بازدید 1740

بدترین هفته طلا در یک‌ماه‌ونیم اخیر

ضعف در بازار سهام آمریکا و آمار اقتصادی قدرتمند این کشور موجب شد تا طلا در این هفته ضعیف‌ترین هفته خود را در یک ماه و نیم اخیر تجربه کند.
کد خبر: ۵۸۸۹۲۷
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۲ 14 May 2016
ضعف در بازار سهام آمریکا و آمار اقتصادی قدرتمند این کشور موجب شد تا طلا در این هفته ضعیف‌ترین هفته خود را در یک ماه و نیم اخیر تجربه کند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از رویترز، پس از اینکه آمار خرده‌فروشی آمریکا خبر از رشد 1.3 درصدی در ماه گذشته داد، طلا مقداری از رشد خود را از دست داد. این در حالی است که این میزان رشد بیشترین رشد از مارس 2015 و بالاتر از رشد 0.8 درصدی مورد انتظار اقتصاددانان بوده است.
 
هر اونس طلا در معاملات این هفته با افتی 1.1 درصدی به یکهزار و 272 دلار و 70 سنت رسید و بیشترین کاهش قیمت هفتگی خود را از هفته منتهی به 25 مارس تجربه کرد.
 
الی تسفای،‌ تحلیلگر ارشد بازار موسسه RJO در شیکاگو اعلام کرد: «زمانی که دلار و طلا رشد کنند، این یک بازار صعودی برای طلا خواهد بود. ما در حال گرفتن یک استراحت فنی هستیم و بازار سهام نیز در حال آرام شدن هستند.»
 
در حالی که به نظر می‌رسد آمار اقتصادی قوی‌تر از انتظار آمریکا دلار انتظارات را برای افزایش بیشتر از یکبار نرخ بهره در سال جاری افزایش داد، دلار در پایان این هفته به بالاترین سطح دو هفته اخیر در برابر سبد ارزهای دیگر رسید.

پس از اینکه دو مقام فدرال‌رزرو اعلام کردند اگر اقتصاد آمریکا به رشد خود ادامه دهد، بانک مرکزی نرخ بهره را افزایش خواهد داد، دلار آمریکا در آخرین روز معاملاتی هفته تقویت شد.

دیوید ویلسون،‌ تحلیلگر سیتی‌بانک اعلام کرد: «آمار اقتصادی قوی موجب محتمل شدن افزایش نرخ بهره در ماه‌های آینده خواهد شد و روی قیمت طلا فشار وارد خواهد کرد.»
 
مایکل هسو، تحلیلگر دویچه‌بانک اعلام کرد: «جابجایی در قیمت طلا در سال جاری، به شدت وابسته به انتظارات سیاست‌گذاری آمریکا خواهد بود. بهبود آمار اقتصادی آمریکا قیمت طلا را به سمتی و ارزش دلار را به سوی دیگر می‌برد.»
 
پس از آمار ضعیف اقتصادی در آمریکا و دیگر نقاط دنیا و کاهش انتظارات برای افزایش نرخ بهره در کوتاه مدت، طلا در سال جاری رشدی 20 درصدی را تجربه کرده است. نرخ بهره بالاتر موجب افزایش هزینه‌های فرصت نگهداری طلا می‌شود.
 
تحلیلگران تکنیکال اسکوتیا موکوتا اعلام کردند که چشم‌انداز آنها در خصوص طلا طبیعی بوده و سطح مقاومتی طلا 1303 دلار و سطح حمایتی آن 1256 دلار خواهد بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل