بازدید 9367

حضور سردار سلیمانی در منزل شهید بدرالدین

سردار سلیمانی، شهادت ذوالفقار را مصیبتی برای همه امت اسلامی خواند
کد خبر: ۵۸۹۵۷۹
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۷ 16 May 2016
روزنامه لبنانی الاخبار نوشت: سردار «قاسم سلیمانی» فرمانده سپاه قدس شنبه شب گذشته با حضور در منزل شهید « سید مصطفی بدرالدین» در منطقه الغبیری ضاحیه جنوبی بیروت با خانواده این شهید دیدار و تاکید کرد که شهادت ذوالفقار مصیبتی برای همه امت اسلامی است.

به گزارش ایرنا، الاخبار نوشت: سردار سلیمانی ضمن تسلیت به خانواده شهید بدرالدین، خطاب به « ام عدنان» مادر ذوالفقار گفت که « ما یک فرمانده و برادر عزیز را از دست دادیم، این مصیبت، مصیبتی برای همه امت اسلامی است، خسارت از دست دادن شخصیتی مانند ذوالفقار به یک کشور و یا منطقه و یا ضاحیه جنوبی بیروت محدود نمی شود».

به نوشته الاخبار، سردار سلیمانی افزود: از خانواده مجاهدی که شهیدانی مانند حاج رضوان ( شهید عماد مغنیه) و جوانی مانند جهاد( فرزند شهید مغنیه) را تقدیم کرده است، انتظار هم می رفت شهیدان بیشتری را تقدیم کند.

این روزنامه لبنانی نوشت: از زمانی دور و بعداز 40 سال جهاد و فداکاری و از خودگذشتگی، ذوالفقار از شهادت سخن می گفت و تاکید می کرد که هدف اصلی او شهادت است ، این آرزویش تحقق یافت زیرا از آغاز مقاومت منتظر آن بود.

سردار سلیمانی اظهارداشت: ما یقین داشتیم که فرماندهی مانند ذوالفقار از همان دوران جوانی و آغاز دوره مقاومت خواستار شهادت بوده است بنابراین غافلگیر کننده نبود که حیاتش به شهادت و نه مرگ در بستر ختم شد.

وی خطاب به علی پسر شهید بدرالدین تاکید کرد: شما باید در مسیر پدرت حرکت کنی و الگوئی برای همه جوانان و نسل خود باشید.

الاخبار افزود: سردار سلیمانی، 45 دقیقه درمنزل شهید بدرالدین بود و سپس عازم روضه الشهیدین شد و با آرامش بر سر مزار شهدا از جمله شهید عماد مغنیه و شهید ذوالفقار حاضر شد و با قرائت آیاتی از قرآن کریم به آنان ادای احترام کرد.

این روزنامه لبنانی افزود: سردار سلیمانی همچنین با خانواده معظم شهدای حاضر در روضه الشهیدین گفت وگو کرد و از مزار فرمانده شهید علی فیاض معروف به « علاء البوسنه» که در راه آزادسازی جاده خناصر – حلب در ماه فوریه گذشته به شهادت رسیده بود، سئوال کرد تا به او هم ادای احترام کند و جواب شنید که پیکر این شهید در شهرک انصار در جنوب لبنان به خاک سپرده شده است.

** گوشه هایی از علاقه های شهید بدرالدین


الاخبار خاطرنشان کرد: شهید بدرالدین هرگز واجب های مرتبط با خانواده را با وجود محدودیت های امنیتی فراموش نمی کرد، او در سال 2012 با اصرار در سالن عروسی دخترش برای گرفتن عکس یادگاری با خانواده دامادش حاضر شد و ملاقات هفتگی در بیمارستان با برادرش را که از سال 2007 میلادی به بیماری سرطان مبتلا شده بود، تا زمانی که زنده بود( دو سال) ، ترک نکرد.

این روزنامه لبنانی تصریح کرد: شهید بدرالدین به صرف افطار با خانواده در ماه رمضان اهتمام ویژه داشت و همواره جویای جزئیات احوال خانواده و فامیل از کوچک تا بزرگ بود و به آنان می گفت که « اگر نمی توانید در عرصه نظامی در خدمت مقاومت باشید پس به اهالی و جامعه مقاومت خدمت کنید».

الاخبار نوشت که شهید بدرالدین به سرودهای قدیمی علاقه داشت و نزدیک سروهای جدید نمی شد و فیلم های « هالیوود» را پیگیری می کرد و به نحوه تصویربرداری و بافت سناریو توجه داشت و از دست اندارکاران سریال « الغالبون» که یک تیم ویژه از حزب الله هستند خواسته بود تا صحنه های نظامی را بهتر به تصویر بکشند.

سید مصطفی بدرالدین معروف به ذوالفقار، فرمانده و مجاهد بزرگ حزب الله که برای مبارزه با تروریست های تکفیری به سوریه رفته بود پنجشنبه شب گذشته در اثر انفجاری بزرگ در یکی از مقرهای حزب الله نزدیک فرودگاه بین المللی دمشق به شهادت رسید و عصر جمعه در مراسمی با شکوه در ضاحیه جنوبی بیروت تشییع شد و در کنار دیگر شهدای مقاومت به ویژه شهید « حاج عماد مغنیه» دوست ، برادر و همرزم دیرین خود آرام گرفت.

حزب الله لبنان با صدور اطلاعیه ای تاکید کرد که ذوالفقار حزب الله در اثر حمله توپخانه ای گروه های تروریستی تکفیری موجود در منطقه به شهادت رسیده است.
به گزارش ایرنا، « حسین امیرعبداللهیان» معاون عربی و آفریقائی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران هم در سفر به لبنان علاوه بر دیدار و گفت وگو با دبیرکل حزب الله لبنان، در مراسم ویژه حزب الله برای تکریم مقام شهید مصطفی بدرالدین شرکت کرد.

معاون وزیر امور خارجه که از سوی « محمد فتحعلی» سفیر ایران در لبنان همراهی می شد، همچنین با حضور در منزل شهید بدرالدین با خانواده این فرمانده بزرگ از جمله مادر ، همسر ، خواهر ، برادر و فرزندان دختر و پسر وی دیدار و مراتب تسلیت و تبریک همه ملت و مقام های جمهوری اسلامی ایران به ویژه دکتر « محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه را به آنان ابلاغ کرد.

امیرعبداللهیان سپس با حضور در روضه الشهیدین در ضاحیه جنوبی بیروت به مقام والای شهدای مقاومت اسلامی از جمله شهید بدرالدین، شهید حاج عماد مغنیه ، شهید جهاد مغنیه و شهید سیدهادی نصرالله فرزند دبیرکل حزب الله لبنان ادای احترام کرد.

معاون وزیر امور خارجه که جمعه شب در راس هیاتی سیاسی و امنیتی برای دیدار با خانواده شهید بدرالدین وارد بیروت شد، بامداد یکشنبه پایتخت لبنان را به مقصد تهران ترک کرد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر