بازدید 8206

اسناد اف.بی.آی از ارتباط سعودی‌ها با ۱۱ سپتامبر

پلیس فدرال آمریکا (اف.بی‌.آی) 80 هزار سند از جزئیات حمایت احتمالی یک خانواده سعودی از هواپیماربایان یازدهم سپتامبر در اختیار دارد.
کد خبر: ۵۸۸۷۶۱
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۹ 13 May 2016
براساس گزارش جدیدی، پلیس فدرال آمریکا (اف.بی‌.آی) 80 هزار سند از جزئیات حمایت احتمالی یک خانواده سعودی از هواپیماربایان یازدهم سپتامبر در اختیار دارد. در همین حال، یکی از اعضای سابق کمیسیون 11 سپتامبر می‌گوید ارتباطی قوی میان سعودی‌ها و این حملات تروریستی وجود دارد.

به گزارش ایسنا، براساس گزارش دیلی بیست، اسناد اف.بی.آی مربوط به تحقیقات از یک خانواده سعودی است که در ساراسوتا واقع در فلوریدا زندگی می‌کردند اما دو هفته پیش از حملات 11 سپتامبر به ناگهان غیب شدند. یکی از چندین مدرک پرونده فاش می‌کند که ارتباطات بسیاری میان یکی از اعضای این خانواده و افراد دخیل در آن حملات تروریستی وجود دارد.

به گفته سناتور سابق باب گراهام، از دموکرات‌های ایالت فلوریدا جزئیات این تحقیقات که از آوریل 2002 آغاز شد، هرگز به کمیته یازده سپتامبر تحویل داده نشد. پس از آنکه روزنامه‌نگاران خواستار دستیابی به این اسناد شدند و پس از آنکه سناتور گراهام گفت که چنین اسنادی وجود دارد، وزارت دادگستری آمریکا 35 صفحه از تحقیقات را غیر محرمانه اعلام کرد. این صفحات شامل سانسور شدند اما با این حال "ارتباطات بسیاری" را نشان می‌دهند.

قاضی این پرونده معتقد است که امکان دارد ارتباطات بیشتری وجود داشته باشد و دستور تحقیقات بیشتر را صادر کرد. نتیجه آن بیش از 80 هزار سند شد. یک قاضی فدرال اکنون در حال بررسی این مساله است که آیا این اسناد منتشر شود یا خیر.

این در حالی است که اف.بی.آی می‌گوید گرچه تحقیقات از این خانواده سعودی آغاز شد اما نهایتا ثابت شد که هیچ ارتباطی با هواپیماربایان 11 سپتامبر وجود ندارد. با این حال وکلا و روزنامه‌نگاران می‌گویند که این مساله صحت ندارد. آنها می‌گویند که یک منبع ضد تروریسم محرمانه به آنها درباره این تحقیقات گفته است و فاش شده که تماس‌های تلفنی از منزل این خانواده سعودی با هواپیماربایان 11 سپتامبر انجام شده بود.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار