بازدید 2750

تعطیلی ۲۵ درصد واحدهای دارای پروانه در شهرک‌های صنعتی

معاون وزیر صنعت با اعلام تعطیلی ۲۵ درصد واحدهای دارای پروانه در شهرک‌های صنعتی، گفت: ۴۲ درصد اشتغال بخش صنعت در واحدهای کوچک است.
کد خبر: ۵۸۹۴۶۶
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۷ 15 May 2016
معاون وزیر صنعت با اعلام تعطیلی ۲۵ درصد واحدهای دارای پروانه در شهرک‌های صنعتی، گفت: ۴۲ درصد اشتغال بخش صنعت در واحدهای کوچک است.

به گزارش مهر، علی یزدانی در شانزدهمین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استانی با اشاره به اهمیت و نقش این کارگروه، هدف از تشکیل این نشست را معرفی طرح‌ها و اهداف این سازمان در چارچوب اقتصاد مقاومتی و تعیین و تکلیف واحدهای حاضر در کارگروه بیان کرد.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران اعلام کرد: ۴۲ درصد اشتغال بخش صنعت به صنایع کوچک اختصاص دارد. وی افزود: از مجموع تعداد کل واحدهای مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور تعداد ۳۴۵۵۷ واحد صنایع کوچک است که ۴۲ درصد اشتغال کشور را این صنایع به خود اختصاص می دهد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، واحدهای صنعتی را که توسط بانک‌های عامل تملک شده را یکهزار و ۹۹ واحد دارای پروانه بهره برداری در نواحی و شهرک‌های صنعتی اعلام کرد و گفت: از این تعداد ۲۵ درصد آنها به طور کامل تعطیل و ۷۵ درصد آنها عموما زیر ظرفیت مشغول فعالیت است.

یزدانی، استان هرمزگان را از استان‌های مهم صنعتی کشور عنوان کرد و گفت: ۹۰۵ واحد صنعتی در استان هرمزگان مستقر است که ۸۵۵ واحد آن صنایع کوچک، ۲۴ واحد صنایع متوسط و ۲۶ واحد آن را صنایع بزرگ تشکیل می دهد.

این مقام مسئول در وزارت صنعت با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری و برنامه های دولت برای رونق بخشیدن به واحدهای کوچک و متوسط، اظهارداشت: مسئولیت راه اندازی واحدهای تعطیل و همچنین تکمیل ظرفیت واحدهایی که زیر ظرفیت اسمی خود در حال فعالیت است از دیگر ماموریت این کارگروه است که با همت و تلاش اعضاء این امر شدنی است.

وی، دیگر ماموریت این کارگروه را راه اندازی طرح‌های بالای ۶۰ درصد بیان کرد و گفت: از ۹۹ هزار و ۸۴۰ طرح صنعتی که جواز تاسیس آن در وزارت صنعت، معدن و تجارت صادر شده، یک هزار و ۲۸ طرح در استان هرمزگان مستقر است که ۲۸۸ طرح در شهرک ها و نواحی صنعتی استان مشغول ساخت و ساز است.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران ادامه داد: از تعداد کل این طرح‌ها، برش استانی هرمزگان در طرح‌های بالای ۶۰ درصد فیزیکی بالغ بر ۱۳۶ طرح است که ۱۳ درصد کل کشور را به خود اختصاص داده است.

وی همچنین خدمات حمایتی جدید صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک را شامل ضمانت نامه شرکت در مناقصه و مزایده، ضمانت نامه حسن انجام کار، ضمانت نامه پیش پرداخت، ضمانت نامه کسور وجه الضمان، ضمانت نامه های گمرکی، ضمانت نامه های اعتبار خریدار جهت تامین مواد اولیه کالاهای پیش ساخته و ماشین آلات نام برد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار