بازدید 2817

تایید ارتباط قطعی ویروس زیکا و میکروسفالی

متخصصان چینی برای اولین بار اظهار داشتند: به طور قطع بین ویروس زیکا و بروز عارضه میکروسفالی در نوزادان ارتباط وجود دارد.
کد خبر: ۵۸۸۸۶۰
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۷:۲۴ 14 May 2016
متخصصان چینی برای اولین بار اظهار داشتند: به طور قطع بین ویروس زیکا و بروز عارضه میکروسفالی در نوزادان ارتباط وجود دارد.

به گزارش ایسنا، با شیوع ویروس زیکا، کارشناسان در بررسی‌های خود از احتمال وجود ارتباط میان ویروس زیکا و بروز عارضه میکروسفالی در نوزادان خبر داده بودند اما در مورد قطعیت این ارتباط تردید داشتند.

اکنون پزشکان چینی برای اولین بار در بررسی‌های آزمایشگاهی خود مشاهده کردند موش‌های آلوده به پشه حامل این ویروس، به عارضه مادرزادی مبتلا می‌شوند که بر اثر آن سر و مغز آن‌ها به خوبی رشد نمی‌کند.

«ژیهنگ شو» از محققان این مطالعه گفت: بررسی آزمایشگاهی روی نمونه‌های حیوانی در کنار دیگر مطالعات دیگر منابع ارزشمندی را برای انجام تحقیقات بیشتر در مورد مکانیزم‌های مولکولی و سلولی و مدیریت ویروس زیکا و تاثیر آن بر رشد مغز در دوران جنینی در اختیار ما قرار می‌دهد.

به گزارش مدیکال دیلی، در این بررسی ویروس زیکا مستقیم به مغز جنین موش تزریق شد. همچنین زمان تزریق این ویروس مهم بوده‌ است. تزریق زود هنگام ویروس زیکا باعث شد جنین جان سالم به در نبرد. هر چند در مواردی که این ویروس دیرتر به مغز جنین موش یعنی در دوره‌ای مشابه با سه ماهه دوم بارداری انسان تزریق شد، وضعیتی را بوجود آورد که بر اثر آن مغز و سر موش‌های تازه متولد شده کوچک‌تر از حد معمول خود بود.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر