بازدید 11790
منتخب اصولگرای لیست امید خطاب به اصلاح طلبان؛

اگر راست می گویید میثاق نامه ای را که ما امضا کرده ایم، منتشر کنید!

حرف‌های زیادی پشت سر برخی نماینده‌ها گفته شده؛ مثلا برخی‌ می گویند، نعمتی اصولگرا بوده و اکنون اصلاح طلب شده است/ من به شما اطمینان می‌دهم که چنین مدرکی وجود ندارد. هیچ کس بدهکار کسی نیست و همه ما بدهکار مردمیم. این موضوعات جدید هم که پیش آمده است، بعد از مدتی تمام خواهد شد.
کد خبر: ۵۸۹۱۵۹
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۶ 16 May 2016
با این طرح، یک نفر هم صاحب خانه نمی شود  در دور نخست انتخابات مجلس دهم در برخی شهر‌های کشور از جمله تهران، تمایلات خاصی در میان برخی نامزدهای انتخاباتی وجود داشت تا بتوانند با استفاده از برنده اصلاحات، بار دیگر بر کرسی‌های سبز بهارستان تکیه بزنند.

به گزارش «تابناک»، اما در آن دوران صحبت از میثاق نامه و پایبندی به برخی اصول اصلاح طلبی از سوی اصلاح طلبان مطرح شد. البته در تهران شورای عالی اصلاح طلبان موافقت کرد، علی مطهری و کاظم جلالی که از اصولگرایان شناسنامه دار جریان اصولگرایی هستند، میثاق نامه را امضا نکنند.

اکنون که زمان تشکیل مجلس دهم نزدیک شده و نمایندگان منتخب خود را برای انتخاب رئیس آماده می‌کنند، بر شمار نمایندگان مجلسی که از لیست امید وارد مجلس شده‌اند و ادعا می‌کنند میثاق نامه را امضا نکرده‌اند، افزوده شده است.

بهروز نعمتی در گفت‌و‌گو با تابناک اظهار داشت: پیش از انتخابات، بحث میثاق نامه مطرح بود، ولی در آن مقطع زمانی که بحث ائتلاف پیش آمد، دیگر صحبت میثاق نامه در میان نبود و ما می خواستیم وحدتی ایجاد کنیم تا گروه تشکیل دهنده بتواند در برابر تندروی‌های گذشته ایستادگی کند.

این نماینده مجلس گفت: ما در آن زمان تنها به این فکر بودیم که لیستی شکل گیرد که توان مقابله با تندروی‌ها را داشته باشد. در آن زمان، کسی نه صحبتی از میثاق نامه کرد و نه کسی به ما گفت که باید میثاق نامه امضا کنیم.

نعمتی با بیان اینکه مردم تهران در این دوره به لیست رأی داده‌اند و طبیعی بود که در این لیست هر فرد دیگری هم باشد، رأی می‌آورد، افزود: لیست امید تلفیقی از سه گروه جداگانه بود که فارغ از جریانات حزبی و گروهی مرسوم در کشور فعالیت می‌کرد. این سه گروه شامل اصلاح طلب‌ها، اعتدالیون طرفدار دولت و گروه دیگری شامل اصولگرایان معتدل بود که قصد آن تنها مقابله با تندروی‌های مرسوم بود.

نماینده منتخب مردم تهران همچنین خاطرنشان کرد: خوشبختانه مردم هم استقبال خوبی کردند و به لیست ائتلافی رأی دادند و نمی‌شود گفت که مردم طیف خاصی را برای مجلس انتخاب کرده‌اند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در خصوص انتشار احتمالی برخی اسناد از سوی اصلاح طلب‌ها مبنی بر امضای میثاق نامه توسط برخی اصولگرایان حاضر در لیست امید نیز گفت: اگر میثاق نامه‌ای باشد و کسی بر خلاف آن عمل کرده، باید منتشر شود تا آبروی فرد خاطی برود.

این نماینده مجلس گفت: من به شما اطمینان می‌دهم که چنین مدرکی وجود ندارد. هیچ کس بدهکار کسی نیست و همه ما بدهکار مردمیم. این موضوعات جدید هم که پیش آمده است، بعد از مدتی تمام خواهد شد.

نعمتی در ادامه یادآور شد: حرف‌های زیادی پشت سر برخی نماینده‌ها گفته شده؛ مثلا برخی‌ می گویند، نعمتی اصولگرا بوده و اکنون اصلاح طلب شده است؛ اما کدام اصولگرایی در دوره نهم از من حمایت کرد تا وارد مجلس شوم؟ در آن دوره ما مستقل شرکت کردیم و از شهرستان اسدآباد وارد مجلس شدیم. این بحث‌های خوبی نیست و اینکه گفته می‌شود، ما تغییر موضع داده‌ایم یا از موقعیت کسی استفاده کرده‌ایم، این گونه نبوده و نخواهد بود. تنها موضع مطرح، ائتلافی بود که می‌تواند در آینده سیاسی کشور اثرگذار باشد.

این نماینده مجلس در پاسخ به اینکه شاید مردم از شما انتظار داشته باشند، رأی به تغییر دهید و اگر این اتفاق رخ ندهد، امکان دلسردی طرفداران وجود دارد، گفت: مردم و نمایندگان باید به یک اقنای وجدانی برسند تا بتوانند به کسی رأی دهند؛ حال این فرد می‌تواند رئیس جمهور باشد یا رئیس مجلس و یا نماینده مردم در مجلس.

وی گفت: پس نماینده هم باید به یک اقنای شخصی برسد تا بتواند به فرد مورد نظر برای ریاست مجلس رأی دهد.

این نماینده در پاسخ به اینکه رأی شما برای ریاست مجلس چه کسی خواهد بود، گفت: به هر که در مورد او به اقناع رسیده و دوست داشته باشم، رأی خواهم داد. هم اکنون در حال تحقیق هستم و به یکی از دو کاندیدا رأی خواهم داد.

وی در پاسخ به اینکه گزینه لاریجانی برای ریاست مجلس بهتر است یا عارف گفت: هر یک از این افراد، پتانسیل‌های خاص خود را دارند و نباید در این مورد عجله کرد؛ روز رأی گیری همه چیز مشخص خواهد شد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل