بازدید 3223

هشدار لاگارد درمورد خروج انگلیس از اتحادیه اروپا

کریستین لاگارد،مدیر کل صندوق بین المللی ‏پول،درباره پیامدهای اقتصادی خروج انگلیس ازاتحادیه اروپا برای جهان هشدار داد.
کد خبر: ۵۸۸۸۰۷
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۳ 13 May 2016
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما  ،کریستین لاگارد،مدیر کل صندوق بین المللی ‏پول،درباره پیامدهای اقتصادی خروج انگلیس ازاتحادیه اروپا برای جهان هشدار داد.

مدیر ‏کل صندوق بین المللی پول که یکی از ‏معتبرترین منابع ارزیابی و پیش‌بینی وضع ‏اقتصادی جهان به حساب می‌آید،در اظهاراتی ‏اعلام کرد خروج انگلیس ازاتحادیه اروپا خطری بزرگ برای اقتصاد جهان در پی خواهد داشت.

مدیر کل این نهاد بین المللی ناظر بر گسترش ‏همکاری‌های پولی و تسهیل رشد متوازن بازرگانی ‏بین الملل ،درباره احتمال خروج انگلیس از اتحادیه اروپا درچارچوب همه پرسی که در ماه ژوئن امسال برگزار خواهد شد، گفت این خطری بزرگ خواهد بود.چون فقط مسئله داخلی نیست بلکه بین المللی است.

این نهاد پولی بین المللی که ‏وظیفه ارزیابی و پیش‌بینی ‏اوضاع ‏اقتصادی ‏جهان،تنظیم ‏نظام پولی و مالی با هدف ‏تسهیل رشد اقتصادی متوازن ‏‏جهان را برعهده دارد در همین ‏باره در گزارشی درباره کاهش شدید رشد اقتصادی انگلیس در نتیجه خروج از اتحادیه اروپا هشدار داده بودو تصریح کرده بود در صورت وقوع چنین احتمالی از تولید ناخالص داخلی این کشور بین یک و نیم و تا نه ونیم درصد کاسته خواهد شد.

لاگارد خاطر نشان کرد رکود فنی انگلیس یکی از احتمالات سناریو پیش بینی شده ما در خصوص خارج شدن این کشور از اتحادیه اروپا خواهد بود.

این نهاد مالی مستقر در واشنگتن در گزارشی که در همین باره منتشر کرده خاطر نشان کرده است که اگر انگلیس در اتحادیه اروپا باقی بماند امسال میزان رشد اقتصادی اش به دست کم دو درصد خواهد رسید و در میان مدت نیز به دو و دو دهم درصد یا دو و سه دهم درصد خواهد رسید.

مدیر کل صندوق بین المللی پول که مسئولیت تنظیم نظام پولی و مالی ‏جهانی را برعهـده دارد،اضافه کرد در صورتی که مردم انگلیس در همه پرسی تاریخ 23 ژوئن امسال رای به خروج کشورشان از اتحادیه اروپا بدهند واکنش منفی بازار را در کوتاه مدت برای انگلیس در پی خواهد داشت و چنین نتیجه ای در دراز مدت برای انگلیس هزینه های سنگینی خواهد تراشید.

این اقتصاددان فرانسوی برای آنکه هر گونه اتهام در خصوص دخالت در امور داخلی انگلیس را رد کند آنگونه که برخی از طرفداران خروج انگلیس ازاتحادیه اروپا در خصوص اظهارات برخی از مقامات سرشناس جهان در ماههای اخیر اعلام کرده اند گفت بحث دخالت مطرح نیست. کارشناسان صندوق بین المللی پول ‏ به عنوان یک نهاد کارشناسی کار حرفه ای خود را در این گونه موارد انجام می دهند و باید نظر خود را در خصوص احتمال خروج انگلیس از اتحادیه اروپا درچارچوب همه پرسی که در ماه ژوئن امسال برگزار خواهد شد، اعلام کنند.

لاگارد در جمع بندی سخنان خود خاطر نشان کرد ما هیچ چیز مثبتی در خروج انگلیس ازاتحادیه اروپا نمی بینیم.

کارشناسان می گویند اینکه کریستین لاگارد،مدیر کل صندوق بین المللی پول، برای ارائه نتایج گزارش این سازمان درباره خروج انگلیس ازاتحادیه اروپا حاضر شده است به لندن سفر کند به نوعی نشان دهنده حمایت وی و سازمان تحت امرش از طرفداران ماندن انگلیس در این اتحادیه و به ویژه شخص دیوید کامرون،نخست وزیر انگلیس و جرج آزبورن(George Osborne)،وزیر دارایی این کشور در این خصوص است.

این گونه اظهار نظر ها آن هم از سوی مقاماتی چون لاگارد بسیار مهم است زیرا نتایج نظرسنجی های انجام گرفته در این خصوص حاکی از آن است که طرفداران و مخالفان ماندن انگلیس در اتحادیه اروپا دوشادوش هم قرار دارند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی