بازدید 13507
۲

عینک ٣ دلاری چینی را ٣٥٠ هزار تومان می‌فروشند

درحال حاضر حدود ٦٠ واحد صنفی مجاز عرضه‌کننده عینک آفتابی در کشور وجود دارد و بخش عمده‌ای از واحدهای فعال در این صنف فاقد مجوز هستند.
کد خبر: ۵۸۸۸۸۱
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۴ 14 May 2016
رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان عینک تهران می گوید درحال حاضر حدود ٦٠ واحد صنفی مجاز عرضه‌کننده عینک آفتابی در کشور وجود دارد و بخش عمده‌ای از واحدهای فعال در این صنف فاقد مجوز هستند.

به گزارش شهروند، براساس اظهارات «حمید ثابت‌قدم» واحدهایی که در سایه نبود نظارت، عینک‌هایی که به قیمت ٣ الی ١٥ دلار ازکشور چین خریداری شده‌اند را به چندین برابر قیمت عرضه می‌کنند و بعضا قیمت این محصولات ارزان غیرکیفی در واحدهای صنفی فاقد مجوز به حدود ٣٥٠‌هزار تومان هم می‌رسد.

اما عینک‌های غیراستاندارد تنها یک طرف ماجرای سودهای میلیاردی این صنف است. کافی است به خیابان فلسطین که یکی از بورس‌های فروش عینک آفتابی است سری بزنید و قیمت محصولات عرضه شده در این واحدها را با قیمت درج شده در سایت‌های اصلی نمایندگی‌های خارج از ایران مقایسه کنید. آن زمان است که درمی‌یابید در برخی موارد چه سودهای کلانی عاید فعالان این صنف می‌شود. در این میان هیچ ملاک و معیاری هم برای مشتری وجود ندارد که متوجه شود قیمت اعلامی برای محصول دلخواهش، منطقی است یا نه.

گفتنی است که عمده واردات عینک‌های استاندارد از کشورهای آلمان، ایتالیا و فرانسه با رنج قیمتی ٥٠ تا ٢٠٠ یورو است. هرچند که قیمت این عینک‌ها در بازار تهران در برخی موارد به چند ‌میلیون تومان هم می‌رسد. اما میان عینک‌های عامه‌پسند، تعداد عينك‌هاي گرانقیمت در بازار كم است، تعداد اندكي از آنها را می‌توانيد در مغازه‌هاي عينك‌فروشي كه حالت لوكس‌فروشي دارند بيابيد. به‌عنوان نمونه يك عينك آفتابي كه قاب بالايي آن پوششي از طلا دارد و كارخانه سازنده آن يك رديف برليان تراش خورده ريز را نيز در دل اين طلانشانده است، چنين عينكي با وجود تك بودن و داشتن طلا و برليان به روز قيمت می‌خورد چرا که تعداد کسانی که مشتری چنین عینک‌هایی هستند چندان بالا نیست.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴۳
انتشار یافته: ۲
الان دیگه همه میرند مسافرت کشورهای خارجی ، قیمت تو دستشون است کلاه سرشون نمیره. معمولا هر قیمتی که در بازار ایران بگویند شما تقسیم بر 5 کن قیمت واقعی به دست می اید و محصولات داخلی را تقسیم بر 2 کنیم قیمت اصلی نمایان می شود.
خدمت شما عارضم
تمامي عينكها از چين و تايوان مياد
اصلاً از المان و ايتاليا نمياد
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان