بازدید 3477

خبر خوش نعمت‌زاده برای واحدهای تولیدی

وزیر صنعت، معدن و تجارت از ارائه تسهیلات جدید برای 7500 واحد تولیدی کوچک و متوسط خبر داد.
کد خبر: ۵۸۹۸۰۸
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۶ 16 May 2016

وزیر صنعت، معدن و تجارت از ارائه تسهیلات جدید برای 7500 واحد تولیدی کوچک و متوسط خبر داد.

به گزارش ایسنا، محمدرضا نعمت‌زاده که امروز - دوشنبه - در همایش تبیین برنامه‌های ابلاغی ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی حضور یافته بود، اظهار کرد: از سال 1393 دستگاه‌های دولتی اقداماتی را در راستای اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی انجام دادند اما در سال جاری با تاکید مقام معظم رهبری ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی با ریاست معاون اول رییس جمهور آغاز به کار کرد و مورد تاکید قرار گرفت.

وی به ایجاد کارگروه‌های تسهیل و رفع موانع تولید اشاره کرد و ادامه داد: در طرح رفع موانع تولید قصد داشتیم اختیارات زیادی را در راستای رونق تولید ایجاد کنیم اما این اقدام اجرایی نشد که در اقتصاد مقاومتی به برخی از این اختیارات اشاره شده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: در این برنامه اخیر با کمک بانک مرکزی این موضوع تعیین شد که با ارائه‌ تسهیلات به واحد‌های کوچک و متوسط ، تولید رونق بگیرد.

نعمت‌زاده عنوان کرد: پیش از این به دلیل بدهی‌های این‌ واحد‌ها به بانک‌ها تسهیلات جدیدی به آنها تعلق نمی‌گرفت اما با بخشنامه اخیر بانک مرکزی قرار بر آن شد با در نظر گرفتن کارگروه‌های استانی تسهیلات جدیدی به واحد‌های کوچک و متوسط داده شود.

وی با بیان این‌که کفایت نسبت مالکانه 25 درصد برای اخذ تسهیلات از سوی واحد‌های کوچک و متوسط حذف شده است، ادامه داد: براساس اعلام سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی برای 7500 واحد کوچک و متوسط تسهیلات در نظر گرفته شده است که علاوه بر آن به 2000 واحد کوچک و متوسط دیگر که پیشرفت بیش از 60 درصد داشته باشند و تا آخر سال به بهره‌برداری برسند تسهیلات بانکی ارائه می‌شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: بیشتر این واحد‌ها مربوط به سازمان‌ها و صندوق‌های بازنشستگی هستند که تصمیم گرفته شده متولیان امر در این سازمان‌ها و بنیاد‌ها به مشکلات واحد‌های صنعتی و تولیدی خود بپردازند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل