بازدید 2211

خیمه چشم بادامی ها روی صنعت تایرسازی کشور

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه قطعات و لاستیک های چینی و کره ای به راحتی وارد کشور می شوند، گفت:باید پرسید که وزارت صنعت و گمرک چرا به موضوع واردات لاستیک های خارجی ورود نمی کنند.
کد خبر: ۵۸۹۰۸۲
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۶ 14 May 2016

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه قطعات و لاستیک های چینی و کره ای به راحتی وارد کشور می شوند، گفت:باید پرسید که وزارت صنعت و گمرک چرا به موضوع واردات لاستیک های خارجی ورود نمی کنند.

بهروز نعمتی،با بیان اینکه شرکت های قطعه سازی و لاستیک سازی داخلی عملکرد مثبت و رو به رشدی داشته است، گفت: کیفیت لاستیک های بارز، دنا و پارس در مقایسه با مشابه خارجی آن بسیار بیشتر است،اما متاسفانه همیشه شور و شعف خرید کالای خارجی در کشور بالا است، و در واقع واردات این کالاها سبب لطمه و آسیب رسانی به مجموع قطعه سازان و تولیدکنندگان داخلی می شود.

نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی، افزود:وزیر صنعت و گمرک کشور باید تدبیری برای جلوگیری از واردات لاستیک های خارجی بیندیشند،کالاهای چینی و کره ای به راحتی وارد کشور شده و بازارهای داخلی را اشباع کرده اند و متاسفانه کارخانجات لاستیک سازی داخلی با کمتر از 70 درصد ظرفیت خود فعالیت می کنند، و عینا مخالف بیانات مقام معظم رهبری در راستای اقتصاد مقاومتی است.

علت ورود نکردن وزارت صنعت و گمرک به واردات لاستیک های خارجی چیست؟

نعمتی با بیان اینکه علت ورود نکردن وزارت صنعت و گمرک به واردات لاستیک های خارجی مشخص نیست، ادامه داد:با اعتماد به صنعت داخلی باید از آن حمایت کرد و مطمءنا تولید داخلی پاسخگوی نیازهای صنعتی کشور است.

وی اظهارداشت:کمیسیون صنایع و معادن و کمیسیون حمایت از تولید داخلی مجلس شورای اسلامی، بارها جلسات مختلف با وزارتخانه ها و دستگاه های اجرایی مربوطه داشته و ضرورت حمایت از تولید داخلی را به آنها گوشزد کرده و مدیران نیز به این موضوع اذعان داشته ،اما خلاف آن عمل می کنند.

آمار بالای مراجعه مالکان خودرو به تعمیرگاه‌ها نشان از کیفیت بسیار پایین قطعات وارداتی است

نعمتی یکی از دلایل افزایش قطعات و لاستیک چینی به کشور را قاچاق این قطعات عنوان کرد و افزود: قاچاق در کنار فرار از تعرفه، عامل افزایش واردات قطعات چینی وکره ای به ایران بوده، البته قاچاق به مراتب از فرار تعرفه‌ای، بدتر است این درحالی است که تعرفه گمرکی تا اندازه‌ای قیمت کالای وارداتی را افزایش داده ،اما با این حال قاچاق و فرار تعرفه باعث شده تا شاهد وفور این قطعه‌های بی‌کیفیت در بازار، صنعت قطعه و خودروی ایران باشیم.

عضوکمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه اژدهای زرد تمایل دارد سهم بیشتری از بازار قطعات خودروی ایران را ببلعد،تصریح کرد:بازار قطعات یدکی خودرو نیز در سال‌های اخیر میزبان درصد بالایی از محصولات چینی بوده است که به دلیل ارزانی آن جایی در دل فروشندگان و مصرف‌کنندگان بازکرده است؛ با این حال آمار بالای مراجعه مالکان خودرو به تعمیرگاه‌ها و همچنین شرکت‌های خدمات پس از فروش برای تعمیر یا تعویض قطعه نشان از کیفیت بسیار پایین قطعات چینی وارداتی دارد.



تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار