بازدید 3321
واکنش

انتقاد شدید آجرلو از برگزاری انتخابات؛نمی‌خواستم از واژه کودتا استفاده کنم!

خوشحالم که رسانه‌ها در کشور ما بیدار هستند و با دقت بالای خود بر روند امور نظارت می‌کنند و پیگیری آنها باعث شد که بخشی از آنچه که رفتارهای غیرقانونی و فرادستی در انتخابات نامیده می‌شد، عیان گردد.
کد خبر: ۵۸۹۷۷۷
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۴ 16 May 2016
نامزد انتخابات فدراسیون فوتبال گفت: برخی از دوستان حتی به من توصیه کردند از واژه کودتا در انتخابات سخن بگویم، اما من واقعا نمی‌خواهم از این واژه استفاده کنم.
به گزارش تابناک ورزشی،مصطفی آجورلو نامزد انتخابات فدراسیون فوتبال در بیانیه ای اعلام کرد که خواهان رسیدگی به موضوع 5 رأی باطله در انتخابات فدراسیون فوتبال است. به همین جهت نامه‌ای را خطاب به دبیر مجمع فدراسیون اسدی نوشته است.

آجورلو در این باره گفت: خوشحالم که رسانه‌ها در کشور ما بیدار هستند و با دقت بالای خود بر روند امور نظارت می‌کنند و پیگیری آنها باعث شد که بخشی از آنچه که رفتارهای غیرقانونی و فرادستی در انتخابات نامیده می‌شد، عیان گردد. من به هر حال پس از انتخابات و فضای ایجاد‌شده برای یک نامزد را حاصل دخالت معاون اول رئیس‌جمهور و وزارت ورزش دانستم و اعتراض خود را اعلام کردم. برخی از دوستان حتی به من توصیه کردند از واژه کودتا در انتخابات سخن بگویم، اما من واقعا نمی‌خواهم از این واژه استفاده کنم و ترجیح می‌دهم به همان ساماندهی آرا و فشار برای پیروزی یک نامزد اشاره کنم که البته شاهد چنین ساماندهی در حکم وزیر ورزش برای رئیس فدراسیون فوتبال پدید آمد. به نظرم برای اهل اشاره و نظر این حکم حاوی تمام واقعیت‌ها درباره این انتخابات است.

این نامزد انتخابات افزود: یکی از نشانه‌های این ساماندهی در این 5 رأی، خود را نمایان کرد که خوشبختانه توسط رسانه‌ها پرده از آن برداشته شد. از همین‌رو من نامه‌ای خطاب به آقای اسدی دبیر مجمع نوشتم و از ایشان خواستم به موضوع رسیدگی شود، همچنین از بازرسی کل کشور و هیأت رئیسه مجمع فدراسیون هم که شامل ناظرین انتخابات می‌شود، می‌خواهم که این موضوع را بررسی کنند.

آجورلو در ادامه گفت: به هر حال بروز این اتفاق و باطل شدن برخی آرا باعث می‌شود مشروعیت انتخابات زیر سوال برود و از همین‌رو لازم است مسئولان به‌سرعت نسبت به این شبهه واکنش نشان دهند. به هر حال طبق بند ماده 22 اساسنامه تخلفاتی صورت گرفته که برخی حقوقدانان هم در گفت‌و‌گوهایی که داشتند بر آن تأکید می‌کردند.

آجورلو همچنین در پایان از فعال بودن و بیداری رسانه‌ها ابراز خوشحالی کرد و گفت: قطعا وجود رسانه‌ها اجازه نمی‌دهد تخلفات در فوتبال پنهان بماند. این باعث خوشنودی است و ما را به آینده امیدوار می‌کند.

متن نامه آجورلو به اسدی به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم
جناب آقای دکتر اسدی
دبیر محترم مجمع فدراسیون فوتبال

احتراما به عرض می رساند نظر به اینکه در انتخابات فدراسیون فوتبال مورخ 18/2/95 چند نفر از رای دهندگان فاقد صلاحیت قانونی برای دادن رای طبق اساسنامه بوده اند (اساسنامه تصریح به حضور مدیر عامل یا عضو هیات مدیریه باشگاه دارد )و امعان نظر به الزامات مندرج در ماده 22 و خصوصا تکلیف مقرر در بند 4 همان ماده در خصوص لزوم مباشرت صاحبان آرا در
رای گیری به نظر می رسد حداقل 3 رای ماخوذه باطل بوده و به لحاظ حقوقی واجد آثار قانونی نمی باشد . در نتیجه تعداد آرا نفر برگزیده به حد نصاب قانونی نمی رسد و اعلام نامبرده به عنوان فرد برگزیده مغایر با اصول و موازین قانونی است . در خاتمه رسیدگی و اتخاذ تصمیم شایسته منطبق با قوانین مصرحه در این خصوص مورد تقاضا می باشد.

مصطفی آجورلو
رونوشت سازمان بازرسی کل کشور
هیات رییسه مجمع فدراسیون فوتبال


سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر