بازدید 3064

بدهی ایران از طریق هالک ‌بانک ترکیه پرداخت می‌شود

سفیرهند در ارتباط با نحوه پرداخت بدهی ۶.۵ میلیون دلاری هند به ایران گفت: این بدهی از طریق "هالک ‌بانک ترکیه" و با ارز مرجع یورو پرداخت می‌شود.
کد خبر: ۵۸۹۰۸۵
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۱ 14 May 2016
سفیرهند در ارتباط با نحوه پرداخت بدهی ۶.۵ میلیون دلاری هند به ایران گفت: این بدهی از طریق "هالک ‌بانک ترکیه" و با ارز مرجع یورو پرداخت می‌شود.

به گزارش تسنیم سهراب‌کومار امروز در همایش اقتصادی ایران و هند در اتاق بازرگانی تهران اظهار کرد:وزارت دارایی آمریکا در تلاش برای اطلاع‌رسانی به بانک‌های اروپایی برای امکان فعالیت با ایران است.

وی افزود:  انتظار می‌رفت مشکلات نقل و انتقالات بانکی پس از امضای توافقات هسته‌ای ایران و 1+5 به سرعت حل شود اما این گونه نیست که یک کلید روشن شود و کانال‌های بانکی شروع به کار کند، بلکه این موضوع امری زمانبر است و کانال‌های بانکی به تدریج شروع به کار می‌کنند.

سفیر هند در ایران همچنین از سفر نخست‌وزیر این کشور در هفته آینده به ایران خبر داد و گفت:‌ این سفر می‌تواند تأثیر به سزایی در افزایش سطح روابط تجاری دو کشور داشته باشد.

وی ابراز امیدواری کرد: هر چه زودتر قرارداد تعرفه ترجیحی میان ایران و هند به امضاء برسد، زیرا چارچوب آن آماده شده و به این ترتیب سطح تجاری افزایش خواهد یافت.

کومار به امضاء قرارداد میان ایران و هند برای تجهیز مرحله اول بندر چابهار از طریق سرمایه گذاران هندی اشاره کرد و گفت:‌ مسئولیت عملیاتی کردن استفاده از بندر چابهار برای 10 سال آینده به عهده طرف هندی خواهد بود.

وی ایجاد کریدور محور شمال به جنوب و خط ترانزیتی ایران، افغانستان و هند را از مواردی برشمرد که می‌تواند به توسعه خطوط ترانزیتی کمک کند.

کومار ارزش مبادلات تجاری میان ایران و هند را 15 میلیارد دلار دانست و گفت: ایران دومین منبع گازی دنیاست که ما می‌توانیم در آن سرمایه‌گذاری کنیم و به زودی هم وارد بهره‌برداری و اکتشاف از میدان گازی "فرزاد ب" خواهیم شد. همچنین می توانیم در حوزه اوره و آمونیوم در چابهار سرمایه‌گذاری کنیم و با توجه به نزدیکی چابهار به هند، این امر مقرون‌به صرفه است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار