بازدید 2950

در عراق 16 نفر در حمله داعش کشته شدند

مقامات عراقی از کشته شدن دست کم 16 نفر در حملات گروه تکفیری صهیونیستی داعش به یک قهوه خانه و سپس نیروهای امنیتی در شهر بلد در شمال بغداد خبر دادند.
کد خبر: ۵۸۸۸۳۲
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۸ 13 May 2016
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما  به نقل از خبرگزاری فرانسه از سامرا، مقامات عراقی از کشته شدن دست کم 16 نفر در حملات گروه تکفیری صهیونیستی داعش به یک قهوه خانه و سپس نیروهای امنیتی در شهر بلد در شمال بغداد خبر دادند.

عمار حکمت البلداوی معاون استاندار استان صلاح الدین به خبرگزاری فرانسه گفت: « یک گروه از افراد مسلح داعش که لباس نیروهای امنیتی را به تن داشتند نیمه شب در شهر بلد با نارنجک و سلاح گرم به یک قهوه خانه حمله کردند .»

 وی اعلام کرد « این حمله نیمه شب ( ساعت 21 پنجشنبه به وقت گرینویچ ) صورت گرفت. این افراد به سوی یک منطقه کشاورزی که در آن نزدیکی قرار داشت، متواری شدند و زمانی که نیروهای امنیتی و ساکنان منطقه نزدیک می شدند کمربند انفجاری خود را منفجر کردند .»
بلدوای گفت:‌ « مهاجمان پنج یا شش نفر بودند که چهار نفر از آنها کمربند خود را منفجر کردند. جستجو ادامه دارد چون ما احتمال می دهیم دو نفر از آنها متواری شدند .»

به گفته وی، در این حملات 16 نفر کشته شدند که از جمله می توان به چند عضو پلیس و نیروهای شبه نظامی موسوم به نیروی بسیج مردمی اشاره کرد که اغلب از شبه نظامیان شیعه تشکیل شده است.

این حملات به شیوه متفاوت تر از حملات انتحاری با خودروهای بمب گذاری شده انجام شد که داعش اغلب برای قربانی گرفتن بیشتر در مناطق شیعه نشین از آن استفاده می کند.
در سه حمله انتحاری که روز چهارشنبه در بغداد روی داد دست کم 94 نفر کشته شدند. این مرگبارترین حملات در پایتخت از ابتدای سال 2016 به حساب می آید.

بلد شهری است که در 80 کیلومتری بغداد قرار دارد و اکثریت جمعیت آن را شیعیان تشکیل می دهند. اما در اطراف این شهر روستاهای متعددی با اکثریت جمعیت سنی قرار دارد.
به گفته یک سرهنگ پلیس که خواست نامش فاش نشود، تیراندازی در این قهوه خانه 12 کشته به جا گذاشت و دو مامور پلیس و دو شبه نظامی شیعه زمانی کشته شدند که یکی از مهاجمان کمربند انفجاری خود را منفجر کرد.

یک پزشک بیمارستان بلد این آمار را تایید کرد.
داعش در بیانیه ای که در شبکه های اجتماعی منتشر شد مسئولیت این حمله را به عهده گرفت و اعلام کرد یک تیم کماندویی متشکل از سه تکفیری به محل تجمع اعضای نیروی بسیج مردمی حمله کردند و چند نفر از آنها را کشتند و زمانی که امدادگران تلاش می کردند مصدومان را منتقل کنند یک تکفیری کمربند انفجاری خود را منفجر کرد.

داعش اعلام کرد دو مهاجم دیگر با منفجر کردن کمربندهای انفجاری خود چند نفر را کشتند.
این گروه تکفیری این حمله را بخشی از عملیاتی دانست که به افتخار عبدالرحمن قادولی انجام می دهد. قادولی که به عنوان فرد شماره دو داعش معرفی شده است ماه مارس در حمله ائتلاف بین المللی ضد داعش کشته شد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل