بازدید 3754

رد آبستراکسیون نمایندگان علیه طرح بانکداری بدون ربا

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، ضمن رد آبستراکسیون نمایندگان علیه طرح بانکداری بدون ربا، گفت: بررسی این طرح از حیث اینکه حوزه بانکداری ما به لحاظ محتوا و شکل نیازمند اصلاحاتی است باید در دستورکار قرار بگیرد.
کد خبر: ۵۸۹۷۹۹
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۲ 16 May 2016
محمدرضا پورابراهیمی داورانی درگفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت،از بررسی بررسی طرح عملیات بانکداری بدون ربا در کمیسیون اقتصادی مجلس خبرداد و گفت: بنده اظهاراتی درخصوص آبستراکسیون (عدم حضور عمدیِ گروهی از نمایندگان مجلس در هنگام رأی‌گیری)علیه طرح بانکداری بدون ربا را تکذیب می کنم.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه حوزه بانکداری ما به لحاظ محتوا و شکل نیازمند اصلاحاتی است، افزود: تدوین طرح بانکداری بدون ربا" به علت بی توجهی دولت ها درخصوص ارایه آن از سوی مجلس صورت گرفت.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با تاکید براینکه به نتیجه رسیدن طرح بانکداری بدون ربا ،تحولی در بدنه اقتصادی کشور را رقم خواهد زد،تصریح کرد: بانکداری بدون ربا و اسلامی در بسیاری از کشورها حتی انگلستان مطرح و اجرا شده است که نتایج مثبت آن قابل لمس است.
پورابراهیمی

 

خواهان ارایه لایحه درخصوص بانکداری اسلامی و بدون ربا از سوی دولت هستیم

وی با بیان اینکه ما خواهان ارایه لایحه در خصوص بانکداری اسلامی و بدون ربا از سوی دولت هستیم،گفت:درصورتی که این لایحه ارایه شود،موارد ذکر شده در طرح مذکور در لایحه به عنوان مبنا دیده خواهد شد.

پورابراهیمی داورانی ادامه داد: پیشنهاد بنده در خصوص طرح بانکداری اسلامی و بدون ربا بررسی در مجلس دهم است.

وی گفت: اگر طرح مذکور در مجلس آتی بررسی شود؛دولت فرصت ارایه لایحه را نیز خواهد داشت که این موضوع مورد توافق مسئولان بانک مرکزی نیز هست.

عضوکمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، یادآور شد:برای اینکه طرح بانکداری اسلامی و بدون ربا ضمانت اجرایی داشته باشد ،دولت باید به میدان آمده و در تدوین آن کمک حال مجلس باشد.

گفتنی است؛طرح یک‌فوریتی "عملیات بانکی بدون ربا "که به کمیسیون اقتصادی ارجاع شده بود با حضور مسؤولین و کارشناسان ذی‌ربط طی جلسات متعدد مورد بحث و بررسی قرار گرفت و گزارش آن در اجرای ماده (147) آیین‌نامه داخلی به مجلس شورای اسلامی تقدیم شد و نمایندگان در نشست علنی دوشنبه، 20 اردیبهشت‌ماه مجلس شورای اسلامی با 137رأی موافق، 39رأی مخالف و 4 رأی ممتنع از مجموع 199نماینده حاضر در جلسه با بررسی طرح عملیات بانکی بدون ربا به صورت اصل 85 قانون اساسی موافقت کردند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها
آخرین اخبار