بازدید 3038

آیا بهای طلا تحت تأثیر رخدادهای مهم بین‌المللی قرار می‌گیرد؟

وقایع مهم بین‌المللی می‌تواند به ایجاد نوسان در بهای طلا منجر شود و انتظار می‌رود طی چند ماه آینده قیمت طلا تا 1400 دلار در هر اونس افزایش یابد.
کد خبر: ۵۸۹۱۹۱
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۳ 14 May 2016
وقایع مهم بین‌المللی می‌تواند به ایجاد نوسان در بهای طلا منجر شود و انتظار می‌رود طی چند ماه آینده قیمت طلا تا 1400 دلار در هر اونس افزایش یابد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران، پایگاه اینترنتی "سیکینگ آلفا" در مطلبی نوشت: طی چند ماه آینده خطرات و وقایع جدی بازارهای مالی بین‌المللی را تهدید می‌کند که به عقیده سرمایه‌گذاران می‌تواند به تحولی کلی در بازار نفت و طلا منجر شود.

از مهم‌ترین وقایعی که در سطح گسترده باعث نوسان در بازار نفت و طلا می‌شوند و آرامش نسبی حال حاضر را سلب می‌کنند، می‌توان به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال جاری میلادی، همه‌پرسی از مردم انگلیس برای جدایی این کشور از اتحادیه اروپا، بی‌ثباتی اقتصادی در چین، سیاست‌های پولی ژاپن، نرخ بهره در آمریکا، ناآرامی‌ها در برزیل و ترکیه اشاره کرد.

بنابراین جای تعجب نیست که سرمایه‌گذاران اشتهای سیری‌ناپذیری برای خرید طلا داشته باشند. بر اساس گزارش شورای جهانی طلا، هیچ نشانه‌ای از تقاضای نرم و یکنواخت برای طلا وجود ندارد. گزارش‌های اخیر این شورا نشان می‌دهد در سه‌ماهه نخست سال جاری میلادی حجم تقاضا برای طلا به 1290 تن رسید که نسبت به سال گذشته با افزایش 21 درصدی همراه بوده است. پیش‌بینی می‌شود در سه‌ماهه دوم سال جاری نیز چنین تقاضایی برای فلز زرد وجود داشته باشد.

در بخشی از این مطلب آمده است: چهره طلا به لطف افزایش محبوبیت صندوق‌های قابل معامله در بورس (صندوق‌های سرمایه‌گذاری تحت پشتوانه طلا) تغییر کرده است. این روند، امنیت بیشتری را برای سرمایه‌گذاری در عرصه طلا فراهم می‌کند. سرمایه‌گذاران طلای موردنیاز خود را از صندوق‌های قابل معامله طلا در بورس به دست می‌آورند و این بدون شک امنیت را برای سرمایه‌گذاران بالا برده و اعتماد به این صندوق‌ها را افزایش می‌دهد. از سوی دیگر جریان‌های عظیمی همچون بی‌ثباتی در اقتصاد چین و اعتصاب در بخش طلا و جواهر هندوستان اثرات قابل‌توجهی بر تقاضای طلا دارد ولی به باور کارشناسان پایان اعتصاب در هند می‌تواند از حجم تقاضای فلز زرد بکاهد و باعث آرامش بازار شود.

در بخش دیگری از این مطلب به برگزاری همه‌پرسی در انگلستان و تأثیر آن بر بهای طلا اشاره شده است. به باور کارشناسان، در صورتی که بیشتر مردم انگلستان رأی بر خروج این کشور از اتحادیه اروپا دهند ارزش پوند انگلیس دستخوش نوسانات شدید می‌شود. این داستان برای یورو نیز رقم خواهد خورد و کشورهای دیگر اروپا درصدد خروج از اتحادیه اروپا بر خواهند آمد. در پی آن بهای جهانی طلا به واسطه کاهش ارزش یورو و افزایش ارزش پوند، بار دیگر شاهد نوسان خواهد بود.

با وجود تمامی این مسائلی که در افق جهانی طلا به چشم می‌خورد، بهای جهانی طلا در 12 ماه گذشته 9 درصد افزایش داشته است و این افزایش بها از فلز زرد پناه گاهی امن برای سرمایه‌گذاران می‌سازد. با تداوم این روند انتظار می‌رود طی چند ماه آینده بهای طلا تا 1400 دلار در هر اونس افزایش یابد و 1300 دلار کمتر نشود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها