بازدید 3061

ترکیه برای جبران افت بی‌سابقه درآمد توریستی دست به دامن ایرانی‌ها شد

بعد از کاهش بی‌سابقه تعداد توریست‌های روسیه به ترکیه، سرمایه‌گذاران ترک قصد دارند با ساخت 10 هتل در شهرهای توریستی ایران تا حدودی این شکاف درآمدی را پر کنند.
کد خبر: ۵۸۸۹۳۰
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۰ 14 May 2016
بعد از کاهش بی‌سابقه تعداد توریست‌های روسیه به ترکیه، سرمایه‌گذاران ترک قصد دارند با ساخت 10 هتل در شهرهای توریستی ایران تا حدودی این شکاف درآمدی را پر کنند.

به گزارش فارس به نقل از رویترز، مقامات وزارت توریسم ترکیه اعلام کردند سرمایه‌گذاران ترک حداقل 10 هتل در ایران می‌سازند و دو کشور تعداد پروازهای خود را در جهت تقویت توریسم بین دو کشور افزایش خواهند داد. 

این پروتکل در تهران توسط ماهر اونال،‌وزیر توریسم و فرهنگ ترکیه و مسعود سلطانی فر معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری امضا شد.

اونال و سلطانی‌فر همچنین درباره چگونگی تقویت توریسم بین دو کشور ایران و ترکیه در کنار دیگر مباحث گفت‌وگو  کردند.

یک مقام ترک به رویترز خبر داد بر اساس این پروتکل سرمایه‌گذاران ترک حداقل 10 هتل در شهرهای تهران،‌اصفهان، شیراز، تبریز و مشهد می‌سازند؛ همچنین تعداد پروازهای دو کشور برای تقویت توریسم افزایش خواهد یافت. از سوی دیگر دو کشور ایران و ترکیه تجربیات خود را درمورد بخش توریستی به مقصد دیگر کشورها نظیر چین، هند،‌اندونزی و مالزی در اختیار همدیگر قرار می‌دهند.

بر اساس این گزارش بعد از بحران دیپلماتیکی بین ترکیه و روسیه در نوامبر گذشته زمانی که نیروهای ترک یک جت روسی را ساقط کردند تعداد زیادی از توریست‌های روسی دیگر به این کشور نمی‌آیند. میزان درآمد توریسم ترکیه در سه ماهه نخست سال 2016 در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 16.5 درصد با کاهش همراه شده است و این مساله مقامات توریسم ترکیه را به تکاپو انداخته تا این شکاف درآمدی را جبران کنند.

بر اساس آمارهای رسمی در سال 2015 ، 17 میلیون ایرانی از ترکیه بازدید کردند که این رقم 6.5 درصد نسبت به سال قبل از آن افزایش داشته است. حدود 467 هزار و 833 ایرانی در سه ماهه نخست سال 2016 از ترکیه بازدید کردند که نسبت به مدت مشابه سال 2015 با 7.4 درصد افزایش همراه بوده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار