بازدید 1637

مشکلات بانکی همچنان پابرجاست

رئیس اتاق بازرگانی تهران گفت: کشورهایی همچون هند که در دوران سخت تحریم روابط تجاری خود را با ایران حفظ کرده‌اند، قطعا در اولویت تجارت و سرمایه‌گذاری در شرایط جدید ایران هستند.
کد خبر: ۵۸۹۰۰۶
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۳ 14 May 2016
رئیس اتاق بازرگانی تهران گفت: کشورهایی همچون هند که در دوران سخت تحریم روابط تجاری خود را با ایران حفظ کرده‌اند، قطعا در اولویت تجارت و سرمایه‌گذاری در شرایط جدید ایران هستند.

به گزارش فارس، مسعود خوانساری صبح امروز در همایش تجاری ایران و هند که با حضور رئیس اتاق بازرگانی هند و سفیر این کشور در ایران و جمعی از بازرگانان هندی برگزار شد، به مزایای تجارت  ایران و هند اشاره کرد و گفت: اقتصاد دو کشور در بسیاری از زمینه‌ها مکمل یکدیگر است،‌به ویژه آنکه جمعیت ایران با 80 میلیون جمعیت جوان و تحصیل کرده، همسایگی با 15 کشور منطقه و دسترسی به راه‌های ترانزیتی یکی از کشورهای مهم به شمار می‌رود.

وی به موقعیت کشور هند نیز اشاره کرد و گفت: کشور هند نیز دارای اقتصادی در حال گسترش است که نقش مهمی در معادلات اقتصادی و سیاس جهان به عنوان یکی از قدرت‌های نوظهور در منطقه ایفا می‌کند.

وی به این نکته اشاره کرد که در دوران تحریم هند جزو کشورهایی بود که روابط اقتصادی خود را ایران را قطع نکرد و همچنان در کنار ایران ایستاد، اما سایه تحریم‌های ناعادلانه تا اندازه‌ای بر روابط دو کشور سنگینی کرده و موجب شد که این رابطه به سطح دلخواه نرسد.

خوانساری با اشاره به اینکه در دوران جدید اقتصادی ایران و پس از رفع تحریم‌ها ایران قطعا در تنظیم مناسبات تجاری خود به آن دسته از کشورها از جمله هند که در دوران سختی در کنار ایران بوده‌اند توجه ویژه خواهد داشت، خاطرنشان کرد: سرمایه‌گذاری در پروژه‌های مشترک،‌فنی،‌صنعتی و تولیدی چه در داخل دو کشور و چه در کشورهای ثالث یکی از راه‌هایی است که ضامن دوام تجاری درازمدت خواهد بود و روابط اقتصادی ایران در آینده با ک شورهایی گسترش می‌یابد که با زیرساخت صنعتی و تکنولوژیک پیوند خورده باشد.

رئیس اتاق بازرگانی تهران به همکاری‌های هند با ایران حتی قبل از برداشته شدن تحریم‌ها اشاره‌ای کرد و گفت: اکنون همکاری در زمینه میدان‌های گازی، سرمایه‌گذاری در بخش‌های نفت،‌گاز،‌پتروشیمی و داروسازی و در کنار آن همکاری در حوزه مناطق آزاد کشور‌به ویژه چابهار، خطوط ریلی همکاری‌ بندری و دریایی از دیگر مواردی است که هندی‌ها با ایران مشارکت می‌کنند.

وی اظهار امیدواری کرد تا همکاری دو اتاق بازرگانی هند و اتاق تهران به عنوان نماینده تعداد زیادی از شرکت‌ها و هلدینگ‌های بزرگ بتواند منجر به امضای قراردادهای همکاری بین بخش خصوصی دو کشور شود.

خوانساری در سخنان پایانی خود به این نکته اشاره کرد که متاسفانه با رفع تحریم‌ها مشکلات بانکی نه تنها با هند بلکه با سایر کشورها نیز همچنان پابرجاست و هنوز به طور کامل حل نشده که اگر حل بشود، بسیاری از کارهای مشترک را شروع خواهیم کرد.

رئیس اتاق بازرگانی تهران اظهار امیدواری کرد تا هرچه زودتر هند بدهی 6.5 میلیارد دلاری خود را به ایران بپردازد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل