بازدید 6411

احتمال کارشکنی سعودی‌ها برای شیعیان عراقی

نماینده ‌آیت‌الله سیستانی در امور عتبات عراق گفت: سعودی‌ها برای اینکه اربابانشان را خوشحال کنند، مانع حج زوار ایرانی می‌شوند.
کد خبر: ۵۸۹۲۳۹
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۲ 15 May 2016
نماینده ‌آیت‌الله سیستانی در امور عتبات عراق گفت: سعودی‌ها برای اینکه اربابانشان را خوشحال کنند، مانع حج زوار ایرانی می‌شوند.

به گزارش تسنیم، حجت‌الاسلام سید ابراهیم لاجوردی با تبریک اعیاد شعبانیه اظهار داشت: شیعه همواره در طول تاریخ مظلوم واقع شده و چون حامل پیام اسلام ناب محمدی(ص) و پیرو قرآن و اهل بیت(ع) است، همواره مورد هجمه گروه‌های تکفیری، اسلام وهابی و آمریکایی قرار می‌گیرد.

وی افزود: اینجاست که تمسک به اهل بیت(ع)، عترت آنها و اسلام ناب محمدی(ص) و منافع مشترکی که مابین شیعیان و مسلمان جهان وجود دارد، ایجاب می‌کند که همگی دست در دست هم بدهند و در مقابل اسلام وهابی، آمریکایی وبه خصوص تکفیریها بایستند.

نماینده ‌آیت‌الله سیستانی در امور عتبات عراق تصریح کرد: شور و شعور حسینی در زنجان این پیام را به دنیا می‌رساند که شیعیان دست از امام حسین(ع) و اهل بیت(ع) بر نمی‌دارند و آنچه که از جان و مال دارند در راه امامان معصوم(ع) فدا می‌کنند.

وی با اشاره به حمایت‌های حکام برخی از کشورهای اسلامی از تروریست‌ها و وظیفه‌ای که مسلمانان و شیعیان در این مورد دارند، گفت: باید این مسئله برای دنیا و به خصوص برای کشورهای اسلامی و ملت‌های مسلمان باز شود و این پیام رسانده شود که اسلام ناب محمدی(ص) چیست و اسلام آمریکایی به دنبال چیست؟.

لاجوردی با بیان اینکه به طور یقین استکبار دست از مسلمانان بر نمی‌دارد، عنوان کرد: متاسفانه همواره با پول‌های وهابی‌ها، عربستانی‌ها و قطری‌ها، گروه‌های تروریستی تشکیل می‌شوند.

وی بیان کرد: این گروه‌ها روزی با نام القاعده، ‌النصره و روزی به نام داعش تشکیل می‌شوند و می‌خواهند با این کارها بین مسلمانان تفرقه ایجاد کنند.

نماینده ‌آیت‌الله سیستانی در امور عتبات عراق با بیان اینکه دشمنان می‌دانند تنها مسلمانی که پیرو اهل بیت(ع) هستند در مقابل داعشی‌ها، اسلام تکفیری‌ها و آمریکایی‌ها می‌ایستند، خاطرنشان کرد: شیعیان در طول تاریخ در مقابل استعمار ایستاده و مقاومت کرده‌اند.

وی با بیان اینکه در عراق و دیگر کشورها همواره با فتوای مراجع مردم پشت مراجع ایستاده‌اند، اظهار داشت: مسلمانان همواره با عمل به فتوای مراجع توانستند استعمار را از کشورهای خود دور کنند.

 لاجوردی تصریح کرد: آمریکایی‌ها، غربی‌ها و وهابی‌ها از این موضوع احساس خطر می‌کنند و می‌بینیم در بلاد اسلامی چه عراق، افعانستان، سوریه و لبنان هر روز یک سیاستی را به راه می‌اندازند و مجموعه‌هایی را با پول و سلاح ایجاد می‌کنند تا مسلمانان را به جان هم بیندازند.

وی افزود: امروز ملت‌ها روشن‌بین شده و فهمیده‌اند که هدف دشمن چیست و این کشت و کشتارها از روی ناامیدی و ناچاری تکفیری‌ها و داعشی‌ها‌ست.

نماینده ‌آیت‌الله سیستانی در امور عتبات عراق در مورد کارشکنی سعودی‌ها در اعزام حجاج ایرانی برای حج امسال ابراز کرد: مسلمانان وظیفه دارند وحدت خود را حفظ کنند و پیام‌های حقیقی را به مسلمانان جهان برسانند و قطعا وهابی‌ها نیز گوش به فرمان ارباب‌هایشان هستند و به همین دلیل کارشکنی می‌کنند.

وی با بیان اینکه سعودی‌ها گوش به فرمان آمریکایی‌ها هستند، گفت: سعودی‌های وهابی برای اینکه اربابانشان را خوشحال کنند دست به این کارها می‌زنند و مانع حج زوار ایرانی می‌شوند.

لاجوردی با بیان اینکه این احتمال وجود دارد که سعودی‌ها با شیعیان عراق نیز چنین رفتاری را کنند، عنوان کرد: خوشایند وهابی‌ها نیست که شیعیان در حج حضور داشته باشند چرا که شیعیان پیام‌رسان هستند و سبب تزلزل سلطنت وهابی‌ها و تکفیری‌ها می‌شوند و به همین دلیل به بهانه‌های مختلف می‌خواهند مانع حضور شیعیان در حج شوند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار