بازدید 3050

بیش از ۱۰۰ کشته و زخمی در انفجار جنوب یمن

منابع یمنی از انفجاری انتحاری در شهر بندری «المکلا» در جنوب این کشور خبر دادند
کد خبر: ۵۸۹۴۶۰
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۲ 15 May 2016
منابع یمنی از انفجاری انتحاری در شهر بندری «المکلا» در جنوب این کشور خبر دادند که بیش از 100 کشته و مجروح برجای گذاشته است. این در حالی است که خبرگزاری اعماق وابسته به داعش اعلام کرده که انفجار توسط اعضای این گروه انجام شده است.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری اسکای نیوز عربی، آنگونه که منابع محلی می‌گویند، انفجار تجمع افرادی را هدف گرفته بود که قصد داشتند برای عضویت در ارتش تحت فرماندهی دولت مستعفی یمن ثبت نام کنند.

این انفجار که گفته می شود توسط عوامل انتحاری رخ داده 30 کشته و بیش از 70 زخمی برجای گذاشته است.

خبرگزاری اعماق مدعی شد: عامل انتحاری وابسته به داعش امروز دست به عملیات انتحاری علیه تجمع سربازان جدید در یکی از پادگان‌های نظامی در شهر مکلا مرکز حضرموت در شرق یمن زده است.

براساس این گزارش، عامل انتحاری خود را در داخل ساختمان پادگان النجده وابسته به نیروهای امنیتی در منطقه فوه در شهر مکلا منفجر کرد.

شهر بندری المکلا مرکز استان حضرموت یمن تا دو هفته پیش از مراکز اصلی حضور القاعده در یمن محسوب می‌شد که نیروهای دولت مستعفی با همراهی ائتلاف عربی تحت امر عربستان اخیرا توانستند آن را از دست القاعده خارج کنند.

منابع خبری گزارش دادند که عملیات انتحاری سرهنگ مبارک العوبثانی، مدیر امنیت حضر موت را مقابل دفتر پادگان هدف قرار داده بود که وی نجات یافت اما تعدای از محافظانش کشته شدند.

گروه انصارالله یمن در واکنش به این انفجار اعلام کرد که این انفجارها در یمن اقدامی جنایت‌کارانه است که ناشی از ناامنی و اوضاع متشنج نظامی حاصل از اشغالگری است.

اخیرا نیز انفجار دیگری در این شهر رخ داد که در آن نیز بیش از 20 نیروی نظامی وابسته به دولت مستعفی کشته شدند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی