بازدید 3672

دلایل بوی بد دهان را بشناسید

کد خبر: ۵۸۹۰۷۰
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۳ 14 May 2016
متخصص طب سنتی گفت: بوی بد دهان می‌تواند علل مختلفی از جمله عفونت لثه و دندان‌ها، سینوزیت، فساد محتوای معده، تجمع اخلاط نامناسب در معده و همچنین بازگشت اسید معده به مری داشته باشد.

به گزارش فارس، محمدجواد اسلامی پور گفت: بوی بد دهان می‌تواند علل مختلفی از جمله عفونت لثه و دندان‌ها، سینوزیت، فساد محتوای معده، تجمع اخلاط نامناسب در معده، رفلکس معده به مری داشته باشد.

وی درباره روش‌های برطرف کردن بوی بد دهان گفت: اگر این بوی بد دهان مربوط به دهان و سینوس‌ها باشد علاوه بر انجام درمان‌های مناسب، اقدامات پیشگیری و درمان مؤثر نیز لازم است.

اسلامی پور ادامه داد: مخلوط سرکه و عسل برای برطرف کردن بوی بد دهان بسیار مؤثر است. برای این کار لازم است که این مخلوط را هفته‌ای یک الی 2 بار با انگشت بر روی دندان‌ها و لثه بمالید؛ این کار باعث سفید شدن دندان و همچنین به پاک‌سازی لثه‌ها کمک می‌کند.

این متخصص طب سنتی افزود: مالیدن مخلوط عسل و نمک مانع بروز زخم‌های دهانی و آفت می‌شود و دندان‌ها را سفید و محکم نگه می‌دارد.

وی با اشاره به تجمع اخلاط نامناسب در معده و ایجاد بوی بد دهان گفت: اگر اخلاط صفراوی باشد، علامت آن تلخی و بی‌اشتهایی است که شربت آب‌لیموی تازه، شربت زرشک طبیعی، سرکه‌انگبین، مصرف آبغوره و سماق، آلو، انار و به، در رژیم غذایی و پرهیز از غذاهای پرچرب و شیرین در برطرف کردن آن بسیار مؤثر است.

اسلامی پور گفت: اما این بوی بد به علت تجمع بلغم باشد، علامت آن سنگینی معده (دیرهضم شدن غذا) وعدم تشنگی و بوی بد دهان است که با غذا خوردن و شستن دهان برطرف نمی‌شود.

وی افزود: مصرف آب و عسل، مربای زنجبیل و خوراک بارهنگ نیز از روش‌های برطرف کردن این بلغم‌ها است. همچنین پرهیز از خوردن غذاهای چرب و سنگین و خمیری (آش رشته، ماکارونی، الویه  و ...) و مصرف نکردن آب و نوشیدنی‌های سرد از نیم ساعت قبل از غذا تا یک ساعت پس از غذا نیز از عوامل تأثیرگذار در کاهش و کنترل این بلفم ها است.

وی در پایان گفت: ریفلاکس نیز از علل بد بویی دهان است که با خوردن خاکشیر و آب جوش در یک ساعت قبل از غذا و همچنین مصرف هویج پخته با روغن‌زیتون نیز در از بین بردن این حالت تأثیرگذار است. همچنین نخوابیدن تا یک ساعت پس از غذا و سیگار نکشیدن و مصرف نکردن نوشابه‌های گازدار نیز ریفلاکس را از بین خواهد برد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل