی ماه 1394 نسبت به دی ماه سال قبل از آن 60 درصد، بهمن 1394 نسبت به بهمن سال قبل از آن 57 درصد و اسفند 1394 نسبت به اسفند قبل از آن 187 درصد و فروردین 1395 نسبت به فروردین 1394 این تسهیلات رشد 86 درصدی در بخش عقود مشارکتی داشته است.

بت شکن با اشاره به کامل بودن سبد تسهیلات این بانک در بخش مسکن تصریح کرد: برای خرید و ساخت مسکن از محل تسهیلات صندوق پس‌انداز مسکن یکم در تهران به متقاضی غیر زوجین 800 میلیون ریال با نرخ سود 13 درصد و زوجین یک میلیارد و 600 میلیون ریال با همین میزان سود پرداخت می‌کنیم. ضمن اینکه متقاضیان خرید یا ساخت مسکن می‌توانند از محل اوراق تسهیلات در تهران 600 میلیون ریال با نرخ 17.5 درصد و زوجین یک میلیارد ریال با همین میزان نرخ سود دریافت کنند.

رئیس هیات مدیره بانک مسکن با اشاره به پرداخت تسهیلات یک میلیارد و 5900 میلیون ریالی با دوره بازپرداخت 3 ساله به انبوه سازان تهران و 6 کلانشهر دیگر که صنعتی سازی همراه با بهره‌وری مصرف سوخت را در پروژه‌ها رعایت کنند، افزود: بانک مسکن در تهران به متقاضیان بازسازی بافت فرسوده 500 میلبیون ریال با نرخ سود 10 درصد پرداخت می‌کند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در تهران تسهیلات خرید مسکن بانک مسکن 40 درصد ارزش یک واحد 100 مترمربعی با قیمت متوسط 40 میلیون ریال برای هر مترمربع را پوشش می‌دهد، گفت: این تسهیلات در اصفهان 50 درصد ارزش ملک 100 مترمربعی، شیراز 52 درصد و سمنان 102 درصد ارزش ملک 100 متری را پوشش می دهد.

بت شکن برنامه بانک مسکن در سال جاری را تامین مالی برای پرداخت تسهیلات یک میلیون واحد مسکونی اعلام کرد و گفت:400 هزار واحد از این یک میلیون تسهیلات ساخت مسکن جدید یا خانه نو را شامل می‌شود.

بت شکن با اشاره به تاسیس شرکت تامین سرمایه مسکن برای فعالیت در بازار سرمایه و ایجاد صندوق های زمین و ساختمان که تا به حال 4 فقره از این صندوق‌ها تحویل شده است دیگر فعالیت های این بانک در بازار سرمایه را یادآور شد و گفت: انتشار اوراق صکوک، سفارش ساخت و منفعت از دیگر فعالیت‌های این بانک است. همچنین بازارپذیری اموال غیربازارپذیر شرکت‌های تابعه وزارت راه و شهرسازی که نخستین فعالیت آن تامین سرمایه از شرکت شهر جدید پردیس است در دستور کار بانک مسکن قرار دارد.

مدیرعامل بانک مسکن طرح تضمین معاملات فروش اقساطی مسکن ویژه انبوه سازان و فروشندگان کلان مسکن و همچنین طرح حساب امانی ویژه پیش فروشندگان و پیش خریداران مسکن را از دیگر خدمات جدید بانک مسکن عنوان و تاکید کرد: اخیرا بانک مرکزی برای موسسات پس‌انداز منطقه ای دستورالعملی تدوین کرده است که عملکرد آن تامین مالی ساخت و ساز در یک منطقه یا استان خاص است.

همایش «تبیین برنامه های ابلاغی ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی» 27 اردیبهشت ماه برگزار شد.


سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر