بازدید 3483

قهر مردم با بانکداری الکترونیکی با افزایش اخذ کارمزد

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی،گفت:ارائه خدمات بانکداری الکترونیک باعث شده نیاز به افزایش شعب بانکی و کارکنان مورد نیاز بانک کاهش یابد.
کد خبر: ۵۸۸۷۵۱
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۸ 13 May 2016
سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی،گفت:ارائه خدمات بانکداری الکترونیک باعث شده نیاز به افزایش شعب بانکی و کارکنان مورد نیاز بانک کاهش یابد.

رحیم زارع درگفت وگو با خانه ملت،با بیان اینکه استفاده از دستگاه کارتخوان به نفع بانک،مردم و دولت است،گفت:اجرای کسری کارمزد از دستگاههای کارتخوان باعث قهر مردم و فروشندگان با خرید الکترونیکی می شود.

ارائه خدمات بانکداری الکترونیک نیاز به افزایش شعب بانکی را کاهش می دهد

نماینده مردم آباده،بوانات و خرم بید در مجلس شورای اسلامی،با اشاره به اینکه اخذ کارمزد از کارتخوان ها سبب افزایش نقدینگی می شود،افزود: با این کار مردم مجبور می شوند همواره پول بیشتری در جیب داشته باشند و از کارت کمتر استفاده کنند که در این صورت بانک ها هم متضرر خواهند شد و طبیعتا ضرر اجرای این طرح برای دولت بیشتر از منفعتش است. 

زارع با بیان اینکه گرفتن این تصمیم حجم اسکناس های در گردش در جامعه افزایش پیدا می کند و دولت هزینه های چاپ مجدد اسکناس را متحمل می شود، ادامه داد: در کنار تمامی این معایب که اتفاق خواهد افتاد زمان مردم، کسبه و دارندگان دستگاه کارتخوان برای شمارش پول های دریافتی و واریزی نیز تلف می شود.

زارع یادآور شد:ارائه خدمات بانکداری الکترونیک باعث شده نیاز به افزایش شعب بانکی و کارکنان مورد نیاز بانک کاهش یابد،بنابراین اخذ کارمزد بانکی درهر صورت توجیه ندارد.

نرخ سود تسهیلات بانکی باید متناسب با نرخ تورم باشد

وی با بیان اینکه یکی از راهکارها برای درآمد بانک اخذ کارمزد است، افزود:قرار نیست بانک ها از طرفی سودهای کلان از وام ها دریافت کرده و همچنین از نقل و انتقال پول از طریق خودپردازها کسب درآمد کنند، نرخ سود تسهیلات بانکی باید متناسب با نرخ تورم باشد.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اینکه از آثار نامطلوبی اجرای این تصمیم افزایش تقاضای اسکناس و پول‌ های خرد است، تصریح کرد: مردم دیگر برای هر واریز و پرداخت به بانک ها می روند که خود این موضوع موجب افزایش هزینه ها برای برق مصرفی، اوراق چاپی، استهلاک ماشین آلات بانک و ... می شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان