بازدید 3473

پازوکی شهید نخبه راه اقتصاد مقاومتی

کد خبر: ۵۸۹۰۷۶
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۲ 14 May 2016
در دنیایی که همه ا شده دنیای مدرنیزاسیسون ،دنیای پول و دنیای سرمایه و همه به فکر رشد و توسعه اند باورش سخت است که هنوز هم آدمهایی وجود دارند که با وجود جوانی اما راه صد ساله را یک شبه طی میکنند.
همین دو ماه پیش بود که به عنوان داور جشنواره انتخاب کارگران نمونه کشور پرونده جوان نخبه ای را بررسی کردم که توانسته بود با ابتکار و خلاقیت خود دستگاه هایی را تولید کند که می تواند در رآینده تمام سیستم پزشکی و آزمایشگاهی کشور را به هم بریزد و تحولی در این زمینه ایجاد کند.
محمد پازوکی جوان شایسته سمنانی توانسته بود با شناسایی سیگنالی که از باکتری ها و میکروب های مختلف می رسد دستگاهی را اختراع کند که فقط با قرار دادن بیمار در مقابل دستگاه ،بیماری را تشخیص دهد.
اختراع دیگر این جوان فعال و مبتکر ایرانی دستگاه تشخیص و شناسایی برای تفحص شهداست.
چنین ابتکاراتی تیم داوری را چندین روز درگیر کرد تا بتوان تصمیم نهایی را گرفت و در این زمان متانت و شخصیت جوانی را میدیدیم که سرشار از روحیه و اخلاص بود.
جوانی که دارد مسیر پیشرفت و شکوفایی را طی می کند اما همه این اختراعات را بسیار کم و ناچیز می بیند.
تیم داوری ،محمد پازوکی را به عنوان کارگر نمونه کشور در حوزه خدمات شایسته دانست و وی به عنوان کارگر نمونه کشور انتخاب شد و در روز دوازدهم اردیبهشت ماه 1395 در جلسه ای که با حضور رییس جمهور محترم برگزار شد نامش از تریبون جلسه اعلام شد.
اما در این جلسه که همه منتخبان حضور داشتند خبری از محمد پازوکی کارگر نمونه بخش خدمات جشنواره امتنان از کارگران نمونه کشور نبود.....
پازوکی ،جوان مبتکر،مخترع و نمونه کشور دو روز قبل از جلسه تقدیر اعلام کرد که برای تفحص شهدا عازم مرز ایران با عراق است تا با دستگاهی که برای تفحص شهدا اختراع کرده و بارها مورد استفاده قرار گرفته است به تفحص شهدا بپردازد.
اصرار برگزارکنندگان بر الزام حضور وی در جلسه و تهدید به حذف دن هم جواب نداد چرا که این جوانان راه خود را در مسیر دیگری یافته اند.وی گفته بود که کاری که در پیش دارم مهمتر از تقدیر شدن و دریافت تقدیرنامه است.
اما امروز و کمتر از یک هفته از انتخاب وی نامش را در رسانه ها بار دیگر شنیدیم....
محمد پازوکی جوان نخبه و کارگر نمونه کشور در سال جاری به خیل عظیم شهدا پیوست......!!!
اقتصاد مقاومتی برای عملیاتی دن نیاز به مردانی چون پازوکی جوان دارد.مردان مردی که تلاش و پشتکار مهمترین ویژگی آنان برای برآورده کردن آرمان های انقلاب و نظام است.
امروز این کشور مردان میدان عمل همچون محمد پازوکی میخواهد تا با همت ،پشتکار و اتکا به توان داخلی برای پیرفت کشور تلاش کنند.
راهشان پر رهرو باد....
سید مرتضی حسینی

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار