بازدید 3578
رئیس سازمان پزشکی قانون خبر داد

ورود اطلاعات ۱۰ هزار مجرم به بانک ژنتیک کشور

رئیس سازمان پزشکی قانونی از ورود اطلاعات ۱۰ هزار مجرم سابقه‌دار به بانک ژنتیک و همچنین کاهش۴.۶ درصدی خودکشی در سال ۹۴ خبر داد.
کد خبر: ۵۸۸۷۹۲
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۵ 13 May 2016
رئیس سازمان پزشکی قانونی از ورود اطلاعات ۱۰ هزار مجرم سابقه‌دار به بانک ژنتیک و همچنین کاهش۴.۶ درصدی خودکشی در سال ۹۴ خبر داد.

به گزارش تسنیم، احمد شجاعی در حاشیه مراسم ترحیم والده رئیس سازمان زندان‌ها که عصر امروز در مسجد نور تهران با حضور مسئولان اجرایی و قضایی کشور برگزار شد، در جمع خبرنگاران در باره آخرین وضعیت بانک ژنتیک، اظهار کرد: بانک ژنتیک راه‌اندازی و تشکیل شده و هم اکنون نیز در حال جمع‌آوری اطلاعات مجرمان سابقه‌دار هستیم.

وی اضافه کرد: این بانک فعالیت خود را با تکمیل اطلاعات مجرمان سابقه‌دار آغاز کرده و مرحله به مرحله پیش می‌رود.

به گفته رئیس سازمان پزشکی قانونی تا زمستان سال 94 اطلاعات 10 هزار نفر از مجرمان سابقه‌دار وارد بانک ژنتیک شده است و این روند به صورت تدریجی ادامه خواهد داشت.

شجاعی در ادامه از کاهش آمار خودکشی در کشور خبر داد و گفت: در سال 94 نسبت به سال 93 آمار خودکشی در کشور حدود 4.6 درصد کاهش داشته است.

وی همچنین با اشاره به تشخیص هویت جانباختگان فاجعه منا در سال گذشته و هزینه‌هایی که از سوی پزشکی قانونی برای این کار اختصاص یافت، گفت: ما کارمان را انجام دادیم و تمامی اجساد حادثه منا را تشخیص هویت کردیم و حتی برای تعیین هویت این افراد از والدین یا اقوام درجه یک این افراد نیز آزمایشات لازم را به عمل آوردیم.

به گفته رئیس سازمان پزشکی قانونی پزشکی قانونی برای انجام این کار افزون بر یک میلیارد تومان در سال گذشته هزینه کرد که انتظار می‌رود این مبلغ از سوی وزارت کشور جبران شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار