بازدید 2642

امضای توافق‌نامه کریدور سبز بین گمرک ایران و روسیه

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق تهران گفت: توافق‌نامه‌ای بین ایران و روسیه برای ایجاد کریدور سبز و صادرات محصولات خام کشاورزی فردا به امضا می‌رسد.
کد خبر: ۵۸۹۵۹۴
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۳ 16 May 2016
رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق تهران گفت: توافق‌نامه‌ای بین ایران و روسیه برای ایجاد کریدور سبز و صادرات محصولات خام کشاورزی فردا به امضا می‌رسد.

کاوه زرگران در گفت‌وگو با فارس در پاسخ به اینکه آخرین وضعیت برای حل مشکل صادرات محصولات کشاورزی به روسیه به کجا رسید، اظهار داشت: فردا روز سه شنبه رئیس گمرگ روسیه به همراه کرباسیان رئیس کل گمرک کشورمان در اتاق بازرگانی تهران توافق‌نامه‌ای را برای ایجاد کریدور سبز بین دو کشور امضا خواهند کرد.

وی در پاسخ به اینکه این توافق‌نامه چه تاثیری در کاهش تعرفه واردات محصولات ایرانی به روسیه خواهد داشت، گفت: با این توافقنامه هزینه‌های کلی صادرکنندگان برای صادرات هر کیلو محصول کشاورزی کاهش می‌یابد.

به گفته زرگران پیش از این نیز شبیه این توافق‌نامه بین ترکیه و روسیه به امضا رسیده بود.

وی در مورد جزییات بیشتر عملکرد این موضوع گفت: طی این توافق روسیه کریدور شرکت‌هایی را که طی لیستی از طرف ایران به عنوان شرکت معتبر معرفی می‌شوند را ملاک قرار خواهد داد.

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق تهران بر این نکته تاکید کرد که این توافق‌نامه برای افزایش صادرات به روسیه به تنهایی موثر نخواهد بود و دولت باید در این زمینه به صادرکنندگان کمک کند، چون هنوز صادرکننده بزرگ و حرفه‌ای در حوزه مواد کشاورزی نداریم که طرف روس با طیب خاطر اطمینان کند که در 12 ماه سال نیازهایش در این زمینه تامین می‌شود.

زرگران با اشاره به اینکه روسیه بازار 6 میلیارد دلاری در حوزه محصولات خام کشاورزی دارد، افزود: کوچک بودن صادر کنندگان ما و نداشتن یک کنسرسیوم صادراتی مشکلی است که تاکنون حل نشده است و نباید این بازار را از دست بدهیم.

به گزارش خبرنگار فارس، طی یک سال و نیم اخیر پس از تحریم‌های روسیه و بسته شدن درهای واردات این کشور به روی کالاهای اروپایی به ویژه مواد غذایی و محصولات کشاورزی فرصت خوبی برای ایرانی‌ها به وجود آمد تا از ظرفیت بازار صادراتی روسیه استفاد کنند، اما متاسفانه به دلایل مختلف هنوز امکان ورود صادرات محصولات ایرانی به روسیه آن طور که باید و شاید فراهم نشده و مشکلاتی از جمله تعرفه بالای واردات برای محصولات ایرانی،‌نقل و انتقال پول و قیمت تمام شده بالای صادراتی پا برجاست.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار