بازدید 3016

اثرات منفی عینک‌های آفتابی نامناسب بر چشم

کد خبر: ۵۸۹۱۳۶
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۹ 14 May 2016
یک فوق تخصص چشم با تاکید بر لزوم استفاده از عینک آفتابی و قطره اشک مصنوعی در تابستان برای بیمارانی که یک نوع جراحی به خصوص جراحی برداشتن شماره چشم را داشته‌اند، گفت: افراد سالخورده نیز باید با قطره اشک مصنوعی، چشم خود را مرطوب نگه دارند.

به گزارش ایسنا، دکتر سیدعلی بنی‌هاشمی با بیان اینکه تابش اشعه آفتاب در تابستان خطراتی برای سلامت افراد دارد، گفت: نور آفتاب می‌تواند منجر به خشکی چشم و تشدید بیماری‌های آلرژیک شود و حتی بعضی از بیماری‌ها مانند ورم ملتحمه بهاره وجود دارد که در فصل‌های تابستان و بهار ممکن است تشدید شود.

این فوق تخصص چشم تصریح کرد: در تابستان با رفتن به استخرها بیماری‌های عفونی افزایش پیدا می‌کنند و باعث ایجاد ورم ملتحمه عفونی می‌شود. وجود ویروسی به نام آدنو ویروس در استخرها باعث کدورت در قرنیه چشم می‌شود و در نهایت کاهش شدید دید فرد را به دنبال دارد.

وی افزود: این کدورت‌ها ممکن است شش تا 9 ماه در سطح چشم باقی بماند، بنابراین از شنا کردن در آب‌های آلوده خودداری شود.

بنی‌هاشمی با تاکید بر لزوم استفاده از عینک آفتابی در تابستان اظهار کرد: آفتاب می‌تواند بر روی عدسی و شبکیه چشم اثرات منفی بگذارد و منجر به پیری زودرس پرده چشم یا شبکیه شود، بنابراین باید حتما از عینک‌های آفتابی استفاده شود.

وی در خصوص تاثیرات نامطلوب بعضی از عینک‌های آفتابی بر چشم گفت: به دلیل اینکه مردمک چشم به هنگام زدن عینک بازتر می‌شود، بنابراین در صورت عدم جذب کامل ماوراءبنفش توسط عینک آفتابی، مقداری از اشعه از عینک عبور می‌کند و به چشم آسیب می‌رساند که در این شرایط آسیبی که اشعه ماوراءبنفش به چشم می‌رساند بیشتر از زمانی است که ما عینک آفتابی نداریم؛ زیرا در مواقعی که ما عینک آفتابی بر روی چشم نداریم، مردمک چشم جمع‌تر است و در نتیجه اشعه کمتری جذب چشم می‌شود.

این متخصص چشم افزود: حتی اگر عینک آفتابی تیره باشد، اما اشعه ماوراءبنفش از آن عبور کند می‌تواند برای عدسی و پرده چشم زیان‌بار باشد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: بیمارانی که سالخورده هستند یا حتی جراحی نیز داشته‌اند باید با مصرف قطره چشم مصنوعی چشم خود را مرطوب نگه دارند که باعث بهتر شدن دید چشم نیز می‌شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار