بازدید 48810

ایران رکورددار دسترسی غیر قانونی و سرقت مقالات علمی در دنیا / توقیف وب سایت «رابین هود علمی» +ویدیو

بنا بر گزارش ها در ماه‌های اخیر، چیزی حدود ۱۰ میلیارد دلار سرقت مقالات علمی در سطح جهانی، تنها به واسطه وب سایتی که یک شهروند قزاقستانی طراحی کرده بود، صورت گرفته است؛ چیزی برابر با ۵۰ میلیون دانلود غیر قانونی مقالات علمی که در فهرست منتشر شده، ایران در صدر همه کشورهای دنیا، حتی چین قرار گرفته است.
کد خبر: ۵۸۹۲۹۱
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۱ 15 May 2016
بنا بر گزارش ها در ماه‌های اخیر، چیزی حدود ۱۰ میلیارد دلار سرقت مقالات علمی در سطح جهانی، تنها به واسطه وب سایتی که یک شهروند قزاقستانی طراحی کرده بود، صورت گرفته است؛ چیزی برابر با ۵۰ میلیون دانلود غیر قانونی مقالات علمی که در فهرست منتشر شده، ایران در صدر همه کشورهای دنیا، حتی چین قرار گرفته است.


به گزارش «تابناک»، یک دانشجو ۲۷ ساله قزاقستانی با نام «الکساندرا الباکیان» وب سایتی با نام Sci-Hub طراحی کرده بود که اجازه دسترسی غیر قانونی و بدون پرداخت هزینه به میلیون‌ها نسخه از مقالات علمی معتبر منتشر شده در نشریات و مجلات سراسر دنیا را می‌داده است؛ موضوعی که قطعا باید به خاطر آن به وی لقب «رابین هود علمی» را بدهند. نشریاتی که از این موضوع چیزی حدود ۱۰ میلیارد دلار متضرر شده‌اند، این دختر قزاق را مجرمی خوانده‌اند که با استفاده از گذرواژه‌های سرقتی، امکان دسترسی به مقالات علمی آن‌ها را فراهم کرده است.

ایران رکورد دار دسترسی غیر قانونی و سرقت مقالات علمی در دنیا / توقیف وب سایت «رابین هود علمی»
اما نگاهی دقیق به کاری که این دانشجوی قزاق کرده، به خوبی نشان می‌دهد، چه زیان هنگفتی از کار این رابین هود مجرم شده، نصیب نشریات علمی معتبر دنیا نظیر Sage و JStore گشته است.

 «جان بوهانون»، نویسنده مجله علمی Science با استفاده از داده‌هایی که از وب سایت الباکیان در دسترس است، نشان داده که از این وب سایت به شکلی عمومی و در سراسر دنیا استفاده شده است. نه تنها در کشورهای جهان سوم و در حال توسعه، که خرید مقالات و منابع علمی با مشکلات مالی و غیر از آن مواجه است، بلکه حتی در قلب آمریکا در سیلیکون والی و واشنگتن دی سی.

موقعیت جغرافیایی کاربران وب سایت Sci-Hub

ایران رکورد دار دسترسی غیر قانونی و سرقت مقالات علمی در دنیا / توقیف وب سایت «رابین هود علمی»
بوهانون با ارائه یک نقشه نشان می‌دهد که ایران، چین، روسیه و هند جزو کشورهایی هستند که به وفور از این وب سایت استفاده کرده‌اند؛ موضوعی که خود بیانگر آن است که کشورهای جهان سوم و در حال توسعه‌ای که شاید با مشکلات بین المللی و برخی تحریم‌ها نیز مواجه هستند، جزو اصلی ترین نیازمندان به سرقت یا دسترسی غیر قانونی به نشریات علمی هستند!

اما این موضوع به هیچ وجه به معنی آن نیست که در کشوری مانند آمریکا یک چنین مواردی جریان ندارد. بوهانون به خوبی نشان می‌دهد، حدود یک چهارم از کاربران وب سایت Sci-Hub از کشورهای عضو سازمان همکاری و توسعه اقتصادی هستند؛ یعنی ثروتمند‌ترین کشورهای دنیا با دسترسی راحت و آسان به مقالات و نشریات علمی. این داده‌ها نشان می‌دهد که حتی در پردیس دانشگاه‌های بزرگ اروپا و آمریکا نیز از وب سایت الباکیان استفاده شده است.
ایران رکورد دار دسترسی غیر قانونی و سرقت مقالات علمی در دنیا / توقیف وب سایت «رابین هود علمی»
توضیح اقتصادی برای این موضع البته ساده است. دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی در سراسر دنیا معمولا دسترسی به همه ژورنال‌های علمی را ارائه نمی‌کنند. طبق آمار هزینه دسترسی به مقالات و مجلات علمی برای دانشگاه‌ها از سال ۱۹۸۶ تا کنون ۴۵۶ درصد رشد داشته که منجر به آن شده تا بسیاری از دانشگاه‌ها، موضوع دسترسی به مجلات علمی را از اولویت‌های آموزشی خود خارج کنند.

ایران و یک افتخار دیگر علمی!


این موضوع البته شاید در مورد دانشگاه‌های ایران به مراتب بیش از سایر دانشگاه‌های دنیا صادق است و از همین روی می‌بینیم که ایران با بیش از ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار دانلود غیر قانونی مقالات علمی از Sci-Hub در صدر فهرست سارقان علمی دنیا قرار گرفته است.

دانشگاه‌های ایران علاوه بر مشکلات مالی که برای ایجاد دسترسی به مجلات علمی در کشور دارند، طی سال های اخیر با موضوع تحریم‌های بین المللی نیز مواجه بوده‌اند که از دو جبهه فعال بوده. در یک جبهه دسترسی ایران به مقالات علمی در نشریات معتبر به بهانه تحریم قطع شده بوده و از سوی دیگر حتی اگر دسترسی به نشریات هم وجود داشته است، موضوع نقل و انتقالات مالی به واسطه تحریم، سنگ بزرگی پیش پای جامعه علمی ایران بوده است.

البته موضوع جالب توجه دیگر در این میان اینکه در صدر قرار گرفتن ایران در این فهرست به معنای آن نیست که جامعه ایرانی، جامعه‌ای کاملا علمی و علاقه مند به مقالات و منابع علمی است. این موضوع شاید بیش از همه ناشی از آن است که برای ایرانیان دسترسی آزاد به یک منبع با ارزش میلیاردی – صرف نظر از محتوای آن – یک فرصت استثنایی تلقی می‌شود که شاید بسیار هم زود گذر باشد. همین موضوع را در مورد وب سایت Gigapedia نیز دیدیم که در مدت فعالیت این پایگاه، میلیون‌ها نسخه کتاب از سوی دانشجویان و کاربران ایرانی برای روز مبادا دانلود شده بود!

رابین هود در راه دادگاه؟


آن گونه که مشخص است، Elsevier یکی از بزرگ‌ترین ناشران مقالات و مجلات علمی دنیا از الباکیان به خاطر نقض حقوق کپی رایت و کلاهبرداری رایانه‌ای به دادگاهی در نیویورک شکایت و قاضی این دادگاه نیز حکم توقیف وب سایت Sci-Hub را صادر کرده است. اما با این همه الباکیان گویا با سوییچ کردن دامنه این وب سایت پایگاه داده آن را همچنان فعال نگاه داشته است.

الباکیان به بوهانون در این رابطه گفته است، حتی اگر همه دولت‌ها اقدام به مسدود سازی وب سایت Sci-Hub کنند، آن پنجاه میلیون مقاله‌ای که در این مدت دانلود شده، در حال حاضر بار‌ها کپی و احتمالا جایی در Dark Web ذخیره شده است.

الکساندرا الباکیان، طراح وب سایت Sci-Hub

ایران رکورد دار دسترسی غیر قانونی و سرقت مقالات علمی در دنیا / توقیف وب سایت «رابین هود علمی»

به نظر می رسد، الباکیان هیچ پشیمانی و ترسی از عاقبت کار خود ندارد و همچنان مشتاق است، به این کار ادامه دهد، زیرا حتی از بوهانون درخواست کرده تا نام کاربری و گذرواژه خود را در نشریه Science در اختیار وی قرار دهد تا این مجله را نیز به فهرست وب سایت خود اضافه کند!

ویدیویی از نحوه دور زدن سایت و دانلود (سرقت) مقالات علمی را در «تابناک» ببینید:

تعداد بازدید : 412
دانلود


تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۰۹
انتشار یافته: ۶۴
همه چیز شده سطحی و آبکی حتی علم
به نظرم وقتی همه دنیا ازین سایت استفاده کردند
چه اشکالی داره ایران هم کرده باشه
هیچ نوع پشیمانی وجود نداره
کشورهای دیگه حق جهان سومیها رو‌خورده اند شدند توسعه یافته
الان باید ورق برگرده
دزدی از کشورهای غربی حلاله
چطور اونها از ما دزدی میکنند و پولهای ما را بلوکه میکنند!!!
در این اوضاع بهتربن انتقام از غارتگران غربی
سرقت تکنولوژی ازونهاست و به شخصه مردممون رو محق میدونم
دزدی از مؤمن حرام است نه غارتگر و چپاولگر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۶
حق شما که حتما"خورده شده !
علیرضا
| Japan |
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۶
در مقالات تنها دانش دزدیده میشه نه فناوری. فناوری در کمپانی ها و شرکت ها خلق میشه و براحتی هم درز نمیکنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۶
آخ آخ به خاک سیاه نشستن اون بدبخت این همه ضرر رسید بهشون گیریم که دزدی کردی خروجی این دزدیا چیه ؟؟
امی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۶
پس خدا رو شکر، کلاه شرعی برای دروغ گویی و قتل که وجود داشت و با صحبت های شما برای دزدی نیز کلاه شرعی اختراع شد.
ناشناس
| Germany |
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۶
دزدی حرامه. تبصره هم نداره.
محض اطلاع شما این غنیمته از دشمن، که حلال هم هست.
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۶
به نظر بنده هم با توجه به تحریم های ظالمانه و پولهای بلوکه شده ایران، ایرانی ها هم حق دارن که متقابلا از تکنولوژی و دیگر موارد پولی اکثر کشورهای اروپایی و آمریکایی استفاده کنند.
درضمن اونها خودشان بانتکهای ایرانی رو تحریم کردن و توقع پرداخت دلار به اونها کاری کاملا مضحک و یر ممکن هست!!
افرین دختر دوستت داریم تو به داد ما دانشجوا رسیدی
واقعا دستش درد نکنه من خوم مدیون این خانومم...هر چند غیر منطقیه کار ما تو دانلود این مفالات اما واقعا راه دیگه ای هم نیست...
دمش گم....
در ایران چند وب سایت دانلود رایگان مقاله هستند که از این وب سایت خانم قزاقستانی بهترند و پسوندشان هم ir. است
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۶
اگر هست اعلام كن.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۶
کاملااااااا غلطه
هر سایتی، هر سایتی که دانلود مقاله ازش راحته و جامع هم هست، همه خودشون از Sci-hub میگیرن
اونایی که از اینجا نمیگیرن، خیلی مجله هاشون محدوده....
ای تابناک چرا زودتر این سایت معرفی نکردی ما هم استفاده کنیم امان از دست تو..............
دعای ما محققان ایرانی بدرقه راحت.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۶
محقق جان خروجیت چیه اینو بگو
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۶
شما چه محققی هستی که "راهت" رو "راحت" می نویسی؟
دمت گرم مشتي
یکی میشینه وقت میگذاره هزینه می کنه، تحقیق می کنه ، یکی دیگه هم مفت و مجانی بدون زحمت نتیجه زحمات اونو سرقت می کنه . اگر کسی با ما اینکار رو می کرد هزار تا حکم از اسلام می اوردیم که این کار حرام است .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۶
دوست عزیز این از محقق نمی دزده... این از دزد محققان میدزده... ناشران نتایج محققان رو منتشر میکنند بدون اینکه هزینه ای بهشون پرداخت کنند...
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۶
یکی هم میشینه ما رو تحریم میکنه و ما نمیتونیم با دلار مقالات رو بخریم!
برای سلامتی Sci-hub و سایر سایتهای رایگان که بی لیاقتی مدیران ما را پوشش داده اند، جمیعا صلوات...
به نظر من کار نشریات علمی غیر قانونی و دزدیه چرا که :
1- اولا برای چاپ کار علمی دانشجویان و محققین پول دریافت می کنه در حالی که باید پول پرداخت بکنه (آخه چرا دانشجو و محقق باید تحقیق مجانی انجام بده)
2- وقتی برای جمع آوری مقالات دیگران پولی نداده پس حق نداره به ازای دانلود دیگران درخواست پول بکنه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۶
دوست عزیز این مجلاتی که پول دریافت میکنن مجلات زرد علمی هستن که بعد مدتی توسط وزارت علوم به بلک لیست منتقل میشن پس گول این موسسات غیرقانونی پابلیش مقالات نخورید...مجلات معتبر دارای اچ ایندکس نه تنها پولی دریافت نمیکنن بلکه درصورت اکی بودن مقاله شما پول هم پرداخت میکنن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۶
دقیقا به همین خاطر اباما و کامرون قول برخورد با انتشاراتی های بزرگ را به جامعه ی علمی دادند ولی گویا سنبه ی اینها خیلی قوی است. بودجه های کشورها صرف مطالعات علمی و استخدام دانشمندان می شود و این انتشاراتی ها با ایجاد مونوپولی راهی جز چاپ ثمره ی اینها در این ژورنالها نمی گذارند و قبل از چاپ مجبور به امضای تفویض مالکیت می شوید. حالا کی سارق است؟
فقط اساتيد و دانشجويان دكتري ميدونن كه اين خانم در دوران تحريم چه لطف و خدمتي به ايرانيان كرده.
دانلود رايگان يعني دزدي.
غرب و دنیای مدرن دانشمندان، منابع ، مدارک و بسیاری از استعدادهای ما را به رایگان در اختیار گرفته و به نظر من هیچ ایرادی نداره که ایران نیز کپی رایت را در این ارتباط رعایت نکند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۶
تمام مقالات درست و حسابی که ارزش علمی داره همه اشون کار همون دانشگاههای غربه ، این همه جلز ولز نزنید
خون دلی که دانشمندان میخورند را این مجله ها جزو دارایی هایشان تلقی میکنند حال آنکه دنیا جدید دنیایست که میبایست آزادانه به منابع دسترسی داشت! و چه خوب بود شعار این سایت را هم بالای صفحه قرار میدادید: حذف سدهای مقابل علم!
اینکه جدیدا نتایج علمی پولی شده اند با روح علم و آگاهی هم خوانی ندارد و به نظر من باید دسترسی به منابع آزاد باشد.
من به عنوان یه محقق یکی از پژوهشگاه های زیستی در تهران میگم ، بخشی از پیشرفت علمی دو سال اخیر ما بخاطر این خانم بوده، ایشون کاری کرده اند که موسسات و دانشگاه های ما برامون انجام نداده اند و دسترسی به مقالات رو واقعا برامون ساده کرده اند. در ضمن باید بگم قانون کپی رایت نباید شامل یافته های علمی غیر ثبت شده patent بشه چون سرعت علم رو کاهش میده و کشورهای فقیر نمیتونند پیشرفت علمی کنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۶
بابا سریع ، شوماخر ! حلا چه گلی به سر جامعه مثلا علمی کشورمون زدی شما
از حدود 2 یا 3 سال پیش من خودم بارها از این سایت استفاده کردم. چون واقعا هیچ دسترسی به ژورنال های معتبر در داخل ایران نداریم.
شاید بیش از 1000 تا ژورنال هم دانلود کردم.
نوش جونم و نوش جون اونایی که دانلود کردن.
خواستم تشکر کنم از خانم الکساندرا برای این کارشون.
به نظر من لقب رابین هود علمی برای این خانم بسیار برازنده است. حداقل ایشان مقالات را رایگان در اختیار بقیه قرار می دهند. در ایران چندین وب سایت وجود دارند که در آن کاربران می توانند به همین شیوه مقالات علمی را دانلود کنند ولی با این تفاوت که برای آن حق عضویت هم دریافت می کنند. گویی که این مقالات را خودشان تدوین کرده اند.
نکته قابل توجه دیگر این است که دسترسی به پایگاه مقالات از طریق وب سایت های دانشگاه های کشور، برای دانشجویانی که در حال تحصیل هستند و از درگاه اینترنتی همان دانشگاه در حال دانلود می باشند، امکان پذیر است. در این بین فارغ التحصیلان دانشگاه ها به خصوص در مقاطع کارشناسی ارشد چگونه باید به مقالات دسترسی داشته باشند؟ به هرحال میل به ادامه تحصیل در اکثر این فارغ التحصیلان هست و می بایست برای ورود به مقطع بعدی، حداقل دو یا سه مقاله با محوریت موضوعات روز بنویسند در حالیکه دسترسی به مقالات ندارند.
بابک زنجانی میلیاردها دلار از سرمایه ی مردم رو خورده بهش میگن چرا میگه تحریمها رو واستون دور زدیم!!! اما الکساندرا الباکیان بی هیییییییچ مزد و منتی بزرگترین خدمت رو به جامعه ی علمی ایران انجام داده، خود من صدها مقاله از طریق سایتش دانلود کردم و مدرک فوق لیسانسم رو بیشتر از استاد راهنمام به الکساندرا الباکیان مدیونم، بسیار بسیار سپاس گذارم از ایشان.
درضمن جالبه که قزاقها چندان از این سایت استفاده نکرده اند!
خیلی خوبه! یارو قیمت هر مقاله رو زده 400 یورو، اونوقت توی یکی از این سایتها توی ایران 8 تا 1000 تومن! باورت میشه؟ 8 تا!
انگار سیب زمینیه! :-)
من مقالات متعددی از سایت ایشان دانلود کرده ام. بسیار سایت خوبی بود و بدون نیاز به پسورد یا هزینه امکان دسترسی به مقالات را می داد. متاسفانه در ایران چند سایت مشابه وجود دارد که برای دانلود نامحدود باید به آنها پول بپردازید. البته این پول به نشریه داده نمی شود و همچنان مقاله ای که دانلود میکنید به نوعی دزدی است اما این وسط یک سایت هم سر گردنه وجود دارد!

اصلاً این نشریه ها که بابت مقالات طلب پول می کنند مگر به نویسنده مقاله پولی می دهند؟ حتی به داور مقاله هم پولی پرداخت نمی شود. پس برای چه ما باید به ازای هر مقاله حداقل 20 دلار باید بپردازیم؟
ما به جای مقالاتی که رایگان در آن نشریه ها چاپ می کنیم، به خود حق می دهیم مقالات دیگر را مجانی دانلود کنیم. به نظر من این تفکر صحیحی است.
تابناک واقعا بی انصافی
دانلود کتاب از gigapedia هیچ ربطی به دانلودمقاله نداره. آمار بالای دانلود مقاله نشان دهنده تلاش زیاد دانشجویان کشور در عرصه علم و دانش هستش.
خیلی معدود هستند کسانی که برای روز مبادا مقاله دانلود کنند!!!
من خودم از این سایت استفاده کردم، و از طراحش متشکرم. چرا که غیر از اون به علت تحریم و عدم پرداخت حق عضویت دانشگاه در پایگاه های داده، دسترسی به منابع نداشتم.
فکر می کنید سایت های دیگری که در حال حاضر دانشجویان ایرانی از آنها استفاده می کنند، نحوه ی کارشان چگونه است؟ sci-hub کاملا رایگان بود ولی یک سری سایت وجود دارند که برای هر مقاله مبلغی بین 500 تا 3000 تومان دریافت می کنند و بعد مقاله را در اختیار قرار می دهند،آیا واقعا به صورت قانونی (البته قانون آنها) عمل می کنند و عضو پایگاه های داده هستند؟
حتی بعضی از آنها مقالات را از همین sci-hubld می گرفتند!!! دلیلش هم غیر فعال شدنشون بعد از غیر فعال شدن sci-hub است.
یک مسئله ای که برایم همیشه سوال بود اینه که چرا این مجلات و پایگاه های داده برای چاپ مقالات دانشجویان ایرانی هیچ تحریمی ندارند و میتوان با پرداخت واسطه ای مقاله را چاپ کرد ولی همان مقاله ی خودت را اگر بخواهی بگیری با شرایط سفت و سختی مواجه می شوی!!!!!!!!!!!!
پس تا وقتی منافع و شرایط یک طرفه و البته نه به سود دانشجوی ایرانی است؛ زنده باد جریان آزاد دسترسی به منابع علمی.
مبارکه!
جالب اینجاس که ایرانی ها این ها رو مفت دانلود میکنن بعد خودشون تو ایران میفروشن :))))
دست مریزاد
باتوجه به ناکارامدی سایت های جانشین ایرانی اعم از ایلرنیکا- هاب پیپر و...جهت دسترسی به مقالات فول تکس دنیا خدمتی که این خانم محترم به ما دانشجویان کرده اند مشمول زکات العلم نشره می باشند وبایستی تمام محققان ممنون زحمات ایشان باشند.دانشجوی ارشد ایمنی شناسی پزشکی




















































































































































































سلام
به نظر من باید هشتک تویتیری حمایت از این خانم رو نشر بدیم. به من که خیلی کمک کرد.
من دانشجو دکتری علم
درودخدابراین شیرزن...نفست حقه خوب کاری کردی حالشون گرفتی تاموقعی که ازدست رنج دانشمندان مااستفاده می کردند
انجاییکه اثارباستانی ماراغارت می کردند....تاانجاکه منابع ملی ماچون نفت وتنباکوو...غیره رامی بردند..سرقت نبود حالا سرقت شده...
زکات علم نشرآن است...
ای بابا مگه به غیر از این هست که نگارندگان اصلی این مقالات هیچ گونه نفعی از فروش این مقالات ندارند. به نظرم از شاه دزد دزدیدن (همین نشریات فخیمه که اعتبار خودشون رو از چاپ مقالات نویسندگان به دست اوردند و هیچ گونه هزینه از بابت فروش مقالاتشون به نویسندگان پرداخت نمی کنند) حلال طیب هست. عین شیر مادر :-)
دروغ میگن ما که نیازی به زبان انگلیسی نداریم و اونها فارسی یادگرفتند از ما دزدی علمی میکنند و ما هم که در تولید علم و فناوری نانو و هسته ای سرآمد جهانیم و امارات و امریکا و کانادا و ناسا و غیره رو هم ایرانیها میگردونند.
لازم هست این نکته رو بگم که این سایت درسته به ظاهر خدمات رایگانی ارائه میکنه ولی نکته این هست که از طریق جمع آوری Donate درامد خوبی کسب میکنه. گرداننده این سایت بسیار تعداد محدودی هستند ولی دونیت زیادی حاصلش میشه. لذا اینکه بعضی میگن چرا تو ایران برخی سایت ها پول میگیرن بخاطر اینه که جمعیت مصرف کننده این سایت رو ندارند و مجبورند مبلغ جزئی بگیرند تا بتوانند از پس هزینه های نگهداری سایت خود برآیند.
پاسخ ها
علی1
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۶
همش چرت و پرته
هزینه سایت؟ نگهداری؟
مگه دارن بازی و نرم افزار قرار میدن که این حرفا رو میزنی اگه اینطوره از تبلیغایی که قرار میدن که سود بیشتری در میارن در ضمن همه جا اینطور نیست حتی وبلاگ ها هم دانلود میکنن رایگان و میفروشن
کسی هم اجبار نکرده که حتما به قول شما donate یا به فارسی "اهدا کردن" باشه هر کسی میخواد برای کمک کردن به سایت انجام میده و اهدای زییییییییییییییییییییییادی هم حاصل نمیشه
افرین تو دیگه کی هستی
من دانشجو دکتری علم و صنعت هستم. به طور جد عرض میکنم اگر این خانم نبود کار همه ما دانشجو های دکتری لنگ بود.
بسیاااااااااااار کار پسندیده ای کرده
خدا پدرش بیامرزه من بیش از 2000 مقاله تا بحال از این سایت دانلود کردم. اگر نبود واقعا نمیدونستم باید چه خاکی تو سرم بریزم. با توجه به قانون 2 مقاله آی اس آی برای دوره دکتری ما باید در مرز دانش حرکت کنیم حالا به هر قیمتی ک شده.

اقای تابناک جامعه علمی ما با توجه به وضع موجود به شدت مدیون این خانم هست. شما قدر این خانم رو درک نمیکنید. ماها ارزش کارش رو میدونیم. کاش لحنتون بهتر بود.
جالبه
من همیشه فکر میکرم این سایت روسی هست
گرچه چند ماهی هست که از دسترس خارج شده گمونم
پس بگو اینهمه مقالات علمی که بعضی ازهیئت علمی های وطنی با اب وتاب بهش افتخارمی کنن از کجا سرقت شده؟
یارو تا دیروز یه صفحه انگلیسی رو بزحمت ترجمه می کرد اما الان مدعی ارائه مقالات علمیه! هیهات
با دامنه cc. در دسترس است
با معرفی این سایت در تابناک ،فکر کنم تعداد دانلودها در ایران از ده میلیون هم رد شه!!!
خدا پدرشو بیامرزه
آقا ممنون
من قبلا از سایت هایی مثل booksc و Libgen و برخی سایت های .ir دار!!! استفاده میکردم ولی این sci-hub.cc یه چیز دیگه اس
ممنون تابناک
حتی بدون وارد کردن کد و ...

« هلو برو تو گلو »
دوستان حتما استفاده بکنند
واقعا دستش درد نکنه ما دانشجوها فقط درک میکنیم که این خانم چقدر کمک بزرگی به ما کرده من از ته دل براش آرزوی موفقیت دارم
با توجه به نظرات کاربران محترم این خانم یک تنه خدمات شایانی به جامعه علمی و دانشگاهی ما داشته است. بنابراین پیشنهاد می کنم اگر شرایط برای این خانم سخت شد و قصد محاکمه و حبسش را داشتند، دولت ما به ایشان پناهندگی سیاسی و علمی بدهد.
نمی دونم چرا حس می کنم روسیه پشت این قضیه است.
برای دسترسی به آدرس جدید این سایت ، عبارت Sci-Hub را در سایت ویکیپدیا جست وجو کنید.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل