بازدید 2964

ضرورت افزایش زمان تبلیغات رسمی انتخابات تا یک‌ماه

عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس با تأکید بر ضرورت شفاف‌سازی نحوه هزینه‌کرد کاندیداها در دوران تبلیغات انتخابات گفت: لازم است نحوه برخورد با داوطلبانی که اظهارات غیرعرف دارند مشخص شود.
کد خبر: ۵۸۹۷۹۸
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۲ 16 May 2016
مؤید حسینی صدر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به ایرادات قانون فعلی انتخابات مجلس بر اصلاح آن تأکید کرد و گفت: در برخی کشورها فرایند انتخابات حدود یک سال به طول می انجامد به این شکل که داوطلبان در طول یک سال برنامه ها و توانایی ها و اولویت های خود را نشان می دهند که در نهایت این توانایی برای مردم محرز می شود.

نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: این در حالی است که انتخابات در کشور ما در شرایطی کاملا احساسی صورت می گیرد که انتخاب اصلاح را به حداقل می رساند.

وی افزود: در این خصوص یکی از اشکالات سوالی است که مردم همواره در ذهن خود می پرسند که هزینه حضور در انتخابات داوطلبان مجلس از کجا تأمین می شود از این رو این مورد باید در قانون اصلاح شده و شفاف شود همچنین گاهی کاندیداهای مجلس اظهاراتی می کنند که در باور کسی نمی گنجد فردی که قصد نمایندگی دارد اینگونه صحبت کند لذا باید نحوه برخورد با این موارد در قانون مد نظر قرار گیرد.

حسینی صدر در ادامه به آسیب های زمان کمی که برای برگزاری انتخابات قرار داده شده اشاره و بیان کرد: در حال حاضر در طول چند ماه پیش از برگزاری انتخابات تخریب و تبلیغ افراد آغاز می شود که اگر قانون انتخابات بسیار قدرتمند باشد باید اجازه دهد حدود یک ماه تبلیغات رسمی صورت گیرد و از آن طرف جلوی تبلیغات غیررسمی در طولانی مدت گرفته شود.

عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس در پایان با یادآوری این موضوع که استعفای مدیران در زمان پیش از انتخابات شائبه انتخاباتی بودن را دارد که باید فکری به حال آن در قانون شود، خاطرنشان کرد: مجلس محل تصمیم گیری برای کل کشور است و نباید به مسائل ریز بپردازد لذا باید افرادی که به این حوزه ورود پیدا می کنند شرایط اولیه را داشته باشند که برای این مهم لازم است محدودیت هایی ایجاد شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی