بازدید 4011

ضرورت افزایش زمان بررسی صلاحیت کاندیداهای مجلس

رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس معتقد است استانی شدن انتخابات فراغ بالی برای نمایندگان فراهم می‌کند تا به صورت دقیق به مسائل مهم کشور به‌جای برآوردن انتظارات خارج از چهارچوب در حوزه انتخابیه بپردازند.
کد خبر: ۵۸۹۸۰۲
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۴ 16 May 2016
الهیار ملکشاهی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با تأکید بر ضرورت اصلاح قانون انتخابات مجلس گفت: مهم ترین نکته ای که باید در لایحه ای که در دست دولت است مد نظر قرار گیرد برگزاری انتخابات به صورت استانی است تا نمایندگان در زمان خدمت خود بتوانند به راحتی درباره مسائل کشور تصمیم گیری کنند این در حالی است که هم اکنون نمایندگان دائم درگیر حوزه های انتخابیه خود هستند و مردم انتظارات بالایی از آنها دارند.

تقویت احزاب شناسنامه‌دار برای تأثیرگذاری در انتخابات

نماینده مردم کوهدشت و رومشکان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از سوی دیگر لازم است احزاب شناسنامه دار آنچنان تقویت شوند که در روند انتخابات اثرگذار باشند و مثل هم اکنون نباشد که با انتخابات ظهور و با اتمام آن غروب کنند.

وی در ادامه در خصوص اصلاح روند برگزاری انتخابات به خصوص در زمان بررسی صلاحیت ها گفت: اگر مواردی که در جریان بررسی صلاحیت ها مد نظر می گیرد در قانون تصریح و شفاف شود، هم شورای نگهبان به راحتی کار خود را انجام می دهد و هم کسی به این شورا معترض نمی شود.

ملکشاهی ادامه داد: از سوی دیگر صرفا دریافت گزارش از 4 مرجع نمی تواند به تنهای ملاکی برای شورای نگهبان باشد از این رو باید دایره تحقیقات از افراد و داوطلبان حضور در انتخابات گسترده تر شود.

ضرورت افزایش زمان بررسی صلاحیت کاندیداهای مجلس

عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس در ادامه با تأکید بر اینکه باید فرصت بیشتری در اختیار مسئولان اجرایی و نظارتی برای بررسی صلاحیت ها قرار داده شود، خاطرنشان کرد: از آنجایی که تعداد حضور داوطلبان هر ساله افزایش می یابد لازم است زمان بررسی صلاحیت آنها نیز افزایش یابد.

رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی در پایان تصریح کرد: نکته مهم دیگر برگزاری همزمان دو انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی و انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهرهاست که معتقدیم باید علیرغم کاهش هزینه در شرایط همزمان باید به صورت تفکیک شده برگزار شوند تا صحت و دقت کار افزایش یابد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار