بازدید 3804

انتقاد اوباما از نحوه مبارزه انتخاباتی ترامپ

رئیس جمهوری امریکا روز یکشنبه از مبارزه انتخاباتی عوام پسندانه دونالد ترامپ نامزد جمهوریخواهان انتقاد کرد
کد خبر: ۵۸۹۵۶۰
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۷:۰۳ 16 May 2016
باراک اوباما رئیس جمهوری امریکا روز یکشنبه از مبارزه انتخاباتی عوام پسندانه دونالد ترامپ نامزد جمهوریخواهان انتقاد کرد و ضمن کم ارج شمردن مواضع «ضد روشنفکری» خاطرنشان کرد که «جهالت پاکدامنی» نیست.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه از واشنگتن، اوباما در اظهاراتش در مراسم فارغ التحصیلی دانشگاه در نیوجرسی به طور مشخص از ترامپ یکی از صاحبان بزرگ املاک و مستغلات در نام نبرد ولی بدیهی است که اشاره ای به این نامزد انتخاباتی بود که با شعار «بیایید دوباره امریکای بزرگ بسازیم» در مبارزه شرکت کرده است.

این رئیس جمهوری دمکرات خطاب به دانشجویان گفت: حسرت دوران طلایی سال های گذسته را نخورید «روزهای خوب قدیمی آن قدرها هم خوب نبودند» و سپس وی به مشکلاتی چون تبعیض نژادی، فقر و عدم برابری زن و مرد در آن دوران اشاره کرد.

اوباما افزود: جهان بیش از هرزمان دیگر ارتباط درونی پیدا کرده و این ارتباط هر روز بیشتر می شود. دیوار ساختن چیزی را تغییر نمی دهد. اشاره وی ظاهرا به درخواست ترامپ برای کشیدن دیوار در امتداد مرز مکزیک برای جلوگیری از ورود مهاجران غیر قانونی بود.

رئیس جمهوری امریکا گفت: هیچ دیواری نمی تواند مانع از شیوع بیماری های عفونی نظیر ابولا و زیکا شود یا به امریکا کمک کند در دوران جهانی شدن قدرت رقابت خود را حفظ کند.

رئیس جمهوری امریکا همچنین سیاستمدارانی را که خود را الگوهایی از راستگویی می دانند ولی از عملکرد صحیح و درست سیاسی پرهیز می کنند، تقبیح کرد.
وی گفت: در سیاست و زندگی ، جهالت پاکدامنی نیست.

اوباما به مدت حدود یک ساعت از نیویورک خطاب به دانشجویان دانشگاه روتگرز سخن می گفت.
وی جامه قرمز و سیاه رنگی پوشیده و یک درجه افتخاری از دانشگاه گرفت.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی